Gå til innhold

pussemaskin

Ranger emnet

Commodore

Anbefalte innlegg

bortsett fra at bosch og dewalt ikke er brukbart.

på strøm hadde jeg brukt festool, eller, det er jo det jeg bruker .

ev.t gått for en luftløsning, koster omtrent det samma uansett. dvs ganske dyrt.

pads i passe hardhet har de fleste som selger sånt og er seriøse. dvs hold deg langt unna maxbo, monter og den gjengen der.

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bortsett fra at bosch og dewalt ikke er brukbart.

på strøm hadde jeg brukt festool, eller, det er jo det jeg bruker .

ev.t gått for en luftløsning, koster omtrent det samma uansett. dvs ganske dyrt.

pads i passe hardhet har de fleste som selger sånt og er seriøse. dvs hold deg langt unna maxbo, monter og den gjengen der.

ja eg vill ha på luft da, nokons om veit om nokon internett sider dei selger sont på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at vi bruker Dewalt og Bosch på verkstedet. Vi har en italiener som heter Vittorio Lessi, en av verdens beste carbon og glassfiber menn. Han velger bort den luft slipemakinen og sier at Dewalt sin er mye bedre. Han jobber også for visual experience og har jobbet for :: DAC Racing - Web Site ::

Jobber som Plast Mekaniker på heltid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finns mye flinke håndverkere som ikke har peiling på maskiner.

snurrer det, er det nok.

dewalt er gammeldagse maskiner, som er produsert billigst mulig, dvs bl.a billige lagre, og solgt til "bra-maskin-pris", noe det ikke er. får like bra maskiner for halve prisen, bl.a bosch og makita er mye bedre valg.

skal du ha skikkelig utstyr koster du på deg noe fra festool, flex eller en annen tilsvarende produsent, men her koster maskinene gjerne 3-7000, avhengig av modell.

jeg har kun festool, etter å ha brukt det meste på markedet i proff sammenheng, det eneste jeg kunne tenke meg å bytte til er noe luftdrevet, men da er det samme prisklasse.

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Dewalt er kvalitet hele veien.. Har en skrumaskin som jeg har hatt i 3 år nå som enda funker, faktisk så funker den like bra som da jeg kjøpte den.. Så ikke kom å si at Dewalt ikke er brukbart.

Smaken er som baken, nemlig delt i midten.

Dewalt er "helt greit"

Men for f. eks meg, som kan bruke en drill opptil 15 timer om dagen (sier ikke at det sjer ofte, men det kan forekomme) Så holder det rett å slett ikke.. Mener jeg da. Makita drillen som jeg har nå, har vært klissvåt, har fryri til is, og har vært nedsnødd.. Og klarte fortsatt å skru opp en skrue på bmw'en som jeg ikke fikk av med håndkraft! Slå den:ssip:

-1987 Bmw e30 "m3", prosjekt

-1987 Bmw e30 2 dørs banebil prosjekt

-1997 Toyota HiAce 2,4D Turbo arbeidshest

x1993 Bmw e36 318i, widebody prosjekt

x1991 Bmw e36 316 vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt mine 2 slipere i mange år....

De er meget små og passer rett i hånden...

Lette å slipe med å få til former og på det slett.!

Den med jerntingen på toppen veier ca 1350 gram o den med grått plast greie på toppen den veier 750 gram... å man merker stor forskjell...

Men hvert sitt bruk liksom....

AUT_3813.jpg

AUT_3812.jpg

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider