Gå til innhold

MC-eiere, se her...

Ranger emnet

Juristen

Anbefalte innlegg

Kjører scooter og jeg sniker så å si hele tiden.

Gidder ikke å stå bakerst i køen midt i sentrum når jeg kan kjøre forbi :)

Det er like morsomt når bilen ser at jeg kommer og prøver å sperre så jeg ikke kommer forbi. Da er det ekstra moro å legge seg over på den andre siden, banke på ruta og vinke hadet bra til personen, og kjøre vidre.

Syns også det er morsomt når bilen bak på død og liv skal foran selv om det er stille stående kø foran. Da er det jo bare å slippe personen forbi, for så å ta han/hun igjen lengre fremme. Stoppe foran bilen, snu seg og vinke og kjøre vidre :)

Er også de som skal presse seg forbi når det ikke er plass til det siden det kommer bil imot. Da er det frem med skrutrekker'n og slå til :)

Er også moro å bruke benet som rambukk mot speilet.

Hadde vært moro med sånn vindus hammer for værste av de som skal presse seg forbi.

Kjører jeg bil så slipper jeg MC/scootere forbi så godt det lar seg gjøre .

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

1: Sniker som ett uvær. Derfor jeg har sykkel. (ikke bare da) Skal jeg steder på sommeren jeg vet det er fare for å havne i kø tar jeg sykkelen. Jeg vet jeg er vanskelig å se i trafikken så jeg har god tålmodighet med sjafører. Men HATER folk som med vell og viten ikke slipper forbi. Har tatt 2 stk speil med armen da bilister legger seg inn mot mitten og sperrer så jeg ikke skal komme forbi. Lå mellom en personbil og en lastebil en gang og da jeg var midt mellom bilene begynte bilisten og tute og la seg inn mot lastebilen der jeg lå mellom. Han begynte å vifte med armen mot meg. Da ga jeg gass og smalt til speilet hans ide jeg paserte. Hva er poenget med å utsette mitt liv for fare med å prøve å sperre en MC fra å komme frem der han har muligheten. Det andre speilet jeg tokk kom jeg bakfra. Lå bak fra ulevåll og helt frem til sinsen. Han så meg. Jeg blinket med lys og ruset motoren. Hadde øyekontakt med han flere ganger men han lå med begge høyre hjulene oppå midt stripa kunn for å være dust. Fikk en liten luke og ga gass. Vippet ut albuen og brettet speilet hans forover. Det knuste ikke men tror ikke speilet på bilen var ment for å bøyes den veien så håper noe gikk i stykker. Laget også en fin bulk i taket på en bil der 2 fil går inn til 1 ved avkjøringen til siggerud. Jeg lå på midt stripa i kansje 5 km/t raskere enn køen gikk. Og den gikk i 5 så jeg kjørte vel i kansje 10 km/t. Ide jeg lå på siden av en Galant la han seg ut og faktisk traff kneet mitt (han var over midt stripa da han treaff meg og så på meg i speilet når han gjorde det). Smalt det jeg hadde i taket med knuttneven så det ble en stor fin bulk i taket på bilen.

2: Honda VTR 1000.

Du er en mann av min smak. Hehe :) Bilførere som ikke kan oppføre seg fortjener en solid dose med et eller annet.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sniker så det omtrent står i panna mi :P akkurat derfor jeg heller kjører moped enn å ta bilen med L bakpå når vi skal noen steder. fartsgrensa er max 60 rundt her og så da er mopeden ideel! corvetta har jo lov og gå 60 og med nye trimma vannkjølte motoren gjør den 110 glatt :P ikke noe problem å holde følge med traffikken + at det er en liten moped som alle liker :P

utenom feite kvinnfolk og råttna gubber :P men da tar jeg bare ut kneet eller drar veska på sia av bagasje brettet mot bilen når jeg drar forbi onfiredevi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen mc-eier, men vil gjerne skrive her for det.

Jeg kan ikke skjønne vitsen med å holde igjen mc-er som 'sniker' i køen.

Da mener jeg lanesplitting i moderat hastighet og ikke galematias-kjøring i 80-90 mellom bilene.

Det er absolutt ingenting å tjene på å holde dem igjen, både sykler og eiere er jo også avhengige av litt fartsvind for å kjøle seg, pluss at de tar ikke av min plass likevel.

Jeg legger meg godt ut og viser at de er velkomne til å kjøre forbi.

Men på en svingete øde vei er det jo morsomt å se hvor godt de henger på da.. :) )

X2. Skjønner ikke hvorfor jeg skulle pålegge andre å stå bom stille og kjede seg bare fordi jeg må det. Er det kø blir speilene brukt aktivt, og kommer det en tohjuling legger man til rette for at han/hun kan komme forbi.

Men det hadde vært lettere om alle kom på samme side. Noen kjører på gulstripa og andre holder til høyre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Nesten aldri kø i Namsos uten om på 17. Mai. Ellers når jeg er ute på lengre turer hender det at jeg "sniker" meg forbi biler som holder veldig lav fart

2. Aprilia RS 125

3. Stoler aldri på bilister når jeg kjører sykkel. Har opplevd autoværnet og asfalten på en uforglemmelig måte en gang formye.

2013 1.8D Lancer

1997 2.5T Skyline (banebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å få kjeft for å starte en MC-tråd på et bilforum, tar jeg likevel sjansen, ettersom Stripa er til for prat om alt annet enn bil. Og for ordens skyld, jeg har prøvd mc-forumet.no, men der er det stort sett bare fjortisser og følsomme gamlinger, og dem nytter det ikke å kommunisere med ;)

1) Hva er problemet til bilførere som hisser seg opp over at MC-er sniker i køen? Kan de ikke bare innse at vi uansett tar dem igjen så fort det blir grønt, og like godt la oss komme først av gårde? :) Blir alltid like imponert over dem som tuter og viser fingeren når jeg triller forbi dem i køen... Noen tanker om hva de sliter med? :D

2) Hva slags sykler har dere?

0) Å jasså, jeg er hverken gamling eller fjortiss.. :hello:

1) Aner ikke hva problemet dems her, men de er sikkert bare misunnelige der vi kommer fortere frem i køen.. (og ja jeg "sniker" når det passer seg.. )

2) En Suzuki GSX-R 750 K7 og en Suzuki DR-Z 400SM 07 mod..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en mann av min smak. Hehe :) Bilførere som ikke kan oppføre seg fortjener en solid dose med et eller annet.

Jeg vil heller si at han er en av de mc-førerene som gjør at mange bilister ikke liker motorsykler.

Hadde en mc gjort hærværk på bilen min fordi jeg gjorde en glipp i trafikken, skulle jeg passa på å sende 1,5 tonn med nazistål i speilet hans etterpå.

Jeg har kjørt lettsykkel før, så jeg vet hvordan motorsyklister har det i trafikken. Derfor er jeg nøye på å legge meg godt til høyre når motorsykler "sniker".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil heller si at han er en av de mc-førerene som gjør at mange bilister ikke liker motorsykler.

Hadde en mc gjort hærværk på bilen min fordi jeg gjorde en glipp i trafikken, skulle jeg passa på å sende 1,5 tonn med nazistål i speilet hans etterpå.

Jeg har kjørt lettsykkel før, så jeg vet hvordan motorsyklister har det i trafikken. Derfor er jeg nøye på å legge meg godt til høyre når motorsykler "sniker".

Var også derfor jeg skrev at jeg hadde god tolmodighet med bilister når jeg kjører sykkel. Jeg kjører seff bil også og har flere ganger blitt overasket over at oyy der var det plutselig en sykkel jeg ikke hadde sett. Og jeg vil påstå at jeg er en av de bedere til å se i speil siden jeg faktisk kjører sykkel selv.

Men hvis jeg kommer mellom biler i køen. (rolig vel og merke siden jeg hverken vil lage riper i bilen din eller i min sykkel) Jeg får øyekontakt med deg og jeg ser at du har sett meg. Jeg lister meg forbi og du svinger inn i siden på meg mens du gir meg fingeren og tuter. Da skal jeg love deg at du også hadde fått en stor bulk i taket. Hva faen gir deg rett til å utsette mitt liv for fare? Tenk om jeg sklir når du presser meg? Tenk om du treffer styret mitt så jeg skjærer over i motsatt fil og fronter med en bil? Er du virkelig så smålig og stokk dum i hue at du ikke unner en på sykkel å komme frem i trafikken SELV når du kjører sykkel selv? Og hadde du kommet med bimern din og prøvd å kjøre på meg etter at du først hadde presset meg ut og jeg tatt speilet ditt skulle jeg personlig ha gjort alt i min kraft både rettslig og privat så du aldri kunne sitte bak rattet igjen.

Du sitter faktisk her og sier du vil prøvd å kjøre ned en person som ikke finner seg i å bli kjørt ned med vilje?? Bruk hue og takk for meg.

Les det jeg skrev tidligere en gang til og tenk deg om før du uttaler deg. Jeg har aldri vært borti en bil noen gang i trafikken med MC uten å gjøre det med vilje etter at folk har presset meg mot autoværn/nabobil/motgående.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var også derfor jeg skrev at jeg hadde god tolmodighet med bilister når jeg kjører sykkel. Jeg kjører seff bil også og har flere ganger blitt overasket over at oyy der var det plutselig en sykkel jeg ikke hadde sett. Og jeg vil påstå at jeg er en av de bedere til å se i speil siden jeg faktisk kjører sykkel selv.

Men hvis jeg kommer mellom biler i køen. (rolig vel og merke siden jeg hverken vil lage riper i bilen din eller i min sykkel) Jeg får øyekontakt med deg og jeg ser at du har sett meg. Jeg lister meg forbi og du svinger inn i siden på meg mens du gir meg fingeren og tuter. Da skal jeg love deg at du også hadde fått en stor bulk i taket. Hva faen gir deg rett til å utsette mitt liv for fare? Tenk om jeg sklir når du presser meg? Tenk om du treffer styret mitt så jeg skjærer over i motsatt fil og fronter med en bil? Er du virkelig så smålig og stokk dum i hue at du ikke unner en på sykkel å komme frem i trafikken SELV når du kjører sykkel selv? Og hadde du kommet med bimern din og prøvd å kjøre på meg etter at du først hadde presset meg ut og jeg tatt speilet ditt skulle jeg personlig ha gjort alt i min kraft både rettslig og privat så du aldri kunne sitte bak rattet igjen.

Du sitter faktisk her og sier du vil prøvd å kjøre ned en person som ikke finner seg i å bli kjørt ned med vilje?? Bruk hue og takk for meg.

Les det jeg skrev tidligere en gang til og tenk deg om før du uttaler deg. Jeg har aldri vært borti en bil noen gang i trafikken med MC uten å gjøre det med vilje etter at folk har presset meg mot autoværn/nabobil/motgående.

Jeg foreslår at du tar deg et par vitaminpiller og leser innlegget mitt en gang til.

Jeg har aldri hindra en mc, og jeg har heller ingen planer om å gjøre det.

Men om jeg skulle komme i den situasjonen at en sykkel kommer opp på sida uten at jeg får øye på den, og vedkommede begynner å knuse speil, eller slå i taket. Da skal vedkommede få igjen med samme mynt.

Når du knuser speil og slår i taket, er du ikke hakket bedre enn den som presser deg.

Tenk når du slår i taket til tante Olga. Hun går inn i sjokk, buser rett fram og kjører både seg selv og deg ihjel?

Og du vet aldri hvilken psykopat du nettop har knust speilet til. Plutselig en dag knuser du feil speil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk når du slår i taket til tante Olga. Hun går inn i sjokk, buser rett fram og kjører både seg selv og deg ihjel?

.

Tante Olga har ikke øyekontakt med meg og legger seg inn i siden på meg med vilje. Tante Olga henger ikke på hornet og gir fingern pga at jeg kommer frem i trefikken og ikke sitter i en time++ lang kø.

Og du vet aldri hvilken psykopat du nettop har knust speilet til. Plutselig en dag knuser du feil speil.

Innen psykopaten rekker å reagere på at han har driti seg ut og sitter igjen med ett knust speil er jeg allerede på siden av neste bil. Og hvis mot formodning jeg ikke har gjort det skal jeg linke til avisavsnittet med vill slosskamp midt i Oslo rusjen.

Legger IGJEN vekt på at jeg har stor tolmodighet med bilister da jeg vet hvor vanskelig folk på MC kan være og se og hvor fort vi plutselig kan være der. Og minner IGJEN på at de 3 episodene kun har skjedd der bilisten med vell og viten har lagt seg ut kunn pga å sperre/hindre/stoppe meg.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Jepp,krabber forbi stille og rolig. Har fått kjeft for snikinga en gang,hvorpå jeg ropte tilbake at "Ok,skal jeg stille meg og alle mc-kompisene mine inn i køen foran deg så du må stå enda lengre i kø,eller skal vi passere sånn at du kommer kjappere frem?!" ...ble brått stille....

2: Se avatar/signatur.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider