Bjørgvin Skrevet Desember 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2007 For to måndeder tid siden hadde jeg bilen på verksted grunnet startproblemer. Problemet var at jeg fikk start, men bilen dauet etter få sekunder. Trengte gjerne 3 forsøk for å holde den igang. Uken før den var inne merket jeg ikke noe til problemet, men jeg visste det var der så jeg leverte den inn. Fikk da diagnosert problemet til feile plugger og ødelagte coiler. Etter dette besøket har bilen gått greit frem til en ukes tid siden. Nå er det kommet til et punkt der jeg ikke klarer å holde den igang i det hele tatt. Dør ut etter få sekunder og nå blinker det en gul lampe med bilde av en bil og nøkkel på. Usikker på om det gjorde det sist. Har muligens skjønt såpass fra den tyske manualen at dette kan dreie seg om en startsperre? Noen som har noe formening om dette? Har dette sammenheng med problemene jeg hadde for kort tid siden? Er ikke chippet. Feil jeg vet det er på bilen: Defekt dump. (Har bestilt resirk) Muligens feilinnstilt gasspjeld Siter A4 avant 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2007 Bilen starter å går i ett sek, for så å dø ut? Bytt til reservenøkkelen. Er isåfall startsperra som er gåen. Den er i selve nøkkelen. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørgvin Skrevet Desember 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2007 Har ikke noe å si hvilken nøkkel jeg bruker. Jeg rekker akkurat å gi litt gass før den dør fint ut. Edit: Så i papirene for den siste sjekken. Står følgenede: "Etter diagnose får vi feilkode på startsperre, nøkkel har for lavt signal. Nå er feilminne slettet, lyset er borte og starter fint" Siter A4 avant 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2007 Da er det startsperra i nøkkelen.. Om du ikke gir noe gass, øker bilen turtallet til rundt 2000rpm før den dør? Hadde samme feil på A6'en vår.. Da bytta vi til reservenøkkelen, å siden har den funka.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fastolsen Skrevet Desember 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2007 Det sitter ikke i nøkkelen når han har prøvd flere nøkler. Er mottageren i tenningslåsen som er dårlig Siter 1993 Audi S2 coupe 2000 Audi A4 1.9TDI sedan X 1990 Audi Coupe Quattro 20VT X 1998 Audi A4 1.8 TurboQuattroSport Sedan VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2007 Kan jo være mottageren ja.. Men er som regel i nøkkelen startsperra bruker å nullstille seg.. Har ikke vært borti at mottageren slår seg vrang.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zimmern86 Skrevet Desember 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2007 Sjekke ut linkene på hva som sjedde med min bil! Nyttig info. Kan hende at kombiinstrumenet må byttes etterhvert! Kjent svakhet på Audi Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørgvin Skrevet Desember 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2007 Må være mottakeren ja. Fikk nettop start på bilen med nøkkelen jeg alltid bruker. Men ikke med de andre. Så er tydeligvis tilfeldig om jeg får start på bilen eller ikke. Men hva koster det å få byttet den mottakeren da? Høres ikke billig ut..:confused: Edit: Så du postet før meg zim. Skal lese de! Siter A4 avant 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeirE Skrevet Desember 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2007 Hei du :-) Tenkte jeg skulle tipse deg litt... Hadde AKKURAT samme problemet for et år siden, og etter diverse feilsøking og lesing i diverse forum fant jeg svaret :-D Om du tar av dekselet på rattstammen og tar ut tenningslåsen(litt pirk) så er der to ledninger til den mottakeren som har dårleg kontakt... Kabelskoene er kun klemt fast med en knipetang, og dette er ikke gdt nokk. Jeg varmet godt opp lederene og loddet på en liten klatt, og har ikke hatt problemer siden. Fant dette i et forum en eller annen plass... muligt det var vwaudi forumet... mvh Geir Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørgvin Skrevet Desember 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2007 Takk for meget bra tips geir. Skal få sjekket det når jeg har tid. Siter A4 avant 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.