Gå til innhold

martinselj: Saab 900 turbo - Low 'n wide

Ranger emnet


martinselj

Anbefalte innlegg

  • Svar 210
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Helt konge:D turbo eier! Hater å se folk stappe inn V8 motorer med lavt rpm i gamle f.eks Volvoer og kalle det "Volvo power" når motoren er henta fra helt annet merke og bilen egentlig ikke går så bra i det hele tatt... ;) Drit fet bil må jeg si!

 

nå er det jo ikke så mange merkene som slår volvo på moment fra bånn da;) Volvo med vri åtter er gromt som f...

syns faktisk det er tusen ganger verre med folk som monterer turbo på BMW, det er jo så feil som det kan få blitt..

BMW skal ha sugemotor! gjerne om det koster skjorta, alt er bedre enn BMW og turbo, det er som å banne i kirka. BMW er en av favorittmerkene mine og jeg kan med hånd på hjerte si at BMW med sugemotor er tusenvis av ganger grommere enn turbo-BMW, det blir litt som å putte pølse i hamburgerbrød.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er det jo ikke så mange merkene som slår volvo på moment fra bånn da;) Volvo med vri åtter er gromt som f...

syns faktisk det er tusen ganger verre med folk som monterer turbo på BMW, det er jo så feil som det kan få blitt..

BMW skal ha sugemotor! gjerne om det koster skjorta, alt er bedre enn BMW og turbo, det er som å banne i kirka. BMW er en av favorittmerkene mine og jeg kan med hånd på hjerte si at BMW med sugemotor er tusenvis av ganger grommere enn turbo-BMW, det blir litt som å putte pølse i hamburgerbrød.

 

Jeg syns turbo er kulest. Gromt å ha 170 gamp opp til 3600rpm og så kobler turbo'n inn med nærmere 500hk og du får full hjulspinn i 140km/h+:D Spinner ikke orginal Saab 9000 turbo på tredje gir eller no(tørr asfalt)?

Tenkte på de som putter 5.7 liter Chevy motorer i Volvoene sine og kaller det Volvo power... Syns ikke det er noe spesielt kult, mye bedre å ha Tic;) BMW med gasser er gromt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja muli det, RETT fram:) :ratatatat

 

Menne, ka du trur på snyskuter frontn da?:)

 

hehe. jah;D

 

på snyskuter frontn e d bære grymt;D gleda mæ tell d kommer sny i jænn å tell å se udyre ditt opp jænna fjell sien^^

* Volvo pv 544 61mod

* saab900 16v turbo banebil

X volvo 240tic

 

Om livet suger - Överladda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt konge:D turbo eier! Hater å se folk stappe inn V8 motorer med lavt rpm i gamle f.eks Volvoer og kalle det "Volvo power" når motoren er henta fra helt annet merke og bilen egentlig ikke går så bra i det hele tatt... ;) Drit fet bil må jeg si!

 

ja er det ikke turbo så suger det;D utn om bmw da som sies nedenfor. er greit att detkan være grymt med føne i dem og..men synes det skall være sugemotor i dem. blir mere spesielt=)

v8 i volvo er enkelt og greit ekstrem porno..

men ja håper på at det skall bli en fet bil etter kvært:P

* Volvo pv 544 61mod

* saab900 16v turbo banebil

X volvo 240tic

 

Om livet suger - Överladda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja di fleste framtrekkere er ikke så alt for vanskelig å få hjulspinn på. er vell og merke ikke like porno som på en baktrekker....men kan ikke nekte forr at det er rått å blåse forbi folk med blåføyk ut av hjulbuene framme og en syk stikkflamme ut av fram skjermen:p:ratatatat

* Volvo pv 544 61mod

* saab900 16v turbo banebil

X volvo 240tic

 

Om livet suger - Överladda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ratatatat :ratatatat

The 6AL shares the same proven circuitry of the 6A with the addition of a built-in adjustable rev limiter. The combination of powerful sparks with the safety of a Soft Touch Rev Control is what makes the 6AL the most popular ignition control in the world.

MSD first developed the Soft Touch rev control to prevent overrev damage to your motor in the event of a missed shift or driveline failure.

 

The rpm limit is adjustable in 100 rpm increments with MSDs plug-in modules. When the engine reaches your selected limit, the Soft Touch circuitry begins dropping the spark to various cylinders. On the next cycle, these plugs are fired again to prevent fuel from loading up in the cylinder. The result is a smooth and accurate limiting action without backfires or roughness.

The Soft Touch Rev Contro

 

A Two Step allows you to set two rpm limits, one for a holeshot rpm and another for overrev protection.

The 6AL is supplied with rubber shock mounts and modules for 3,000, 6,000, 7,000 and 8,000 rpm.

 

MSD 6AL Ignition Control

w/Rev Limiter, 4, 6 (even-fire only) 8-Cylinder

 

OPERATING SPECIFICATIONS

Operating Voltage: +10-18 VDC Negative Ground

Current Requirements: 5 Amps-5,000 RPM

10 Amps-10,000 RPM

RPM Range: 15,000 RPM with 14.4 Volts

Spark Duration: 20 Crankshaft Rotation

Energy Output Max: 105-115 mJ Per Spark

Weight and Size: 3 lbs, 8"Lx4"Wx2.25"H

Voltage Output Max: Primary: 460-480 Volts

Secondary: 45,000 Volts (Blaster Coil)

 

 

MSD Boost timing master

Boost Timing Master for MSD Ignitions, PN 8762

 

 

The Boost Timing Master allows you to adjust the amount of ignition retard from 1° per pound of boost to 3° per pound via a control knob that you mount on the dashboard. This way you can make adjustments on the fly to prevent detonation as fuel quality or altitude and air quality changes up to a maximum of 20° retard. There is a boost pressure port to connect to your manifold and the BTM

* Volvo pv 544 61mod

* saab900 16v turbo banebil

X volvo 240tic

 

Om livet suger - Överladda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår