SiMeN2k Skrevet April 1, 2008 Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 Jeg har tremec og den har både mekanisk og elektronisk uttak så for meg er det ikke noe problem.Men jeg må nok innom her for å få en overgang og noen deler. Norsk Speedometer Service A/S Mulig de kan hjelpe men det koster nok litt. 5er i 140 du og? Okey.. Nei, har lyst på b230fk eller b21et! Og da blir spørsmålet: er det mekanisk uttak til speedo på m90? (nei?) Ellers kan det jo være en mulighet med m46 type p? Blir vel ikke snakk om de store effektuttakene, men greit med en kasse som holder litt^^ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ralf2 Skrevet April 1, 2008 Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 Har en m90 og. Den har ikke mekanisk uttak. Ikke elektronisk heller. Så der er det enten bakaksel fra 240 med el-speedo, eller egenkonstruert på et av hjulene. Mener å ha lest om det en plass her. Siter 142T5 prosjekt 242 2,5LT 5er. http://www.sportsbillosjen.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiMeN2k Skrevet April 3, 2008 Rapporter Share Skrevet April 3, 2008 Jau.. men jeg tenkte å ha orginaldash'n med "bortoverspeedometer" og da må jeg jo ha en kasse med uttak for speedovaier. Så da er vel enkleste løsning m46 type p? Men er det mekanisk uttak på alle de? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ralf2 Skrevet April 3, 2008 Rapporter Share Skrevet April 3, 2008 Hør med speedometerservice. Kan være de har en løsning på det. Står jo dette på sida Ved restaurering av gamle instrumenter hvor innmaten er ødelagt, monterer vi inn elektronisk innmat. Vi beholder tallskiven og visere, slik at det hele ser originalt ut. Så det kan være mulig at det går å få bygd om "bortoverspedometeret" til elektronisk. Faktisk så fungerer det på en annen måte som det ser ut som. Det er et rør med den orange fargen målt på skrå, som dreies etterhvert som farta øker. Er ganske enkelt å skru fra hverandre og da ser du det med en gang. Om et elekronisk spedometer er "sterkt" nok kunne du bare montert dette på enden av røret. Det er ikke mye som skal til om man tar vekk fjæra. Siter 142T5 prosjekt 242 2,5LT 5er. http://www.sportsbillosjen.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiMeN2k Skrevet April 4, 2008 Rapporter Share Skrevet April 4, 2008 Okai:D Hørtes intresangt ut det ja! Skal høre med de hvis det blir aktuelt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan_85 Skrevet Mai 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2008 fant en anonse på finn med en 140 som vistnokk er godkjent med 450hk http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13459389&sid=xz6cabCIESz769949&WT.svl=Link så det ser ut som det meste er mulig!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larset Skrevet Mai 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2008 Bilen i linken er vell godkjent i sverige, sikkert som rørramme bygge/spesial kjøretøy. Før den ble tatt inn til Norge Siter 1988 Volvo 240 GLE 1987 Hydrolift t-17 Er det ikke det ene, er det FAEN meg det andre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.