jan_85 Skrevet Desember 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2007 noen her som har puttet en 5er i en 142? hvorsn er det med plass å sånt? har nettopp fått tak i e svinbillig 5er som jeg tengte jeg sku ha i 142en.. det må jo bli ganske så rått!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HOOSIER Skrevet Desember 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2007 noen her som har puttet en 5er i en 142?hvorsn er det med plass å sånt? har nettopp fått tak i e svinbillig 5er som jeg tengte jeg sku ha i 142en.. det må jo bli ganske så rått!! Det hadde jeg gjort med en gang, det er vel ikke noe problem med plassen men kan jo hende du må smi om bunnpanna eller traversen. Det er jo mange som har lagt V8 i en sånn bil så det er bare å stå på... Den grå som stod i Bilsport for noen år siden var det vel 5`er i hvis jeg ikke tar helt feil... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-TORE- Skrevet Desember 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2007 Stemmer d! Var d ikke han FIXEN sin d tro? Siter VOLVO The intelligent choice ---------------------------- 81 Volvo 242 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakhjulboogie Skrevet Desember 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2007 Bilsport nr. 5 2002! Trur du f''en ikke jeg fant det da? Hehe... Karen heter Stefan Gren. Fixen var han med den grisefine svarte740/960en med femmer. Står at han har modifisert "framvagnsbryggan" (traversen?) og "sågat lite i torpedväggen". Sugefemmer du har fått tak i? edit:leste trådtittelen en gang til. T5 jah! Siter I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakhjulboogie Skrevet Desember 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2007 Men du sliter jo med å få den motoren godkjent da, hvis du er nøye på den slags mener jeg? Han svensken hadde brukt en 2,0 lavtrykksturbo fra en italiensk bil, med 175hk/230Nm... Siter I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan_85 Skrevet Desember 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2007 satser på å få den godkjent ja!! kommer til å kjøre datasprut så da kan jeg meppe meg ner til under 180hk.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakhjulboogie Skrevet Desember 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2007 Har lest en eller annen plass at Satans Bilukyndige ikke godtar "nedjustert" effekt, som f.eks. lavere ladetrykk enn original osv. Så tror jeg ville sjekka opp litt før jeg satte igang med noe sånt. Med den gjengen er det faktisk lettere å få tillatelse enn tilgivelse... Siter I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan_85 Skrevet Desember 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2007 ja her tengt å føre en viss dialog med B.T. her i bergen er de helt umulig!! er STOR forsjell fra sted til sted. tror jeg ringer til voss B.T og snakker med de! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan_85 Skrevet Desember 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 ingen her på forumet som har puttet femer i 140 da? som har noe tipps å råd?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ralf2 Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 Tenkte jeg egentlig ikke skulle si noe men skitt au. Er jo mange ting jeg og lurer på. Og om vi kan få noen gode løsninger her så er jeg ikke i mot det:thumb Har ikke kommet så veldig langt men er litt på vei. Mest planlegging nå og så blir det vel mer skruing over nyttår. Har forresten leita mye på nettet etter 140 med femmer men har bare funnet bilder av en hvit og en sølv. Lite info å finne. Her er den sølv. Gjennomført og fint. Ser ut som at den har originalsprut med fordeler. Siter 142T5 prosjekt 242 2,5LT 5er. http://www.sportsbillosjen.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan_85 Skrevet Desember 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 Tenkte jeg egentlig ikke skulle si noe men skitt au. Er jo mange ting jeg og lurer på. Og om vi kan få noen gode løsninger her så er jeg ikke i mot det:thumb Har ikke kommet så veldig langt men er litt på vei. Mest planlegging nå og så blir det vel mer skruing over nyttår. Har forresten leita mye på nettet etter 140 med femmer men har bare funnet bilder av en hvit og en sølv. Lite info å finne. Her er den sølv. Gjennomført og fint. Ser ut som at den har originalsprut med fordeler. tøft at det er flere som bygger 140 med femmer!! har ikke komet langt jeg heller. har bare rokket å få motoren inn i garasjen å nå er jeg på jobb til nyttår.. håper på å få gjort noe når jeg kommer hjem!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyggern Skrevet Desember 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2007 Tror det kan lønne seg og sende søknad til BT om motor bytte, har undersøkt litt. For jeg går med planer om det samme og har skrevet søknad som skal sendes nå. de 2 motorene jeg har funnet ut at skal være mulig og få godkjent er B5204LPT og B5204T4. disse er orginalt under 180Hk og skal være mulig og godkjenne. BT godtar ikke lenger nedtrimmede orginal motorer. Men her kommer trikset, motorene er så å si like og så på og siden de alikevel må modifiseres for å passe i 140, så bytt motorskiltet til an av de øvrigemotorene. for å få godkjent noe utover de 180Hk er så å si umulig. Siter Tyggern:04 V70N titanium sport edition 96 945 turbo(bruks kjærre) 01 VW polo 6n2 colour concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan_85 Skrevet Desember 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2007 er vel ikke bare bare å få fatt i et motorskilt!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ralf2 Skrevet Desember 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2007 Det er nok mulig men det er ikke "lovlig". Og skulle det skje noe er man ute og kjøre selv om det i de aller fleste tilfeller har gått bra. Men tror jeg leste en sted om en svenske som hadde fått det til med den motorn (180hk). Men vi har jo også 220nm grensa. Går den ikke under den er man jo egentlig like langt. Jeg holder også på med en søknad, men den inneholder en tur til tyskland og godkjenning av hele bilen. Dvs større bremser(det får man ikke hos BT, men 164bremser skulle vel holde til 180hk), bur, stoler, mer en 180hk og 220nm, altså hele pakka. Dermed er det jo og ikke snakk om nedjustert effekt, og da burde det være mulig å få godkjent datasprut med maks effektuttak for det aktuelle motoroppsett. Ja det koster en del, og man får en del prøveskilter for den prisen, men hvis jeg regner sammen alt som blir brukt på bilen så er det ikke så stor del. Blir artig å se hva jeg får til svar fra BT. Det som hadde vært bra hadde vært om en godkjenning på en bil kunne gjelde for biler som ble ombygget på samme måte. Men det er nok ikke like lett med det sammarbeidsvillige BT vi har:shake Siter 142T5 prosjekt 242 2,5LT 5er. http://www.sportsbillosjen.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ralf2 Skrevet Desember 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2007 Hvordan har dere tenkt med fordeleren? Sette motorn langt nok fram? Datasprut? Skulle det gå med -180hk motorn så må man jo ha originalsprut. En mulighet er jo torpedoveggen. Donflaem nevnte vel noe om at det ikke var før 1.1.1974 det kom lover om kollisjonssikkerhet, men om det gir oss mer mulighet for ombygging av den vet jeg ikke. Eller er det mulighet for å bytte ut fordeleren med noe elektronisk? MSD? Siter 142T5 prosjekt 242 2,5LT 5er. http://www.sportsbillosjen.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.