Gå til innhold

Startproblemer og tyskproblemer

Ranger emnet


Bjørgvin

Anbefalte innlegg

For to måndeder tid siden hadde jeg bilen på verksted grunnet startproblemer. Problemet var at jeg fikk start, men bilen dauet etter få sekunder. Trengte gjerne 3 forsøk for å holde den igang. Uken før den var inne merket jeg ikke noe til problemet, men jeg visste det var der så jeg leverte den inn.

Fikk da diagnosert problemet til feile plugger og ødelagte coiler. Etter dette besøket har bilen gått greit frem til en ukes tid siden. Nå er det kommet til et punkt der jeg ikke klarer å holde den igang i det hele tatt. Dør ut etter få sekunder og nå blinker det en gul lampe med bilde av en bil og nøkkel på. Usikker på om det gjorde det sist. Har muligens skjønt såpass fra den tyske manualen at dette kan dreie seg om en startsperre?

Noen som har noe formening om dette? Har dette sammenheng med problemene jeg hadde for kort tid siden? Er ikke chippet.

Feil jeg vet det er på bilen:

 

Defekt dump. (Har bestilt resirk)

Muligens feilinnstilt gasspjeld

A4 avant 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe å si hvilken nøkkel jeg bruker. Jeg rekker akkurat å gi litt gass før den dør fint ut.

 

Edit:

Så i papirene for den siste sjekken. Står følgenede:

"Etter diagnose får vi feilkode på startsperre, nøkkel har for lavt signal. Nå er feilminne slettet, lyset er borte og starter fint"

A4 avant 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det startsperra i nøkkelen.. Om du ikke gir noe gass, øker bilen turtallet til rundt 2000rpm før den dør? Hadde samme feil på A6'en vår.. Da bytta vi til reservenøkkelen, å siden har den funka..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være mottakeren ja. Fikk nettop start på bilen med nøkkelen jeg alltid bruker. Men ikke med de andre. Så er tydeligvis tilfeldig om jeg får start på bilen eller ikke.

Men hva koster det å få byttet den mottakeren da? Høres ikke billig ut..:confused:

 

Edit:

Så du postet før meg zim. Skal lese de!

A4 avant 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du :-)

Tenkte jeg skulle tipse deg litt... Hadde AKKURAT samme problemet for et år siden, og etter diverse feilsøking og lesing i diverse forum fant jeg svaret :-D

Om du tar av dekselet på rattstammen og tar ut tenningslåsen(litt pirk) så er der to ledninger til den mottakeren som har dårleg kontakt...

Kabelskoene er kun klemt fast med en knipetang, og dette er ikke gdt nokk. Jeg varmet godt opp lederene og loddet på en liten klatt, og har ikke hatt problemer siden.

Fant dette i et forum en eller annen plass... muligt det var vwaudi forumet...

 

mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår