Gå til innhold

(Avsluttet)

Ranger emnet

Einart

Anbefalte innlegg

jau fikk 2 sett med motorfester i dag fra ascona b, var litt skittne så tenkte å prøve å legge dei i bøtte etter avspyling med varmt vann.. mixa sammen noen såpemiddler,så kansje dei blir litt reinare skal pusse og lakke dei etter hvert..

ascona_b_motorfester.jpg

såpemiddlene eg heiv i bøtta:P

rensemiddl.jpg

tenker det skal bli gode saker etter noen timer i bøtta:P

mixx.jpg

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 696
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

då har eg laget forhåndsgodkjenning til BT før eg bynder å bygge vertfall. om noken treng en kopi eller vil ha en å sjå etter e det bare å gi en pling.

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp skal vi sjå her e tlf nr hans: 45866397,

jepp..e no berre å skrike ut om du treng ei hjelpande hand med kadetten en dag...skal heim te sandane no om sikkert ei veke ellenoke so blir vell muligens heile vinteren og til byndelsen av våren so...må heim å mekke no;)

bur du langt frå eid sentrum eller?

¨skal skrike ut vis jeg trenger hjelp:) skal vilnå i des ta utt kadetten utt på tur.. kan hende at jeg tar en tur på sandane..

mekking skal et bli;)

ikke så langt unna eid sentrum 5 - 10 min;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

¨skal skrike ut vis jeg trenger hjelp:) skal vilnå i des ta utt kadetten utt på tur.. kan hende at jeg tar en tur på sandane..

mekking skal et bli;)

ikke så langt unna eid sentrum 5 - 10 min;)

hehe ja, hmm får sjå om eg ska bruke kadetten i vinter..når eg brukte den i vinter i fjord i bergen kom det masse rust her og der etter alt veisalt..men eg må uansett få til 1200 motoren min om eg skal ha den kjørbar...muligens hive i den andre 1200 motoren eg har....har nett lagd ferdig forhåndssøkning til bytte av motor til Biltilsynet...men har du anelse om BT på eid e strengare enn dei i førde ellernoke?

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja, hmm får sjå om eg ska bruke kadetten i vinter..når eg brukte den i vinter i fjord i bergen kom det masse rust her og der etter alt veisalt..men eg må uansett få til 1200 motoren min om eg skal ha den kjørbar...muligens hive i den andre 1200 motoren eg har....har nett lagd ferdig forhåndssøkning til bytte av motor til Biltilsynet...men har du anelse om BT på eid e strengare enn dei i førde ellernoke?

hmmm.. kjanse jeg skal la være å ta den utt:P bt på eid er mer snil for å si det san... førde sier jeg bare nei TAKK til... dem er stenge:P.. er ikke så veldin glad i rust. har litt på min å dt skal bort før jul.skal også inne på etter kontrol fr rusten.. var det eneste som feila den.. men det er jo mer salta i bergen for å si et san:) velding lei av bruks bilen min for å si det san.. toyota corolla 1,6i twin cam.. ser fram til gode tider med kadetten.. så blir det å få det ferding til rudskogen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm.. kjanse jeg skal la være å ta den utt:P bt på eid er mer snil for å si det san... førde sier jeg bare nei TAKK til... dem er stenge:P.. er ikke så veldin glad i rust. har litt på min å dt skal bort før jul.skal også inne på etter kontrol fr rusten.. var det eneste som feila den.. men det er jo mer salta i bergen for å si et san:) velding lei av bruks bilen min for å si det san.. toyota corolla 1,6i twin cam.. ser fram til gode tider med kadetten.. så blir det å få det ferding til rudskogen..

ok så bt på eid e snillare enn førde altso hehe..jaja, ja det rusta noke hjevli i bergen..salta sikkert fleire tonn for dag og kadetten blir knekkebrød til slutt ..hehe... men va det masse rust på den når du kjøpte den? må huske å sjekke innerskjerma og oppe der bak blinklys og under bilen.. ekje noke vanskli å hive av skjermane så og innvendig der lyktene sitter osv..kan sjule seg masse rart under vinduspakninga og..kan vær lurt å ta av rutene og sjekke men..jaja

ja eg hadde toyota corolla 1.3 før haha drittlei framhjulstrekk...men den gjekk no grett då:P kjørte den motoren so hardt ut att..pressa den oppi 120km/t på andre gir,hørtes ut som motoren skulle sprenge..

men no er eg sugen på å sjå kadetten din;) manuell eller automatkasse du har?

du skulle jo meldt deg inn i opelmotorsport clubben og da..so kan du bli me på opeltreff rundt om;) hovedtreffe e på rudskogen..tenkte meg der men bynte å få problem me motoren..

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har eg fått manta gsi modded mellomaksling og motorfestene som er bolt on på 2,4

mantagsi_mellomaksel.jpg

mantagsimellomaksling.jpg

motorfesterrrrrrrja.jpg

motorfestererrrr.jpg

dyreste pynten eg har i stua!!!!!!:O :D

stuepynt.jpg

Endret av Einart

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok så bt på eid e snillare enn førde altso hehe..jaja, ja det rusta noke hjevli i bergen..salta sikkert fleire tonn for dag og kadetten blir knekkebrød til slutt ..hehe... men va det masse rust på den når du kjøpte den? må huske å sjekke innerskjerma og oppe der bak blinklys og under bilen.. ekje noke vanskli å hive av skjermane så og innvendig der lyktene sitter osv..kan sjule seg masse rart under vinduspakninga og..kan vær lurt å ta av rutene og sjekke men..jaja

ja eg hadde toyota corolla 1.3 før haha drittlei framhjulstrekk...men den gjekk no grett då:P kjørte den motoren so hardt ut att..pressa den oppi 120km/t på andre gir,hørtes ut som motoren skulle sprenge..

men no er eg sugen på å sjå kadetten din;) manuell eller automatkasse du har?

du skulle jo meldt deg inn i opelmotorsport clubben og da..so kan du bli me på opeltreff rundt om;) hovedtreffe e på rudskogen..tenkte meg der men bynte å få problem me motoren..

kadetten min er manuel forå si det sn:P tenkt å melde mg inn i opelmotorsport clubben.. men holder på å starte et firma på eid Norfjord Racing vis u vil bli med:) starte det nå snart,, skal på rudskogen i 2010 og handle go saker.. jeg kommer enkelig i fra halden.. men hr bod her i 9år:) men fins det justerbart senke se på kadetten? fant ikke så mye ut av ka jeg skal h på den å pris:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kadetten min er manuel forå si det sn:P tenkt å melde mg inn i opelmotorsport clubben.. men holder på å starte et firma på eid Norfjord Racing vis u vil bli med:) starte det nå snart,, skal på rudskogen i 2010 og handle go saker.. jeg kommer enkelig i fra halden.. men hr bod her i 9år:) men fins det justerbart senke se på kadetten? fant ikke så mye ut av ka jeg skal h på den å pris:)

oki men det er fint,

Nordfjord racing? kordan firma blir det da egentli? firma som selger deler og div? hørest kult ut vertfall;) få vite litt meir ka det handler om så skal eg tenke på saken,men hadde vell kansje blitt greit om eg hadde budd i nordfjord og egentli..tenkt på å flytte heim men får se ;)

justertbart senkesett har eg lurt på sjølv men folk nevnte det ikkje var å få tak i med tuv. måtte bygge om noe coilovers eller ka dei sa på opelmotorsport... men du,.om du har msn ta å legg meg til så kan vi sikkert prates meir der, er ikkje innpå her så ofte egentli så..

Satyr_16@hotmail.com

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

har vertfall fått tak i ascona b bunnpanne nå.. venter manifoild og frontrør til motor i posten nå.. + noe kult til;)

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jau... 3.0L opel monza insuget er komt på plass vertfall....så resten av det som mangler på dette kommer på fra 2,4innsuget...

Insug_30monza.jpg

Binsug.jpg

Insugg.jpg

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja fikk 1600 traversen i dag og 2 bærebruer, 2,4manifoild og frontrør og 2,2i clutch og trykkplate, mangler bare 2,2i svinghjulet..

traversen såg eg hadde fått noken små karamella men blir vell å prøve å banke litt ut igjen.. traversen skal eg sandblåse opp igjen og kleise på noe skikkli hammerite ellernoe sånt greier..

travers.jpg

bulk_i_travers.jpg

ene motorgummi mutterfeste var vekke på ene sia..så her blir det å sveise i på en anna en eller bare skru på en løs mutter fks..

festemutter_mangler.jpg

tja 2 par med bærebruer e jo kjekt å ha.. disse ska få nye kuler og polyforinger..

2par_barearmer.jpg

ett par oversikts bilder av delene, bak aksling skal eg hente nå ineste uke..

oversikt.jpg

oversikts.jpg

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider