Gå til innhold

Våre erfaringer med klarglass-lykter!

Ranger emnet

Magnalf

Anbefalte innlegg

Sikkert noen som lurer veldig på om de skal kjøpe seg stylinglykter til 850`n, jeg gjorde veffal det før jeg kjøpte det :)

Hva er deres erfaringer med lyktene?

Min erfaring er; Kjøpte lyktene i vårres og det fungerer helt fint, særlig hovedlyktene. Sidelyktene er av dårligere kvalitet og etter den regnfulle sommeren så blei de gule og jeg byttet dem en gang, for så ikke særlig fint ut. Desverre har jeg samme problem med de nye. I tillegg så legger det seg hele tiden kondens inne i dem, irriterende. De jeg har nå begynner å bli gul-grønne etter saltet osv :D Har prøvd å bore hull i dem uten resultat :/

Hovedlyktene virker som har bedre kvalitet. De fyller seg svært sjeldent med kondens eller dugg. Alikevel, hvis det regner kraftig, eller er fuktig over lengre tid, så trenger det også inn i disse, selvom de skal være helt tette.

Synes lysbildet også er veldig dårlig, altså måten de fordeler lyset på, spesiellt til sidene.

På Volvotreff så jeg en stakkar som hadde stått ei stund i sola. Der hadde den ene sidelampa flassa helt istykker inni! :klovn:

Men en ting som er et STORT pluss, de ser jo sykt bra ut!! :m'm:

Må kanskje regne med litt dårlig kvalitet til den prisen, får jo tross alt ikke en ny originallykt for prisen av hele klarglasslyktepakka engang. Jeg vurderer å sette på originallyktene igjen for jeg savner det gode lysbildet originalt på 850 og lykter som ikker blir gule. Men vet ikke helt :)

Hva er deres erfaring med klarglass-settene? Kanskje jeg bare fikk dårlig eksemplarer.

Legg inn din erfaring! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har litt av samme problemer med sidelyktene , men var ganske raskt ute å boret hull så har ikke opplevd annen farge annet en skitt og lort som samler seg inni !

har da tatt lykta inn og skylt den og tørket den. funka fint selv om man kanskje ikke burde det !

lysbildet er ellendig , skulle nesten tro at nærlysa er langlysa... merker ingen ting når langlysa kommer på ....

defor montert ekstralykter framme :P

man må bøte litt for skjønnheten som sagt !

Men som ho sa brura , "man må regne med litt svinn"

vurdere sterk å kjøpe xenon å sette påorginal lyktene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vurdere sterk å kjøpe xenon å sette påorginal lyktene!

Samme her, hehe..!

Har 4300k xenon på klarglassa, lyser bra der lyset blir "styrt" og ser greit ut, men skal man ha Xenon på originallyktene tror jeg at jeg ville "anbefalt" 6000k siden det har en tendens til å bli en slags lillafarge på lykter hvor glasset styrer lyset med 4300k, og det er ikke noe pent (syns jeg da)! :) Derimot strør ikke originallyktene lyset så ille på 850, så tror det skal gå greit sånnsett. (hvertfall ikke etter 95-)

6000k i nærlys. f.eks 4300k i fjernlys, blåhvite dioder i sidene fra dioder.no f.eks, og 6000k i spredere kunne jo gjort seg kanskje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du tar bare av de dekslene som du tar av når du bytter lyspærer.

ganske enkelt og det funker.

Åja, sorry, trodde du mente selve lykteglasset jeg! Da er det jo ikke no prob. Men det spørs om ikke det er hullet til Xenonpærene som er litt syndebukk. Er tetta med gummipakning, men er ikke sikkert det holder da. Men men, er i sidelyktene det største problemet ligger, er ytterst sjeldent det blir dugg i hovedlyktene egentlig så det er "godkjent" :)

Tok av sidelyktene i stad og vaska dem i vasken slik som du sa Laffekake :D Sikkert ikke bra, men er jo bare billigjall uansett da så /care! Det hjalp veldig faktisk :D Tilogmed på fargen når jeg "polerte" litt med kluten! Nå ligger de i skotørka til tørk :D

Men skulle ønske jeg fant en løsning på at de dugger så sinnsykt. Jalp det å borre hull for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skulle ønske jeg fant en løsning på at de dugger så sinnsykt. Jalp det å borre hull for deg?

hjalp ganske mye for meg...

boret ett hull like stort og på andre siden i hjørne!

:P

kjørte ei stund uten hull og det dugga så ble nødt til å bore.

blir litt plaga ,ed dugg når jeg har vaska bilen , men etter en stund blir det borte når man får kjørt litt og hatt pæra på som skaper bittelitt varme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

På mine klarlykter så løsna den ene skrue-gjengen når jeg skulle skru den fast.

Fikk også fort dugg i lyktene, særlig etter å ha vaska bilen.

Fjernlysa var helt elendige på de, så satte inn 50W Xenon på langlysa. Fremdeles elendige, knapt bedre enn Xenon Nærlys på nye biler.

I tillegg syns jeg passformen på blinklysene er litt dårlig.

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider