Gå til innhold

Problemer med g60 motor

Ranger emnet


schpaaa

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en golf 2 g60 idag, men der er litt motor problem,

 

det virker som den får for mykje bensin,

forige eiger prøvde/ skifta desse tinga:

 

Ny Lamda

Blå Temp

Plugger

Pluggledninger

Rotor

Fordelerlokk

Justert co pot meter til 500 ohm

Prøvd annen ECU

Vakuumslanger er byttet

sjekka for falsk luft

Tomgangsregulator er renset/bytta, uten resultat.

 

 

Noken som har tips eller erfaring?

Golf g60 "fire and ice" edition.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikkje eg sikker på, skal høre med forige eiger.

 

bilen går på 1200rpm på tomgang å hoster og sliter med bensinmengda, men over 2000rpm virker den helt fin, går flott opp på turtall og holder seg der.

 

kan det vere choken som henger?

er ikkje sikker på plassering av choken på denne motoren, så har ikkje sjekka den.

 

og tempratur lyset i dashbordet blinker,

der sitter en svart føler ca 3cm frå blåtempen, skal skifte den og se om bilen kommer seg.

 

har liten mistanke om att ecu`en ikkje får signal om att bilen er varm å choken kan koble ut.

 

og når der er mindre reimhjul og chip, skal der vere andre dyser og bensinregulator da?

 

Er det mulig og sette på veivhusventilasjon filter, isteden for å ha det gjenbrukings systemt som er nå uten å skape problemer?

 

Kan det muligens vere dysene som har begynt å ta kveld?

Golf g60 "fire and ice" edition.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er vanlig når G60 går fett er

 

- CO-pot justert feil

- Ødelagt lambda (bruk kun "plug&play lambda", min Biltema holdt i 3 uker

- ødelagt blå vanntemp føler (blir som å kjøre med choke, noe G60 forresten ikke har)

- feil ved fullgass/tomgangsbryter`

- feil ladespenning

- dårlig jording

 

 

Christina B's gamle?

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Co-pot er justert til 500ohm,

lambdaen er kjøpt på en plass som heiter meca,

målte ledningen inn til blåtemp, å der var spenning på 5volt,

hvor sitter da tomgang/fullgass bryter? er det samma som tomgangsregulatoren?

 

Skal sjekke ladespenniga i morgo, skal vell ligge på 13v?

målte batteriet, fikk 12,3v, burde ikkje det ligge på 14v?

 

kjøpe den med en kar som heiter bigton, det er denne her:

 

Bilde004-5.jpg

Golf g60 "fire and ice" edition.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lading skal ligge på 14,3 volt (normalt ligger det rundt 14v)

Lading måler du selvfølgelig når bilen sviver.

hvile spenningen på batteriet pleier ligge på 12-13+v

 

som nevnt er det veldig viktig at du sjekker jordinga til styreenheten, da måler du på kontaktstykke til styreenheten,

mål også spenningsfall over minus kretsen.

 

sjekk lambda sensoren er den fra meca er det trolig en som du må koble selv. sjekk at koblingene er korrekte, mål hvordan den regulerer,

går bilen veldig fett kan den være defekt allerede..

 

prøv å bytt den blå tempsensoren igjenn lån hos en kompis eller noe.

 

det hjelper lite å måle hvor mye volt som kommer i ledningen. har du masse motstand i ledningsnettet kommer du ikke langt.

 

tomgangs og fullgass bryter som jeg skrev i mailen til deg.

DR-Kompressor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ett problem nå, lade spenningen fra dynamoen låg på ca 10,5 volt, reingjorde dioden også, og på lokket til den sto der 14v, så trur ikkje den er for liten.

Batteriet låg på akkurat samme, så må nokk til med ny dynamo først før eg hiver meg laus på andre ting.

 

Forige eiger kobla sensoren fra meca, skal sjekke den etter att ladespenningen har gått opp,

problemet med å låne deler ifra kompisser er att vill påstå her er 3 eller mindre g60 motorer her i bygda, inkludert min.

 

Noken som har en bra dynamo til overs som eg kan kjøpe?

Kan bruke dynamo fra vanli golf gti?

Golf g60 "fire and ice" edition.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute og starta den, først hørtes det ut som den gjikk på tre sylindere, tokka som ei snekke.

så stoppa eg den igjen, starta den, lot den stå litt, hørtes fortsatt ut som ei snekke, men etter 2-3 minutt med gange løsna eg på plugghettene ei etter ei for og sjå om det var en sylinder den ikkje gjikk på,

 

og etter eg hadde gjort det drog eg den litt på turtall, å den gjikk heilt fint, men den går på 1200-1500rpm,

å ladespenninga er lav, så skal prøve å få opp ladespenninga og sjå om det kommer seg, viss ikkje er det noken plass eg kan stille for å få den ned på turtall?

 

sjekka også børstene, der var mykje igjen av dei da, men kan vere defekt fordi, skal bestille nye å prøve først.

 

 

 

korleis er det med å sette dump ventil på desse motorane?

er ikkje det best å få ut litt av lade trykket?

tenker ikkje på å ha høgast lyd, men ka som er best for motoren.

 

og må eg chippe bilen på nytt viss eg setter på grenrør?

Golf g60 "fire and ice" edition.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

korleis er det med å sette dump ventil på desse motorane?

er ikkje det best å få ut litt av lade trykket?

tenker ikkje på å ha høgast lyd, men ka som er best for motoren.

 

og må eg chippe bilen på nytt viss eg setter på grenrør?

 

Dump+G60=dumt, søk og du vil finne

 

Trenger ikke bytte chip om du setter på grenrør, men kan kanskje hente ut litt ekstra med annet chip

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skifta en del vacum slanger, venter på ny dynamo, skifta blåtemp, sjekka over jordinger, skifta coil og plugger(original plugger, skal skiftes når bilen går skikkeli)

 

Bilen fikk så mykje bensin att det rant nedi bunnpanna, gjikk fra halv tank til kvart tank på 5km.

 

målte ledningene til lamba kun med på tenning, og da fikk eg 5,6 volt på 2 av dei, og 0,5 mellom 2 andre.

øker spenninga der når bilen går?

eller må eg til og trekke nye ledninga fra hjerne til lambda?

 

Lednings nettet ser urør ut, gummislangen som er på leddningene er ikkje kutta opp.

Golf g60 "fire and ice" edition.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår