Gå til innhold

2.giret hopper ut

Ranger emnet

tazie

Anbefalte innlegg

snakker om en 94' Honda Prelude jeg vurderer og kjøpe meg.

Den har rullet 150 000 og problemet er at når det bremses PÅ andre giret, så har den en tendens til og hoppe ut av giret, om man ikke holder hånda på girspaken.. Den har vært sånn i nesten 2 år, og ikke blitt noe værre med tida..

Selger sier han har vært på verksteder, og de sier at siden det er montert en såkallt sportsclutch i den, så var det noe med at girstanga ikke var helt riktig sentrert eller noe(?) Og at det ikke var farlig.. Men jeg har ikke så peil på akkurat sånne ting, og er litt skeptisk da vi snakker nesten 100k her,.

Håper noen her vet noe :)

-1990 Mazda 626 GLX Coupè 2.2i

x1989 VW Passat 1.8 GT Stasjonsvogn stjælt..

x1986 Toyota Corolla DX 1.3 vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det er noe med at girstanga står litt rart, kan det jo være alt... du vet, hvis du gir på i et gir, holder lett i girstanga mot fri, hopper den ut av gir no matter what...

hva som gjør det, er jo vanskeligere å si uten å ha et bilde eller noe å se etter... kan jo hende et av stagene under er bøyd på en eller annen måte, dette kan være nok, hvis det får girstanga til å stå litt i press akkurat i andregiret

- 85" Ford Sierra 2,0L arbeidsbil

- 06" Skoda Octavia 1,9 TDI 4X4

X 97" BMW 320IT

X 92" Peugeot 605 sldt

X 82" Ford Granada 2.8GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Hadde en accord 1.8 -96 som smalt ut av 1 gir visst jeg dro den hardt opp på turtall, åsså bremset på giret.. Den skrapet også hvis jeg var litt snar med å gire fra 1 til 2. Regner med det var slitte sync-ringer som var problemet siden dette visstnok er ganske vanlig på Honda kasser.. (meg fortalt)

Tvåførti

Lenke til kommentar
Del på andre sider