Gå til innhold

kulde og låsemekanisme i dør

Ranger emnet


abflex

Anbefalte innlegg

hei, har dere noen lure tips mot at låsemekanismen i dørene ikke fryser fast? har hatt et lite problem med at døra på høyre side fremme, dørhåndtaket fryser og låsemekanismen som holder døra igjen fryser så jeg fikk ikke låst døra ordentlig igjen. måtte bruke tau for å holde den på plass. hehe, ikke spesielt fett egentlig.

 

har dere noen tips eller løsninger på dette?

[X] 2010 - Audi a3 Sportback 1.6 FSI

[ ] 2007 - Audi 100 2.6

[ ] 2005 - Audi 80 CC 1.8

[ ] 2001 - Peugot 205 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

opplevde det samme selv på lørdag, venstre bakdør og bagasjerommet frøs. Etter mye fram og tilbake fikk eg lukket sidedøren. men bagasjeromsluken måtte eg bare kjøre med "ulåst"... etter en times kjøring fikk eg den i lås. da hadde eg allrede kjørt bilen på tomgang 45min før eg kjørte, så bilen var god å varm...

Audi S4 92 (sedan)

Chrysler Neon 95

VW Golf 2 86 [solgt]

Honda Prelude 86 [solgt]

Subaru Impreza 93 [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lignende problem jeg også, når jeg skal late opp førerdøren kan jeg dra i håndtaket, men ingenting skjer. Utrolig irriterende, og den døren åpnet jeg i fjor og dynket godt med låsefett ++, hadde ikke forventet at den skulle begynne slik i år også!

 

Skal ikke disse bilene (a6) ha automatisk oppvarming av låssystemet på fører siden i hvert fall? mener jeg leste det en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller invester noen kroner i varm bil om morran,

 

DEFA WarmUp -Kupévarmere

 

noen som jeg gjorde i går, fantastisk digg!

 

må også sies at jeg sleit med det samme, men ikke nå lenger ;)

 

hva er prisen på DEFA kupevarmer? vanskelig å sette i selv eller bør det gjøres av fagkyndige?

[X] 2010 - Audi a3 Sportback 1.6 FSI

[ ] 2007 - Audi 100 2.6

[ ] 2005 - Audi 80 CC 1.8

[ ] 2001 - Peugot 205 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er prisen på DEFA kupevarmer? vanskelig å sette i selv eller bør det gjøres av fagkyndige?

 

nei, det er ikke spesielt vanskelig, pnp allt sammen, følger med bruksanvisning også.

 

her er en kupevarmer pakke med allt du trenger. jeg kjøpte Termini 1350 og anbefaler denne pga størrelse og effekt. veit de selger den på bilextra iallefall, bare å google rundt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, det er ikke spesielt vanskelig, pnp allt sammen, følger med bruksanvisning også.

 

her er en kupevarmer pakke med allt du trenger. jeg kjøpte Termini 1350 og anbefaler denne pga størrelse og effekt. veit de selger den på bilextra iallefall, bare å google rundt ;)

 

og den passer fint til en stasjonsvogn? jeg må nesten få skaffa meg en slik en.

[X] 2010 - Audi a3 Sportback 1.6 FSI

[ ] 2007 - Audi 100 2.6

[ ] 2005 - Audi 80 CC 1.8

[ ] 2001 - Peugot 205 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5-56 er en kortvarig løsning på problemet folkens!!! Det skal helst være fett. Grease eller enda kjukkere enn smør rett og slett. omtrent som bremykt fra kjøleskapet, så treigt burde fettet være.

Dette gjelder der du putter nøkkelen inn.

 

Men klin inn "låsekassa" i døra med 5-56 eller noe i den duren. Og dere med VAG (og ford) må ha opp dørtrekket får å komma til som regel.

 

Dette er HVIS dere i det heletatt har problemer da. Det skal jo virke orginalt.

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kupèvarmer er vel kansje det beste ja. Om du f.eks skal opp tidlig på jobb, så bare setter du på varmeren når du står opp. Eller så er det mulig å sette timer på det, noe f.eks min mor gjør. Da er det mye enklere å få opp dørene, og man slipper å ødlegge åpningsmekanismen, noe min far har gjort på sin Passat gjentatte ganger.

Kombinert med litt fett så er du nesten 100% garantert å få opp døren, men mindre bilen er snødd nede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei som mekaniker så er ikke låsene på ford noe problem, men for meg som er låsesmed så er det masse knot.

Mer knot enn VAG:D

 

Sylinderen er fin sånn reint mekanisk, men mekanisemne som sitter i de forskjellige fordane er etter min oppfattning ikke spesielt genialt lagt opp... innfestinga på sylinderen fex.

 

Dessuten sa jeg det mest for å disse euroford:hide :D

Rett og sltt fordi jeg ikke liker dem... there I sead it! Thats just how the pig flyes.:???:

Ingen grunn til å bli helt:chairshot :D

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår