dagblix Skrevet Desember 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2007 jallajallajalla jeg trur det er LLH som har gjort et fett prosjekt du kan se på sia hans om hvordan løse sedanproblemet skikkelig. Siter Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ActiveX Skrevet Desember 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2007 Først vil jeg diplomatisk få legge til at Hr. Morel selvsagt har rett; man bestemmer helt selv hva som er "riktig" og "galt" i egen bil. Derimot er det et tankekors at mange utelukkende har 6x9-tommere i hattehylla (kombinert med "klisjeen" doble tolvere i bagasjen). De samme er gjerne redd baksetepassasjerene ikke skal få nok lyd om man hiver 6x9-tommerne og kjøper frontsett istedet. Vel, om du kan sitte foran i bilen og få nok lyd av et par høyttalere i hattehylla er det jo ganske logisk at de som sitter bak vil høre like mye til et frontsett? ;) EDIT: @trådstarter: er bilen din en sedan? Om du har plass kan du plassere akkurat hva som helst i hattehylla, det er ingenting spesielt med 6x9-tommere bortsett fra at de er enklere å plassere pga den ovale formen. Membranarealet på en 6x9-tommer tilsvarer omtrent membranarealet på en 8-tommer, så om du får plass til en 8-tommer er det ingenting i veien for å velge det istedet. Eller 12-tommer for den saks skyld. Ja, er sedan. Har liggende et ok Jbl 6x9. Så tror jeg bare monterer de, og heller bruker ekstra penger på foran m/forsterker. :) Siter *86 Mercedes BenQ 190 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dagblix Skrevet Desember 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2007 hva med å kutte diskanten på disse JBL'ene da hvertfall slik at de spiller som midtbasser, da vil du få mye bedre stereo fremme når du monterer høyttalere der fremme. Da kan faktisk konfigurere et treveis system med litt kreativitet.... Siter Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg