Gå til innhold

Fersking som ønsker gode BMW(318(is)) råd:)

Ranger emnet


Fredrik22

Anbefalte innlegg

Hei

 

BMW 318 er det som står høyest på lista og har sett meg ut noen biler men det er jo alltid kjekt med litt råd:) Jeg har jo da sett på både 318 og 318is jeg vet jo så mye som att det er forskjell på antall hk. men det som er litt mere intresant er hva som er den vesentlige forskjellen for begge er jo 1800cc...

Som dere sikkert forstår er jeg ingen ekspert men ute etter og lære:)

 

Kom gjerne med positiv kritikk til 318, kommer alltid kjekt med det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

is'en er jo en sprekere bil som du nevner. Den har også samme skivebrems som resten av sekserene oppover (320/325/328). Jeg vet ikke så mye om den bilen, men den skal visst gå ca likt som en 320.

 

Leste også på bimmers.no at is'en har grenrør originalt. rett meg om dette er feil.

 

hadde jeg vert deg, hadde jeg klart valgt en is, i stede for en 318.

[o] BMW E46 320cd Coupé

[x] BMW E36 328i Coupé[/url]

[x] BMW E34 520i/527i

 

Keep it clean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

318is er langt sprekere enn 318i. Så om fart betyr noe så er 318is det beste valget. Men man kommer seg fram med 318i også...

Men for all del ikke kjøp 316i den er rett og slett TREG.

 

318is har 140hk. Mens 318i (M43) har 115hk. Er omtrent 1 sec forskjell mellom de to i fra 0-100km/t. Og 10-15km/t forskjell i toppfart.

 

Kjøper du en 318i Så kjøp en som har Motorkode (M43). Den kom i 1994 tror jeg. Den motoren er langt bedre enn den forrige 318i motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra 96 ble vel 318is levert med 1,9 liter motor.

 

Fra 1993 til 1996:

M42 1.8 M42/B18 M42 - 1.8L DOHC-16v/L4 - M1.7

 

Fra 1996 til 2000

M42 1.9 M42/B19 M42 - 1.9L DOHC-16v/L4+ Al block/VANOS.

 

En 318is er mye sprekere enn en 318, og en frisk 318is

bil kjører fint i fra en sliten 320.Bmw er ganske tunge

biler, så jeg ville ikke ha valgt noe mindre enn is...

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

BMW 318 er det som står høyest på lista og har sett meg ut noen biler men det er jo alltid kjekt med litt råd:) Jeg har jo da sett på både 318 og 318is jeg vet jo så mye som att det er forskjell på antall hk. men det som er litt mere intresant er hva som er den vesentlige forskjellen for begge er jo 1800cc...

Som dere sikkert forstår er jeg ingen ekspert men ute etter og lære:)

 

Kom gjerne med positiv kritikk til 318, kommer alltid kjekt med det:)

 

Mye viktige forskjeller som er nevnt allerede, men en ting er glemt : Forsikring! Den vestentlige forskjellen på disse bilene er nok forsikringa! 318is er meget dyr bil å forsikre i forhold til andre biler, men dette er jo ikke akkurat ett ukjent BMW-fenomen.

 

Er det sedan eller coupe du ønsker? 318is er vanskelig å få tak i sedan utgave og 318i kom ikke som coupe.

 

 

En 318is er mye sprekere enn en 318, og en frisk 318is

bil kjører fint i fra en sliten 320.Bmw er ganske tunge

biler, så jeg ville ikke ha valgt noe mindre enn is...

Ville nok heller ikke valgt mindre enn 318is, ettersom is'n faktisk er litt slapp om man sammenligner den med e46 bilene.

 

Fra 96 ble vel 318is levert med 1,9 liter motor.

 

Fra 1993 til 1996:

M42 1.8 M42/B18 M42 - 1.8L DOHC-16v/L4 - M1.7

 

Fra 1996 til 2000

M42 1.9 M42/B19 M42 - 1.9L DOHC-16v/L4+ Al block/VANOS.

Nåja... det er fullt mulig ha en 1995 modell med m44 motor og likedann en 1996 modell med m42 motor.

 

m44 kom i slutten av 1995

m42 ble "avskaffet" i begynnelsen av 1996

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet forsikringen er dyrere på en 318is derfor kommer jeg nok til og velge en 318 i starten. Du skjønner detta vil være min første bil så da er det ikke no vits og kjøpe en bil med så stor motor i starten,kan heller bytte senere:) Det hadde jo vært artig med en IS selfølgelig:)

 

er vel ikke riv ruskenes mye mer med en is, da dette skal gå på sylinder volum, ettersom jeg har hørt. jeg har is og med delkasko på den så er det vel rundt 6000 - 7000 kr i året. på meg selv og med ungdomsstillegg. den er til salg btw :)

Volvo V50 1,6D 2008

Volvo v40 1,8L 1998 (solgt)

Bmw 318is 1994 (solgt)

volvo 244 dl 1981 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår