Gå til innhold

Ford taunus i BC

Ranger emnet


JR Hansen

Anbefalte innlegg

Hvis det er 2 dørs, er det lite gunstig, da det er lite karossdeler til disse.. Er det 4 dørs derimot kan det bli litt artig.. Eneste ulempen med taunus, er at den er VELDIG lett i ræva.. Dette vet jeg da jeg har en 80mod 2dørs 2.0L selv.. Går rimelig godt bare med webergasser og kvass kam. Syk aks er det også på min grunnet miksing med utveksling..

 

Uansett, kjøp den, og bruk den om den er 4dørs.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel ikke mer enn en gang sett en Taunus som har hevda seg i løp. Det var en enda eldre med V6 som gikk nede i Kristiansand. Gikk fælt når det var tørt, men når det ble vått ble han sist.

En i klubben har en Taunus med Volvo motor. Aldri fått fullført ett løp pga problemer, men det er ikke med motoren!

Hadde jeg vært deg hadde jeg styrt unna Taunus! Har tilgode å se en til som hevder seg!

-1996 Opel Omega B1 Caravan 2.5 TD

-1970 Opel Kadett B

-1994 VW Golf 3 VR6 (bilcross)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hysj da, Magnus! ;-)

 

Noen MÅ da vel jaggu snart klare å bygge en Taunus som funker!

La nå folket drive på til en eller annen får det til da! ;-)

 

Taunus har ett småtøft karosseri, og var ikke få Taunus'r på 80-90 tallet som gikk som "ungdomsbiler". Må da være noen fra den tida som har ett triks eller 2, når det gjelder kjøreegenskaper og slikt??

 

Skulle jeg bygd Taunus nå, ville jeg muligens bygd slik:

 

* Bra bur med tverrstag mellom framoverstrevere + mellom hovedbøyla + 2 rør gjennom torpedo og bort til dempertårnene for litt ekstra avstivning.

 

* Framfjører fra Taunus V6 foran (ukappa) og standard bakfjører kappa ca 2 runder

 

* 4 nye gass-støtdempere

 

* 2.0 OHC med div. snacks og f.eks 3.0 V6-forgasser

 

* Hørt på Ford hvem av Taunus-modellene som hadde lavest utveksling, og prøvd å fått fingra i en slik aksel.

 

* Sveist sperre og alt annet som hører til...

 

Har lest i ett gammelt Classic Ford-blad att Tyske Ford lagde på 80-tallet en Taunus som het XR6. Den gikk i fabrikksrally. Om det var en suksess veit jeg ikke, men det har da værtall blitt utprøvd.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.0 forgasser har 105hk, mener jeg å huske.

Men, litt trimming gjør somregel underverker.. :-)

Og, om man vil ha 4'r som går greit orginalt er det mange muligheter for det også.. 2.0i-motoren (OHC) er det 115hk og så er det 2.0i TwinCam å få tak i også. Veit ikke hvor mye hk det er i dem, men de går da helt greit..

 

Men, jeg har ikke giddet å sette meg inn i det med innsprut, så jeg liker forgasser/forgassere mye bedre.. :-)

 

En smakssak... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår