Gå til innhold

Trenger hjelp ang Garret T3-turbo..HASTER! se side 3

Ranger emnet

esbandos

Anbefalte innlegg

Hei. Bygger en AT-motor nå.. Der har jeg en turbo fra en saab 900 med vann og oljekjøling.. Det jeg da trenger hjelp til er å finne tak i butikker evt privatpersoner som har et slikt T-stykke jeg trenger for å få oljeturen i hullet til oljetrykksgiveren..

Har leita rundt hele harstad uten hell.. :s

Har også noen spørsmål ang vannkjølinga.. Der har jeg en slangebit som skal inn på vannpumpa med en liten slange som skal opp til turboen. Den lille slangen er stålomspunnet og har en sånn rund kobling i enden som en banjoskru skal gjennom. Problemet er at denne koblingen med slangen og alt er til en saab, og da ble den ca 5-10cm for kort til å ha på volvoen.. Derfor lurte jeg på om det gikk an å forlenge denne stålslangen uten å måtte få nytt alt.. Stålslangen er presset på den slangen som skal til vannpumpa.

Håper på svar. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det hullet som oljetrykk bryteren din sitter i er ikke egnet som oljeretur da det er trykk der.

Om du ikke har blokk med olje retur så er mitt tips.

Ta en blokk og bunnpanne, monter de sammen, borr hull til en an10 kobling, sveis denne på mens bunnpannen er fastmontert på blokka slik at bunnpannen ikke slår seg.

ang slangen så kan du kappe denne og montere på et rør av ønsket lengde i mellom de to slangebitene, men det beste er og kjøpe ny slange.

God Helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du leste lengre opp, er det oljeturen jeg har problemer med.. Vet at det er trykk i oljetrykkshullet, derfor jeg skal ha turen der.. Returen har jeg allerede i bunnpanna..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Har som sagt spurt over hele harstad, ingen som har noen T-stykker i butikkene her oppe.. Dem hadde vel sikkert sagt i fra om det lå noe slikt i pakkene til slike instrumenter...? Må jo ha spesielle gjenger. Er vel tommegreier?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel endel rabatter rundt om her, men er ikke sikker på om dem selger slike instrumenter med det t-stykket.. Er det samme t-stykke jeg fikk bilde av som følger med de instrumentene..?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slike instrumenter sparer man STORT med å heller bestille på ebay, summit osv.. er jo stort sett bare kvisete fjortisser som starter "tuning butikk" på si her i landet, og som får seg en halvslarven forhandleravtale, og som videre vil tjene seg rike så de selv kan få kjøpt seg en bil med alt stasjet de selvselger..DEROFR,sparer man mye på å handle fra bl.a. statene

Lenke til kommentar
Del på andre sider