Temur Skrevet April 1, 2010 Rapporter Share Skrevet April 1, 2010 Hvilken grunning og lakk var det du brukte på bilen? :) Ser bra ut dette :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einart Skrevet April 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2010 Hvilken grunning og lakk var det du brukte på bilen? :) Ser bra ut dette :D er en orginal volvo tett svartfarge, s 40 var vell lakkkoden om eg huske rett... lakken skal være ganske blank (som det er lakert med i motorrommet vertfall) men blei dårlig grunnarbeid uttapå karosseriet før eg lakerte,so blei dårle resultat,, grunninga er en svart farge fra volvo og Siter 79 Opel Kadett C 79mod 2.2 79 Oldsmobile delta 88 01 Omega b2 bruksbil 77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt* 79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einart Skrevet April 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2010 dilla litt med den hvite kadetten i dag.., fjerna asfalt matte i bagasjerom og driver å demonterer hengerfestet og kontakten... venstre innerskjerm er straks klar til å få grunning før tectyl.. Siter 79 Opel Kadett C 79mod 2.2 79 Oldsmobile delta 88 01 Omega b2 bruksbil 77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt* 79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einart Skrevet April 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2010 fekk gjort litt med svartekadetten i går.,, fått den opp på bukker, løsna frontrøret fra manifoil, og så har eg funne ut at speedowiren det som hadde rykt pga ikke spedoen funket,,for den satt for brått innpå kassa,,så har lagd til noen stoppskiver og mutter som spacer for å bygge opp traversen litt så nå ligger ny speedowire fra manta b under og fint vert greit lavt fremme at bærearmen har vert litt borti forsterkningene på traversen også, men ingen fare.. hivd på ulakerte baklykteglass,, skal jo inn til BT snart å vise bilen.. girkassetraversen som er litt fiksa på.. driver å skal legge opp nytt eksosanlegg og/ fikse det,, for å redde senken med lavprofildekka må eg modifisere frontrøret som var grovt tilpassa kadett/ascona før, skal få det lengre opp og la det gå mer opp langs girkasse tunellen,... legger ut noen bilder sånn det blir vertall,,så nå driter jeg i doble enderør bak.. fin klaring med eksos fra bakken.. så nå blir det "orginalt" oppsett av eksosanlegg;) Siter 79 Opel Kadett C 79mod 2.2 79 Oldsmobile delta 88 01 Omega b2 bruksbil 77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt* 79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einart Skrevet April 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2010 styrte lenge på å tilpassa og sveist og kappa osv for å få laga til nytt frontrør siden det andre gikk for langt ned til bakken og ble ukjørbar med lavprofil sommerhjula mine,, så lagde ett nytt i en enkel versjon,,hehe... nå passer det perfekt til høyden og tar ikke borti noe heller. så da blir den nok sikkert lavprofilhjul på meg i år også, gikk tom for sveisegass så får ikke tetta frontrøret helt før på mandag.. før: Siter 79 Opel Kadett C 79mod 2.2 79 Oldsmobile delta 88 01 Omega b2 bruksbil 77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt* 79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einart Skrevet April 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2010 da er nye eksosanlegget ferdig endelig etter mye tilpasninger osv... Siter 79 Opel Kadett C 79mod 2.2 79 Oldsmobile delta 88 01 Omega b2 bruksbil 77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt* 79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einart Skrevet April 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2010 endeli fått kadetten kjørbar igjen med sommerhjula, eksosskrangling og duringa er vekk og Siter 79 Opel Kadett C 79mod 2.2 79 Oldsmobile delta 88 01 Omega b2 bruksbil 77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt* 79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einart Skrevet April 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2010 jaja har nå pakkert kadetten IGJEN en liten stund nå, demontert gulvteppe stoler og midtkonsoll og seler, og har fått tatt vekk asfaltmatter med tegn til litt rust under seg,, skal pusse det ned i morgen og legge på hammerlakk over hele driten, skal og stime gulvteppet sånn det blir rent og. fant værst rust på førersia selv om det er passaskjersia jeg har hatt noen liter med vannlekasje i vinter... sånn har jeg kjørt med sete egentli i alle år med kadetten i midt eige, setet står skeivt og helt løst hehe.. pasaskjerside, gulvteppe tatt nett ut.. førerside.. fått vekk asfalt matter som var verst med rust rundt.. dette skal dynkes på Blei ferdi med golvet i dag, eller hammerlakken står å tørker nå da, synst det blei greit, tok noen bilder til av gulvet, pussa vekk rust osv og lagt på kumjølk så kom hammerlakken på etter rustmelka var tørka inn i metallet par bilde av gasswire løsningen eg fant ut eg kunne bruke når wiren sleit ett par cm..lagde en lengre brakett.. beste måten hittil synst eg.. ny fjær for å ungå knallhard gasspedal motorrom, skittent og støvete for tia.. Siter 79 Opel Kadett C 79mod 2.2 79 Oldsmobile delta 88 01 Omega b2 bruksbil 77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt* 79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einart Skrevet Mai 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2010 Jau., no er kadetten forhåndsgodkjent hos Biltilsynet, så venter på ledig time hos Opelverksted først,og har time hos Bt den 21.05...... ute å krusa litt her om dagen så tok noen bilder til..fint vær.. måtte "skjule" litt ledninger og kabler og...jaja..synst det blei greit egentlig... litt av begge... Siter 79 Opel Kadett C 79mod 2.2 79 Oldsmobile delta 88 01 Omega b2 bruksbil 77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt* 79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einart Skrevet Mai 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2010 liten update, kadetten skal godkjennes hos opel i neste uke,, og få ny time hos BT da den i morgen ikke passer....alle papirer fra GM Norge er i boks osv.. driver å gjør siste del av bilen,, bytte til orginalratt, hive på orginalhjul,montere blinkers på frammskjermane og fikse hullet i eksosanlegget,,vert litt slitasje med sommerhjula... Siter 79 Opel Kadett C 79mod 2.2 79 Oldsmobile delta 88 01 Omega b2 bruksbil 77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt* 79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einart Skrevet Mai 31, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2010 (endret) liten uppdate igjen,, kadetten blei godkjent ombygd hos Opel den 26.05 og har time hos biltilsynet 18.06... jaja.. har bynt å våtslipe vekk appelsinhudoverflata på karosseriet,så skal få matta ned hele driten og legge noen strøk med klarlakk til slutt,,, snart ferdig med høgre framskjerm, så sånn skal hele overflata bli til slutt... Endret Mai 31, 2010 av Einart Siter 79 Opel Kadett C 79mod 2.2 79 Oldsmobile delta 88 01 Omega b2 bruksbil 77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt* 79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet Mai 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2010 Noe forskjell ja:D Blir bra dette, tøff rakett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kadddet Skrevet Juni 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2010 Nice og følge med på arbeidet ditt, bra jobba! Siter Kadett C Coupe, Vectra A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einart Skrevet Juni 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2010 jau takk for det, får håpe det blir greit resultat til slutt.... Siter 79 Opel Kadett C 79mod 2.2 79 Oldsmobile delta 88 01 Omega b2 bruksbil 77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt* 79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einart Skrevet Juli 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2010 (endret) ikkje så masse so skjer her for tia, vert for 2 gang hos biltilsynet men er stadig småting som på fikse haha.. har nå satt på ei dobbel så stor sluttdemper bak for å dempe lyden mer, og fikset ett par små ting... ellers går det treigt med vannslipinga..men men... par bilder eg tok her om dagen.... [/img] måtte ha nye biltema chromeringer også..loll Endret Juli 12, 2010 av Einart Siter 79 Opel Kadett C 79mod 2.2 79 Oldsmobile delta 88 01 Omega b2 bruksbil 77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt* 79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg