TopazE46 Skrevet Desember 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2007 Skattefri lønning FTW!! Tenkte jeg skulle handle litt anlegg til bilen nå (E46 Coupe), og har noen spørsmål.. Skal bruke Originalspilleren (Business), og kjøpe en sånn adapterdings slik at man kan ta signalene fra hattehyllehøytalerene til forsterkeren. Trenger altså tips til forsterker og bassere. Hva er best av 15" og 2x12"? Mye forskjell? Hvis jeg hadde valgt en 15" f.eks denne: Bilradiospesialisten Rockford Fosgate Punch P2D415 - - Subwoofere Hvilken forsterker trenger jeg til denne? Tenkte at hvis jeg brukte en 15" kunne jeg snu den inn mot skiluka. Siter 00 BMW 318Ci 97 VW Caddy 95 Honda Civic EJ2 (Solgt) 88 Opel Ascona (Spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Desember 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2007 Jeg vill gått for 2stk 12".... ville uansett ikke kjøpt noe RF, kjøp heller Resonant da... http://www.morel.no Skal du ha 15" så burde du se litt nærmere på dynabel dy 9815... sammen med en dynabel bf4501, så blir det meget bra. http://www.dynabel.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet Desember 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2007 Skattefri lønning FTW!! Tenkte jeg skulle handle litt anlegg til bilen nå (E46 Coupe), og har noen spørsmål.. Skal bruke Originalspilleren (Business), og kjøpe en sånn adapterdings slik at man kan ta signalene fra hattehyllehøytalerene til forsterkeren. Trenger altså tips til forsterker og bassere. Hva er best av 15" og 2x12"? Mye forskjell? Hvis jeg hadde valgt en 15" f.eks denne: Bilradiospesialisten Rockford Fosgate Punch P2D415 - - Subwoofere Hvilken forsterker trenger jeg til denne? Tenkte at hvis jeg brukte en 15" kunne jeg snu den inn mot skiluka. Det du burde tenke nøye igjennom er hva slags kasse du skal bruke. E46 er ikke lett å få god bass i pga. at det er tett mellom bagasjerom og kupe. Har du skiluke i bakseteryggen? Båndpasskasse er absolutt å anbefale i din bil, og da krymper lista over aktuelle kandidater av sub-elementer. Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TopazE46 Skrevet Desember 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2007 Hmm, tenkte at hvis jeg brukte lukket kasse med elementet inn mot skiluka så gikk det bra jeg? Jeg har en sånn plate foran skiluka, men den er det visst bare å slå ut med hammer! Siter 00 BMW 318Ci 97 VW Caddy 95 Honda Civic EJ2 (Solgt) 88 Opel Ascona (Spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet Desember 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2007 Hmm, tenkte at hvis jeg brukte lukket kasse med elementet inn mot skiluka så gikk det bra jeg? Jeg har en sånn plate foran skiluka, men den er det visst bare å slå ut med hammer! Da kan det fungere, lag en krage rundt kassa så elementet får "puste" litt fritt før lyden går igjennom luka. Men jeg vil anbefale deg å kikke på alternativer til det basselementet du linket til, det finnes mye bra til den prisen. Finner det mistenkelig at et element med såpass lav følsomhet skal ha så stor kasse. Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knudsen_Tuning Skrevet Desember 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2007 kjøp 2 stk RE Audio SE12 tror disse slår P2 og P3 lett og kanskje T1 også.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TopazE46 Skrevet Desember 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2007 Takk for tipset! Tror jeg skal gå for: dynabel dy 9815, sammen med en dynabel bf4501, som nevnt ovenfor i tråden her! Siter 00 BMW 318Ci 97 VW Caddy 95 Honda Civic EJ2 (Solgt) 88 Opel Ascona (Spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TopazE46 Skrevet Desember 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2007 kjøp 2 stk RE Audio SE12 tror disse slår P2 og P3 lett og kanskje T1 også.. Vil gjerne ha 15" skjønner du...hehe, er noe jeg har fått for meg:P Siter 00 BMW 318Ci 97 VW Caddy 95 Honda Civic EJ2 (Solgt) 88 Opel Ascona (Spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Untitled Skrevet Desember 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2007 Har 9815 og 4501 som jeg kanskje skal bli kvitt, pm for info. Siter Renault Mégane 1.6 DynaBel 9815 - DynaBel 4501 - DynaBel 1502 - Seas Lotus Performance 6.5" [X]Toyota Carina II [X]Volvo 740 vinterbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knudsen_Tuning Skrevet Desember 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2007 hva med en SE15 da? eller ennda bedre Sx15 . men tror ikke det er noen SE15 eller Sx15 på lager i norge. mn skulle komme på nyåre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg