Gå til innhold

Starter problemer...

Ranger emnet

Hot Rod

Anbefalte innlegg

For en måndes tid siden byttet jeg starter på Astroen. Satte på en minstarter. Den Funket fint, men ble tydeligvis stående for nærme flexplata, for tennene på starteren slipte såvidt mot flexplata under kjøring. Ikke så mye at starteren ble dratt rundt av det, og ikke noen hard og stygg lyd, men selvsagt slik at det måtte fikses.

Måten jeg gjorde det på var at jeg lagde et shims som jeg la mellom den utfreste aluminium blokken og selve starteren. Dermed kom starteren litt lengre fremover (i bilens kjøreretning)og vekk fra flexplata og alt ble bare velstand - trodde jeg.

Nå har denne tann-slipingen startet igjen. Hva kan det skyldes? Feste bolter som gir seg?

Startinnslaget som ikke går langt nok tilbake etter bruk?

Starteren funker forøvrig helt fint.

Noen forslag til løsning? Og hvorfor begynner det igjen først nå?

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tilsendt standard starteren jeg egnelig hadde tenkt å bruke på Astroen og monterte den idag. Virker helt fint sålangt.

Ministarteren er egentlig for hot rodden, men den er ikke på veien på en stund ennå. Derfor brukte jeg den på Astreon i påvente av standard starter tuil den.

Regner jo med at problemet vil dukke opp igjen på rodden når jeg kommer så langt. Innslaget spretter raskt tilbake når jeg drar det ut med fingrene og slipper, men det er kanskje ikke noen særlig god indikasjon uansett?

Jeg tror det har med festeboltene å gjøre. Boltene som fulgte med ministarteren ser ganske standard ut uten det knudrete feltet rett over gjengene og de er bittelittegrann tynnere enn boltene til standard starterens ekstra stive grade 8 bolter.

Innen ministarteren skal på hotrod motoren igjen, skal jeg ha skaffet meg ARP starter bolter for den.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider