Gå til innhold

Fersking som ønsker gode BMW(318(is)) råd:)

Ranger emnet

Fredrik22

Anbefalte innlegg

• 4 weeks later...

hvis du absolutt må ha e36 så ville jeg enten gått for en 318is eller bygd om en 316 til 328 eller no... det er en grunn til at en e36 m3 har sekser og at e30 m3 har firer... e30 er lagd for firer og er bare spessiell å kjøre med sekser... en e30 is kan du bare knekke inn i svingen å det går som på skinner... e36 er som å kjøre buss i forhold, men det er bedre enn å ta bussen;)

2x 90' BMW E30 318iS MTECH II (en rød og en svart)

91' og 89' BMW E30 318iS Touring (solgt)

85' BMW E30 327i(x) 86' BMW E30 318i(x)

87' BMW E30 320i(x) 84' BMW E30 323i(x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du absolutt må ha e36 så ville jeg enten gått for en 318is eller bygd om en 316 til 328 eller no... det er en grunn til at en e36 m3 har sekser og at e30 m3 har firer... e30 er lagd for firer og er bare spessiell å kjøre med sekser... en e30 is kan du bare knekke inn i svingen å det går som på skinner... e36 er som å kjøre buss i forhold, men det er bedre enn å ta bussen;)

E36 er nå vel så bra å kjøre som en E30...spesielt om vintere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mest brukbare bilene jeg har kjørt som jeg kan sammenligne med er en 320iS med koni og h&r, og en e36 m3 med kw variant 3... toyo proxxes r888 på begge bilene... e36'n er buss etter min mening, selv om det sitter no jævlig så kjenner du liksom at du kjører en mye større bil...

2x 90' BMW E30 318iS MTECH II (en rød og en svart)

91' og 89' BMW E30 318iS Touring (solgt)

85' BMW E30 327i(x) 86' BMW E30 318i(x)

87' BMW E30 320i(x) 84' BMW E30 323i(x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på denne jeg også ;)

Jeg har en Bmw E36 318i (91modell) og forsikringa på meg kom på 5500,- og jeg er 18, så syns ikke det var så ille.. men da er det heller ikke lange veien opp til IS hvis det var 6500-7000,- for å registrere den på en ungdom. Jeg har da den fæle M40 motoren som alle skal fram til, men er egentlig fornøyd med min. Skal ikke si at dem ikke har rett i det de sier, men hittil har min gått smertefritt iallefall :) Men sett litt på nettet, og det er ikke mange kronene forskjell fra 91-94 modellen med M43 motoren så your choice ;) Min går iallefall bra nok for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var billig...jeg er 20år og har 11000kr på is`n med 20% bonus i sparebank 1 jevnaker & lunner

Jøss, full kasko du da eller? jeg har del kasko. en kompis av meg har 318is med full kasko og han måtte ut med 17,000,- men han er da 18år. er jo også litt forskjell fra hvilket forsikringsselskap du velger. sjekket for moro skyld hvor mye en Golf VR6 kom på på meg og da var summene alt fra 22,000,- og 56,000,- så har nok også litt å si hvilket selskap du bruker. Jernbanen er billigst iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, full kasko du da eller? jeg har del kasko. en kompis av meg har 318is med full kasko og han måtte ut med 17,000,- men han er da 18år. er jo også litt forskjell fra hvilket forsikringsselskap du velger. sjekket for moro skyld hvor mye en Golf VR6 kom på på meg og da var summene alt fra 22,000,- og 56,000,- så har nok også litt å si hvilket selskap du bruker. Jernbanen er billigst iallefall :)

Nei...delkasko bare..

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei...delkasko bare..

Takk for nyttig info alle sammen:) jeg kommer nok til og starte med 318i uansett så gå over til en is eller 320 tenker jeg:) men om det blir m40 eller m43 er jeg ikke sikker på ser jo først etter hvordan bilen ser ut så får jeg ta og høre på åssen den sviver som det så godt heter fra sørlandet:P

Jeg har bare regna såvidt med delkasko på nettet og kom på rundt 8000kr men det er no annet og dra ned og prate i banken. Kameraten min fikk prosenter på att han bare skulle bruke den til skolen feks. Prisen kommer også ann på hvilket bilmerke man har det er en evig rundgang på det der:P men man må bare gå og høre hvor det er billigst fra gang til gang:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du burde kjøpe deg e36 318 is 318i kommer til og skuffe deg gang på gang på gang jeg har ikke så dyr forsikring har 8700 kr med delkasko og 18000km i året mener jeg. ikke lur deg selv til og tro du vill være fornøyd med en 318 prøv begge og du ser hvor sooooor forsjell det er det er som natt og dag.

Bmw 318D 2010 4D 

Bmw 520i 2000 Stv. (solgt)

Bmw 320i 4D 96 m-tech (solgt)
Bmw 318ic 03 (Solgt)
Bmw 318 is 95 (solgt
Bmw 518 i 84 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du burde kjøpe deg e36 318 is 318i kommer til og skuffe deg gang på gang på gang jeg har ikke så dyr forsikring har 8700 kr med delkasko og 18000km i året mener jeg. ikke lur deg selv til og tro du vill være fornøyd med en 318 prøv begge og du ser hvor sooooor forsjell det er det er som natt og dag.

hade jo vært en idee og test begge to ut som du sier:)vet jo att is'n er en mye freskere bil:D det hele kommer nesten ann på om jeg får en jobb til nå så jeg kan betale forsikkringa osv.. jeg jobber allerede to steder c, som entreperenør og automatiker, men de kan jo ikke tilby helge jobbing så da blir e bare i ferier siden jeg går på skole:( derfor er jeg da på utkikk etter jobb da vett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider