Gå til innhold

dynamo

Ranger emnet

ragge1

Anbefalte innlegg

høh? den var ny... sa du at dynamoen var ny? har du koblet opp volt-meter på den ettersom du ser at den lader etter 2-3 km?

Isåfall hvis dynamoen er ny så er det en god sjangse for at jording mellom dynamo å karosseri/batteri er dårlig, eventuelt batteri til karosseri, motor til karosseri..etc..tror jeg da

[x]91' Opel Vectra 4x4

[x]87' Opel Kadett Gsi

[x]90' Opel Vectra

[x]89' Opel Vectra 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vart å pratat med opel og de sa det er glødplugg/ladarrelå på desa bilar 1,7 td isuzu motor (vectra/astra) som er treg, tar up til 6 min for dynamo starta å ladda, desa bilar er ikke gjørt for smalkøring

er det noen som har en god løsning eller om det finns en raskare glødplugg til dissa bilar

Volvo XC70 D5 - 2009

Golf TDI - 2014
Opel Vectra B 1,7 TD 1996 (solgt)
http://www.garaget.org/?car=109396  (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vart å pratat med opel og de sa det er glødplugg/ladarrelå på desa bilar 1,7 td isuzu motor (vectra/astra) som er treg, tar up til 6 min for dynamo starta å ladda, desa bilar er ikke gjørt for smalkøring

er det noen som har en god løsning eller om det finns en raskare glødplugg til dissa bilar

høres ut som tøvprat!

glødereleet/plugger har vel inga ting med laddinga å gjøre.

trege glødeplugger bruker lengre tid å bli varm,men holder på varmen ei stund etter start.

kvikke glødeplugger blir raskt varm og like raskt kald igjen.

på de er det ettergløding etter at motoren er startet for at avgass/eksos skal bli renere/lavere.

vet ikke om det bare er å bytte gløderele og plugger.

VW Passat 2.0TDI  2006

X Audi S6 2,2 20VT  1997

X Audi A6 2,5TDI Quattro 2001

X Audi A6 2,5TDI Quattro 1996

X Mitsubishi Pajero 3000 Fjallasport 1992

X mitsubishi Pajero 3000 1991

X Volvo V70XC 2,5T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
er det normalt at det tar en stund for dynamo starta å lada, det er ny, kan køra 2-3 km for det begynne å lada

det er 1,7td og en 70A dynamo, battery er ett år gammal

er fler som har haft samma opplevelse

Jeg har samme problem med min vektra 1.7 td 93 mod.Etter 5 min så lader den, dette gjelder kald motor. når motoren er varm så lader den med en gang. ingen som har en løsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider