Gå til innhold

Høyttalere og litt til (Omega B '98)

Ranger emnet

HulkHaugen

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig kjøpt meg en Opel Omega B Stv 2.0i 98'. Den har stor sports utstyrspakke med el. sportsseter, todelt klima, cruise, kjøre cpu etc... gode greier :D

Men det jeg lurer på er f.eks. høyttalerene i dørene. Tror de er 6,5" (Ev. 5,25"). Er ikke helt fornøyd med de, men vet ikke om orginalspilleren kan drive noen større/bedre. Hvis noen kan anbefale noen gode høyttalere som ikke trenger egen forsterker, hadde det gøy :P

Lurte også litt på en ting, for når jeg starter opp bilen, kommer det noen klikkelyder fra klima anlegget. Ifølge forrige eier, så er det en feil i elektronikk instillingene til spjeldet, så den prøver å kjøre spjeldet forbi en fysisk sperre. Gjør ingenting i praksis (tror jeg), men lyden er j..... stygg. noen som vet om dette kan stemme, og hvor dyrt det er å fikse?

Opel Omega B 2.0 16V X20XEV Sport Stv '98 med MASSE ekstrautstyr :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg ut litt bilder av bilen innvendigt og utvendigt, og høytalere er bar og bytte det, veldig lett, ta av deksel, finn noe som passer eller bygg om ramma,

Skulle gjerne gjort det, hadde jeg bare vært hjemme (sjømann), men det kommer ;)

Angående høyttalerene, lurer litt på hvor mye jeg kan drive med orginalspilleren, og hva som er bra. har litt lite peiling på det desverre, vet ikke hvor mange ohm engang som er vanlig. Men vil ha enveis, for jeg har jo diskanter rett på innsiden av speilene..

Vil heller ikke bytte spiller siden den ser fin ut, kler resten av interiøret, og ikke minst fjernstyringen av anlegget på rattet.

EDIT: Avataren er forresten det eneste bilde jeg har av bilen, som er tatt med en mobil!

Opel Omega B 2.0 16V X20XEV Sport Stv '98 med MASSE ekstrautstyr :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 years later...
Jeg har nylig kjøpt meg en Opel Omega B Stv 2.0i 98'. Den har stor sports utstyrspakke med el. sportsseter, todelt klima, cruise, kjøre cpu etc... gode greier :D

Men det jeg lurer på er f.eks. høyttalerene i dørene. Tror de er 6,5" (Ev. 5,25"). Er ikke helt fornøyd med de, men vet ikke om orginalspilleren kan drive noen større/bedre. Hvis noen kan anbefale noen gode høyttalere som ikke trenger egen forsterker, hadde det gøy :P

Lurte også litt på en ting, for når jeg starter opp bilen, kommer det noen klikkelyder fra klima anlegget. Ifølge forrige eier, så er det en feil i elektronikk instillingene til spjeldet, så den prøver å kjøre spjeldet forbi en fysisk sperre. Gjør ingenting i praksis (tror jeg), men lyden er j..... stygg. noen som vet om dette kan stemme, og hvor dyrt det er å fikse?

er ikke lett å komme til bak der nei :P Spjelda er vacuumstyrt om det er til hjelp :)

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider