Gå til innhold

Fester til ny framfanger??

Ranger emnet

EirikA4

Anbefalte innlegg

hei, jeg ha nå kjøpt meg en ny framfanger til min audi a4 b5, og jeg lurer på hvordan jeg skal feste den? det er vel noen andre her som har kjøpt bodykitt av glassfiber og fått dette på?? så jeg blir veldig glad for alle råd og tipsbabyhmm? jeg må vel prøve og få fast alu bjelken som satt på orginal fangerne, men hvordan??

er det mulig å bruke noe slags lim som fester seg til glassfiber og plast??

trenger hjelp!!:helpme:

EirikA4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Du må enten flytte over den fra orginal fangeren din, eller hente en på skroten slik at du har en fanger i reserve! :)

så prøve montere å merke av slik at ståldelen treffer fangeren å alt ser beint ut, så merker du av i fangeren å limer ståldelen fast med noe skikkelig kraftig noe, Kraftlim av et slag. så montere i gjen, så må du nesten bare se hvordan det passer på side festene, der må du nok lage deg noe lite, men med en Dremmel å litt plast å noen små skruer å skiver så er du nok langt påvei! :) lykke til! :)

_/1994 Primera e GT\_

KN,Supersprint,chip

Dvd,PS2,Rockford

230V,TV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk, ja skal prøve å gjøre slik at det skal bli litt sterkt(a) men synes det blir litt vanskeli å merke, siden man burde merke når fangeren sitter der den skal sitte?:wonder:

:idea: har tenkt å sette på fangeren slik den forhåpentlig vis skall bli ved hjelp av teip og diverse støtter, men først dekke fronten av bilen (uten fanger) til med plast/alu.folie så få på fangeren, og så sprøyte inn byggskum slik at dette fester seg inni fangeren og på alu.bjelken slik at det blir en form til bjelken og så bruke boltene gjennom skiltplaten til å sette fast med:happyhappy:

noen som har noen innspill så blir jeg glad:sombrero:

EirikA4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har tenkt på sika;) men fester sika seg til alu.bjelken? og bjelken er vell ikke helt inntill den nye fangeren, det blir vel et åpenrom mellom bjelken og fangeren?? har ikke prøvd på dette..

må vel finne ut hvor langt det er fra bjelken til fangeren?

hvordan har andre gjort det?? har du montert ny fanger ole

EirikA4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken fanger har du kjøpt? Med flere styling fangere til audi a4 skal du tre stylingen fangeren utenpå den orginale støtfangeren og lime den fast. Noe fra orginal fangeren må vanligvis kappes vekk for at styling fangeren skal passe utenpå den orginale. Vanligste er vel at nederste del av fangeren skal kappes vekk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holoy!

Tror du bør holde deg unna sika, eller generelt silikon produkter..

Du får ikke ei limfuge som blir "stiv".

Jeg bruker Araldite 2015 for liming av compositer til alu.

Men begge flatene må være rent og tørre. Så må de også mattes ned, slik at limet får ordentlig vedheft.

Paal C.

Ram SRT 10 "Lekebil"

Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest"

http://www.HPComposites.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, ja det tenkte jeg faktisk på, men trodde ikke det kunne la seg gjøre:x men det er kanskje mulig...? ikke vet jeg..

her er en link (jeg har btw kjøpt disse skjørtene og bakfangeren også):

BS Bildeler AS - Bilstereo, Styling, Performance og bilrekvisita

dumt kjøp??

Ser akkurat ut som rieger og seidl fangerene, som begge er til og tre på orginal fangeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider