Gå til innhold

Slags cross-kart...

Ranger emnet

ActiveX

Anbefalte innlegg

Planer om å snekre sammen en "cross-kart". Men ikke akkurat noe at man bare kan kjøre på baner. Men noe mer at jeg kan kjøre på grus, og plasser ute ... Ikke nødvendigvis opp i alle åkerer, men generelt sett på veien hvor det kanskje er litt små hullete..

Men, akkurat det med å lage selve rammen på karten, er ikke noe problem. Stusser heller mer på hva jeg skal ha som motor, for å få litt krefter i kjerra.

Hadde tidligere en 220 ccm motor, som stod på en gressklipper.. Som man kunne sitte på.

Men, den holdt ikke lag, og vart kastet!

Tar imot alle slags forslag! :)

*86 Mercedes BenQ 190 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honda NX/CG/XL etc 200ccm motor - 4.500,00Kr : Crash’n Burn, Speed’n spare parts Her er motor som du kunne hatt.

18hk, 5gir, elstart osv:)

Tenkte å fyre en slik i min om jeg trenger mere power en gang:D

Oi oi.. Pent stykke.

Men økonomien strekker seg ikke så langt. Tenkte at jeg bare skulle ha denne corss karten på hobbyvis.. Med tanke på at jeg har bil og førerkort i vente. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo vurdere den motoren jeg har på min?

200cc 4takts, koster 1390,- ny;) Grei og driftsikker motor.

Nja. den vil nok funke nå i starten vil jeg tro.

Ikke det at den andre motoren du viste meg heller er i det dyreste laget.

Bare å legge av litt i uka det, så har man det..

Men, vi får se..

Ikke noen motor man kan bruke som man kan ta fra andre "kjøretøyer"?

Før brukte vi jo gressklipper motor, og drevet de om.. Men, vil nok kanskje ikke være det samme .. ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke brukt penger på en dau 4takter under 300cc.

Optimalt sett burde du vel gått for en liten og lett 2takter fra en crosser eller lignende. Siden du også tenker på økonomien :)

Ja, noe i den duren.

En slå maskin motor drar jo noe forjævlig, kanskje en sånn, ved å dreve den om vil gjøre susen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider