Gå til innhold

Går det an å få montert ventilerte skiver bak på 240?

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Hei.. Lurer på om det går an å få dette til..?

 

Uten alt for store inngrep.. Tenkte på å ta skive fra en eller annen bil med ventilerte skiver bak, å bare klaske på, men går dette? Med tanke på kalipter osv?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, er klar over det fremme.. Men tenkte på å få tak i ei ventilert skive som har så å si samme tykkelse som skiva bak er org.. Ventilerte skiver bak er jo ikke så tykk som ventilerte skiver foran på andre biler..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Hva er prisen på hullborring/slissede skiver da?

 

Har jo ventilerte skiver foran, men tenkte å oppgradere til hullborring/slissede skiver rundt hele med tiden, men først å fremst få tak i andre skiver bak.. Ser jo litt mer rått ut det.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva bremser til 240 angår er jeg av den oppfatning at de er kraftige nok til normalt bruk og med normal dekkutrustning. Det er jo ingen problemer å låse bremsene i de fleste tilfeller. Monterer du derimot R-dekk eller slics for bruk på bane så kan det være aktuelt å øke biteevnen. Da vil det også være behov for bremser som klarer gjentatte nedbremsinger uten å bli overbelastet eller fade.

 

Husk at større bremser som regel betyr større uavfjæret vekt, og det er ikke av det gode for kjøreegenskapene.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gromme kalippere veier vesentlig mindre enn 240 kalipperne som er blylodd! :) Derimot skivene skal jeg være enig blir en del tyngre enn den gamle... Slisser og hullborrer man nok, så tjener du noen gram der også. Med tar-ox skiver (Slisset og borret) + noen gode klosser (f.eks. yellowstuff) vil jeg tro det bremser greit med originale kalippere.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår