jan_85 Skrevet Desember 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2007 Det er nok mulig men det er ikke "lovlig". Og skulle det skje noe er man ute og kjøre selv om det i de aller fleste tilfeller har gått bra. Men tror jeg leste en sted om en svenske som hadde fått det til med den motorn (180hk). Men vi har jo også 220nm grensa. Går den ikke under den er man jo egentlig like langt. Jeg holder også på med en søknad, men den inneholder en tur til tyskland og godkjenning av hele bilen. Dvs større bremser(det får man ikke hos BT, men 164bremser skulle vel holde til 180hk), bur, stoler, mer en 180hk og 220nm, altså hele pakka. Dermed er det jo og ikke snakk om nedjustert effekt, og da burde det være mulig å få godkjent datasprut med maks effektuttak for det aktuelle motoroppsett. Ja det koster en del, og man får en del prøveskilter for den prisen, men hvis jeg regner sammen alt som blir brukt på bilen så er det ikke så stor del. Blir artig å se hva jeg får til svar fra BT. Det som hadde vært bra hadde vært om en godkjenning på en bil kunne gjelde for biler som ble ombygget på samme måte. Men det er nok ikke like lett med det sammarbeidsvillige BT vi har:shake vet om et firma i sverge som også tar filstendig sjekk av bilen og om den er god nokk for gatebruk.. tror en slik test koster rundt 3000 husker ikke navnet no men kan finne ut av det vist noen er intresert! leste i en artikkel en gang at bt har godkjent en eskort som var testet av det firmaet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan_85 Skrevet Desember 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2007 Hvordan har dere tenkt med fordeleren? Sette motorn langt nok fram? Datasprut? Skulle det gå med -180hk motorn så må man jo ha originalsprut. En mulighet er jo torpedoveggen. Donflaem nevnte vel noe om at det ikke var før 1.1.1974 det kom lover om kollisjonssikkerhet, men om det gir oss mer mulighet for ombygging av den vet jeg ikke. Eller er det mulighet for å bytte ut fordeleren med noe elektronisk? MSD? vist du skal kjøre sprut kan du bare kaste fordeleren!! bruk 4 koiler!! det er vertfal en mulighet!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ralf2 Skrevet Desember 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2007 5 coiler vel:) Var bare det at i sverige virker det som en del beholder originalsprutet og bare mapper om. ( i 850er) Men da må man jo selvfølgelig inn å mappe om for hver forandring eller lage et par chipper til forskjellig bruk og da er man nok et godt stykke på vei for datasprut. Har 200m til butikk som selger datasprut og da er det jo kort vei for å få hjelp. Men må ta en prat med de om hvordan det de har takler E85 og hvordan det går med bredbåndslambda da. Har endelig fått pumpe her nå. Hvis det går å få godkjent mer en 180hk på den testen i sverige så er det nok ikke bare jeg som er interessert i å vite mer om den. Og 3000 er jo ikke noe å lure på engang. Siter 142T5 prosjekt 242 2,5LT 5er. http://www.sportsbillosjen.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan_85 Skrevet Desember 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2007 ja seff blir d 5 koiler... eller 2 og en halv.. men det blir vel litt vanskelig. har hørt litt angående det firma i sverge! det heter forøvrig SFRO (sveriges fordonsbyggares riksorganisation)SFRO Fordonsbyggarens sidor å i følge statens vegvesen er dokumentasjon derfra godkjent.. det finnes også SFOOR(spesialgruppen for ombygde oppbygde og reparerte kjøretøy) men de er dårlig utbrett å ikke helt med men har et samarbeid med svenske SFRO..prisen var 3750....å ikke 3000 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ralf2 Skrevet Desember 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2007 Ja dette virka jo mye bedre for oss som bygger om biler. Virker som de har lyst til å hjelpe mens det i norge er motsatt. Men noen store effektøkninger ser det ikke ut til at de godkjenner. Står en plass 15kw/100kg tjenestevekt som gir oss rundt 250hk. (da går det jo med 850r motorn) Og her bilar frame står det maks 20% effektøkning og 10% økning av dreiemoment. Siter 142T5 prosjekt 242 2,5LT 5er. http://www.sportsbillosjen.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan_85 Skrevet Desember 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 det som er posetivt er at statens vegvesen sa at dokumentasjon fra SFRO er godkjent siden den norske gruppen SFOOR ikke eg godt nokk utviklet og som like vell kjører et tett samerbeid med svenskene! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revolvo Skrevet Desember 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 denne 81 mod. 245`n her med v8 ble godkjent etter at torpedoveggen ble flyttet 15 cm bak. ikke spør meg hvordan han fikk d til;) vet d ble litt akkedering men gikk gjennom så... Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan_85 Skrevet Desember 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2007 er mange biler som eg godkjent med torpedoveggen flyttet.. vet ikke hvordan de har gjordt det men sverge ser jo ut til å vere en god mulighet!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ralf2 Skrevet Desember 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2007 Så du skrev tidligere om at du tenkte på datasprut. Kansje bare en tanke foreløpig eller tenker du å bruke original sprut og gjøre noe med torpedoveggen? Jeg prøver å finne litt ut av hvordan MS er. Det virker veldig rimelig og ser ut som en del har det. Siter 142T5 prosjekt 242 2,5LT 5er. http://www.sportsbillosjen.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan_85 Skrevet Desember 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2007 jeg kommer til å kjøre datasprut uansett. (et lite tips til datasprut. megasqurt. et billig merke men har flere mulikheter en de fleste dyre kjente merkene) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-sport Lars Skrevet Januar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2008 Hei gutter! Dette var av interesse! Fint at noen endelig tar seg bryet å grave skikkelig i dette! Det får dere nok igjen for! Stå på! Mvh LSR:volvopower: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan_85 Skrevet Januar 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2008 Hei gutter!Dette var av interesse! Fint at noen endelig tar seg bryet å grave skikkelig i dette! Det får dere nok igjen for! Stå på! Mvh LSR:volvopower: skal snakke litt mer med bt å finne ut mer om den ordningen med sverge.. så kommer jeg til å lage en info tråd tengte jeg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FriX-244TiC Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 Det her blir jo helt sykt jo.. nydelig bil me skikkeli god låt..:) Åssen har det gått me tunnelen te kassa osv? ikkeno problemer? Lykke te:) Siter 70`144,99`MB 220Cdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ralf2 Skrevet Januar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 Tenker du på tremec'n. Ser sånn ut inne i bilen. Måtte bygge litt om. Men må tilpasse clutchuset litt igjen med nye motorn. Fikk pakke i dag med 6 slike. Er til 960motor men da har jeg en ekstra. Har tenkt å bruke de i stedet for vanlige coiler. Koster ca 800,-stk på volvo. Mine er brukt og en del billigere. Phil på ExtraEFI.co.uk HOME mente det var lurt å ha coiler med forsterker, og 960n har det i ledningsnettet sitt før disse coilene. Skal høre litt med en volvo mekaniker jeg har snakka litt med. Siter 142T5 prosjekt 242 2,5LT 5er. http://www.sportsbillosjen.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan_85 Skrevet Januar 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 hvilken kasse har du da? jeg håper på å få tak i en bra getrag kasse... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.