Gå til innhold

dynamo på omega B

Ranger emnet

kosen

Anbefalte innlegg

har et lite problem med at jeg ikke får lading på batteriet fra dynamo. Spenning (volt) faller på batteriet når moteren går og batterilampa lyser på dashbordet.

Har tatt ut dynamo. Børstene ser helt fine ut. Kan hvilket som helst merkeverksted måle om dynamo funker uten at det står i bilen? Evt hva annet kan være feil siden det ikke lader til batteriet? Er ikke så lett å komme til å måle ladinga på dynamo når den står på bilen, da det er litt trangt på baksiden av dynamo der ledningene sitter. Hva koster det at et firma måler spenninga på dynamo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har et lite problem med at jeg ikke får lading på batteriet fra dynamo. Spenning (volt) faller på batteriet når moteren går og batterilampa lyser på dashbordet.

Har tatt ut dynamo. Børstene ser helt fine ut. Kan hvilket som helst merkeverksted måle om dynamo funker uten at det står i bilen? Evt hva annet kan være feil siden det ikke lader til batteriet? Er ikke så lett å komme til å måle ladinga på dynamo når den står på bilen, da det er litt trangt på baksiden av dynamo der ledningene sitter. Hva koster det at et firma måler spenninga på dynamo?

Det kan jo være at regulatoren er gåen, som er innebygd i dynamoen.. det er min erfaring fra en 2.0i motor i omega b. samme lampe som lyste, jeg bytta bare til en annen brukt en.

-Alt er til salg...-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var dynamo som var ødelagt (grunnet en lur kar som hadde klart å sette batteriet inn feil vei)

Men nå når jeg har fått skiftet dynamo og batteri, er et annet problem oppstått. Får ikke radio, info display og kupe lyset (det som slår seg på når man åpner døren) til å fungere. Noen som har noen gode tips til dette? Kikket på sikringene, men der det står at det skal være radio (plass nr 6) så var det ingen sikring (og radio har fungert helt fint helt til nå). Fant heller ikke ut at sikringen til info dispalyet var ødelagt. men var ei tysk instruksjonsbok jeg kikket i, så kan ha lest feil. prøvde og å måle om det var volt på kupe lampa, men fikk ingenting

Lenke til kommentar
Del på andre sider