FriX-244TiC Skrevet Januar 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2008 Kasse som tåler maasse juling;) blir nok knall det her "ralf" Anngående datasprut.. du kan ikke bare få brukt det orginale altså? og heller ta en tur te flissundet og få oppgradert den skikkelig og bremset:) Tuningspesialisten Siter 70`144,99`MB 220Cdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbergsen Skrevet Januar 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2008 Synest den hær er litt stilig=) Siter Volvo 745 TD 86mod bruksbil Bmw e28 518I 85mod bruksbil Volvo 145 73mod prosjekt volvo 142 73mod prosjekt Blazer K5 78mod hevet 4" og 35"dekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ralf2 Skrevet Januar 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2008 Tremec Tko-600:D Blei lei av å bytte de gamle. Og det var med bare 150-200hk. Har ikke kikka alt for mye på det orginale men det ser ut som det er en god klump. Brukte litt tid på 940nettet men når jeg kom inn i det gikk det greit. Men må uansett ha en annen fordelerløsning. Eller hull i torpedoveggen. Da må man jo på rulle for å mappe ny hver gang man forandrer litt. Kan jo lage et par chipper med en gang, men da flyr kronene da og. MS er jo en rimelig løsning. Vi får se. Har ikke handla enda. Den sorte der så ut som hadde motorn langt bak. 260 bremsekraftf. og Siter 142T5 prosjekt 242 2,5LT 5er. http://www.sportsbillosjen.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Januar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2008 Dette er tingen for dere: Fördelar lock för rakställning Location: östervåla som rubriken lyder säljes för jag behöver det inte längre,så slipper du kapa i torpeden vi rakställning pris o prutbart 1500 finns i uppsala men kan skickas 070 278 67 70 eller rikard_broden@hotmail.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ralf2 Skrevet Januar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2008 hmm Sjekker den ut. Jeg må nok uansett litt inn i torpedoveggen akkurat der hvor fordeleren kommer. Kansje 1cm. Har fått tak i motor"dummy" nå så da blir det snart motorfester. Skal du ha org. sprut i bilen din? Hvordan er i tillfellet org. ledningsnettet å bruke? Er jo bare en hjerne så det bør jo egentlig være enklere en 940fk nettet. Siter 142T5 prosjekt 242 2,5LT 5er. http://www.sportsbillosjen.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Januar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2008 hmmSjekker den ut. Jeg må nok uansett litt inn i torpedoveggen akkurat der hvor fordeleren kommer. Kansje 1cm. Har fått tak i motor"dummy" nå så da blir det snart motorfester. Skal du ha org. sprut i bilen din? Hvordan er i tillfellet org. ledningsnettet å bruke? Er jo bare en hjerne så det bør jo egentlig være enklere en 940fk nettet. Jeg har kjøpt Haltech datasprut så det blir ikke noe orginalt el-nett på meg... Ville tro at det var bedre plass i motorrommet på en 140 enn i en 240 da det ikke er støtdemper tårn i 140'n. Blir temmelig trangt ved turboen på min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ralf2 Skrevet Januar 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 Blir nok ikke noe med den fordeleren da den bygger for mye uansett. Er noe alla den som står på fk orginalt bare 5 uttak. 242-T5. Skal du ha den på skrå siden det blir trangt for turboen? Og har du det rette v70 innsuget? Lurer litt på hvor mye det bygger(fra toppen og mot bremsekraftforsterkeren)? Siter 142T5 prosjekt 242 2,5LT 5er. http://www.sportsbillosjen.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mort1 Volvo 4 life Skrevet Januar 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 Nice Ralf2:)Slettes ikke værst.:driving Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Februar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2008 Blir nok ikke noe med den fordeleren da den bygger for mye uansett. Er noe alla den som står på fk orginalt bare 5 uttak. 242-T5. Skal du ha den på skrå siden det blir trangt for turboen? Og har du det rette v70 innsuget? Lurer litt på hvor mye det bygger(fra toppen og mot bremsekraftforsterkeren)? Skal ha motoren rett, det går men det er trangt. Har kjøpt innsug til 99 mod, det rette ja.. Må vel bruke den bremsekraftforsterkeren som er til stasjonsvogn (tror jeg det er) 2x8" den er mindre i diameter og kraftigere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ralf2 Skrevet Februar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2008 Her er en løsning på fordeleren Bare å sette kablene i motsatt rekkefølge. Angående bremsekraftforsterkeren skal jeg høre litt med texascom. Han kjører uten og med kun hovedsyl. Men ombygd så det blir som å bytte til slike Siter 142T5 prosjekt 242 2,5LT 5er. http://www.sportsbillosjen.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan_85 Skrevet Februar 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 var jo ikke derekte fint med fordeleren foran etter min mening. synest det blir litt rotette.. tror jeg satser på koiler og datasprut hvertfall... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ralf2 Skrevet Februar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2008 Enig i det. Har du kommet noe i gang med prosjektet? Siter 142T5 prosjekt 242 2,5LT 5er. http://www.sportsbillosjen.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ralf2 Skrevet Mars 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2008 Enda en løsning på fordeler om man vil kjøre orginalsprut. Koster jo litt så da kan det være likegreit å hoppe på datasprut. Men kansje en mulighet med tanke på godkjenning for da kan jo orginalsprut brukes. Gikk ikke med link men det er en boks som styrer volvos nyere cop så de går å bruke på eldre 5er med orginalsprut uten fordeler. Pris i 2005 Kostar 5950:- inkl. box, kabelhärva, 5st spolar och täcklock till fördelaren. Utan spolar kostar det 3950:- Det er "igmab" på tpc-forumet som lager de. Siter 142T5 prosjekt 242 2,5LT 5er. http://www.sportsbillosjen.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiMeN2k Skrevet Mars 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 Hvordan gjør dere for og få liv i speedometeret da? Hvis dere har gammel dash med vaier på speedometeret? Noen som har forslag på å få til m90 med gammel "bortoverspeedometer"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ralf2 Skrevet Mars 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 Jeg har tremec og den har både mekanisk og elektronisk uttak så for meg er det ikke noe problem. Men jeg må nok innom her for å få en overgang og noen deler. Norsk Speedometer Service A/S Mulig de kan hjelpe men det koster nok litt. 5er i 140 du og? Siter 142T5 prosjekt 242 2,5LT 5er. http://www.sportsbillosjen.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg