Gå til innhold

Motorbytte Peugeot 306

Ranger emnet


eggi-j

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Rent fysisk passer en 1,6l TU motor rett oppi siden de utvendig er bortimot like.

 

Generellt sett må alt det elektriske som hører med motoren følge med når en bytter til en annen motor. Noe av sensorer og releer og slikt er muligens det samme på 1,4 og 1,6, men for å unngå problemer er det lurt å skifte alt.

Motorledningsnett, ECU, dyser, releer, sensorer etc...

 

I tillegg er det skjelden en bare kan plugge motorledningsnettet til bilens øvrige nettverk ved motorbytte på Peugeot/Citroen. Oftest må du ta multipluggen fra det originale motorledningsnettet og montere på nettverket til den nye motoren.

Det blir fort en del krøll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår