Gå til innhold

martinselj: Saab 900 turbo - Low 'n wide

Ranger emnet

martinselj

Anbefalte innlegg

• Svar 210
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du står på altså.. :P

Er forresten en kjenning av meg som har en komplett t16-motor liggende.. Med defekt girkasse.. Du får den billig om han enda har den.. :b

med turbo??? =o

i så fall. må du spørr hva han skall ha forr snurra.:P

* Volvo pv 544 61mod

* saab900 16v turbo banebil

X volvo 240tic

Om livet suger - Överladda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grombil dette her. har selv en gammel 900 turbo (86-modell) som jeg har skrudd helt ifrahverandre. har store planer om å skru den sammen igjen også :)

en orginal saab 900 turbo 16v 84-modell, har 175 hester, lader på 0.8 bar og skal ha resirk.dumpventil pga luftmengdemåler.

skal også ha den sterkeste kassen fra OG900 mener jeg. da står det 457 eller 557 på kassen. står på et lite skilt ved kløtsjen.

har du vurdert 2.1 topp og innsug? 3" batteribøy til eksosen?

Saab 900 Turbo, wheelspin might occur at any gear.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk=)

ja er litt kult å ha en litt gammel bil som faktisk ikke alle andre har. og som i tilleg tar pappa guttene:P

har vurdert anna topp og datasprut faktisk=) men må få ordn på Turbo problemet i første omgang.

pratet med en som har bygd sine saab900 turbo motorer opp gjenom årene. fikk beskje om at girkassa holdt fint 300hk så lenge som man ikke for å spant å reiv den på gira. noe som da faktisk ikke er noe morro med en grevling :D

* Volvo pv 544 61mod

X volvo 240tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

jaaja. da har jeg had meg en aldri så liten pause i skruinga=)

men nå har jeg fåd fart på sakene i gjæn, nå som lønninga er på konto. ny Turbo kommer i morgen!!!:D:D

Garret T3\T4. så da blir det forhåpentlig vis litt kjøring i neste uke.

* Volvo pv 544 61mod

X volvo 240tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVOR?!

hvem? :p

Dersom det er B-W du tenker på så er nok alt kastet for lenge siden. Ellers hadde det nok stått her..

gledes dreper!!=(

hehe. næida. har ordna me ENDA en ny snurre, som forhåpentlig vis vill fungere som låvet:P

* Volvo pv 544 61mod

X volvo 240tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

hey hey.

ja da har jeg had en liten pause her...tenkt mye. og nesten kommet fram til at jeg skal ta ut alt av intereør i bilen. all unødvendig vekt skall bort. skal stå to stoler. en turteller og speedo. i tilleg til di tre målerne jeg allerede har. dashbord skal ut. instrumentene skal stå fastmonter i et form forr dash laget i alu\metall plater=) eksos skall legges ut till siden.

men er ikke helt bestmt enda.....så jeg ønsker å høre deres mening=) evt forslag til div ting.

PS: det skall ikke vere skilt på bilen.

* Volvo pv 544 61mod

X volvo 240tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaaaja. da skrues det så olja spruter=) det monteres ei sliten orginal snurre nå...slik at det faktisk skal gå og kjøre med bilen;D

orginal turbo i god stand ventes om ikke så alt forr lenge. skall bli helt ufattelig deili å kunne begyne på noe annet en det jæ*** turbo styret. har tad bilder som da kommer bitte litt senere i dag=)

* Volvo pv 544 61mod

X volvo 240tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaaaja. da skrues det så olja spruter=) det monteres ei sliten orginal snurre nå...slik at det faktisk skal gå og kjøre med bilen;D

orginal turbo i god stand ventes om ikke så alt forr lenge. skall bli helt ufattelig deili å kunne begyne på noe annet en det jæ*** turbo styret. har tad bilder som da kommer bitte litt senere i dag=)

* Volvo pv 544 61mod

X volvo 240tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer det noen bilder og snart en liten youtube link;D

var så heldig å finne den ene turbon som sto i 240'n jeg hadde. den var i bra my bedre stand en den orginale. men røyk litt.

29092008.jpg

nesten så man skulle laget ofroad saab.

29092008002.jpg

* Volvo pv 544 61mod

X volvo 240tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider