Gå til innhold

2x12" eller 1x15" ? E46

Ranger emnet

TopazE46

Anbefalte innlegg

Skattefri lønning FTW!!

Tenkte jeg skulle handle litt anlegg til bilen nå (E46 Coupe), og har noen spørsmål..

Skal bruke Originalspilleren (Business), og kjøpe en sånn adapterdings slik at man kan ta signalene fra hattehyllehøytalerene til forsterkeren.

Trenger altså tips til forsterker og bassere.

Hva er best av 15" og 2x12"? Mye forskjell?

Hvis jeg hadde valgt en 15" f.eks denne: Bilradiospesialisten Rockford Fosgate Punch P2D415 - - Subwoofere

Hvilken forsterker trenger jeg til denne?

Tenkte at hvis jeg brukte en 15" kunne jeg snu den inn mot skiluka.

00 BMW 318Ci

97 VW Caddy

95 Honda Civic EJ2 (Solgt)

88 Opel Ascona (Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skattefri lønning FTW!!

Tenkte jeg skulle handle litt anlegg til bilen nå (E46 Coupe), og har noen spørsmål..

Skal bruke Originalspilleren (Business), og kjøpe en sånn adapterdings slik at man kan ta signalene fra hattehyllehøytalerene til forsterkeren.

Trenger altså tips til forsterker og bassere.

Hva er best av 15" og 2x12"? Mye forskjell?

Hvis jeg hadde valgt en 15" f.eks denne: Bilradiospesialisten Rockford Fosgate Punch P2D415 - - Subwoofere

Hvilken forsterker trenger jeg til denne?

Tenkte at hvis jeg brukte en 15" kunne jeg snu den inn mot skiluka.

Det du burde tenke nøye igjennom er hva slags kasse du skal bruke.

E46 er ikke lett å få god bass i pga. at det er tett mellom bagasjerom og kupe.

Har du skiluke i bakseteryggen?

Båndpasskasse er absolutt å anbefale i din bil, og da krymper lista over aktuelle kandidater av sub-elementer.

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, tenkte at hvis jeg brukte lukket kasse med elementet inn mot skiluka så gikk det bra jeg? Jeg har en sånn plate foran skiluka, men den er det visst bare å slå ut med hammer!

Da kan det fungere, lag en krage rundt kassa så elementet får "puste" litt fritt før lyden går igjennom luka.

Men jeg vil anbefale deg å kikke på alternativer til det basselementet du linket til, det finnes mye bra til den prisen.

Finner det mistenkelig at et element med såpass lav følsomhet skal ha så stor kasse.

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider