Gå til innhold

Ford taunus i BC

Ranger emnet


JR Hansen

Anbefalte innlegg

Joa, men jo flere komponenter, jo mere er det som kan ryke sundt.. Kjedelig å ikke få kjørt løp pga en eler annen filleting ikke virker 100%.. Jeg syns innsprøytning er litt for skjøre saker.. Jeg stoler da mere på forgasser....

Men, innsprøytning fungerer somregel bedre enn 1 dobbel værtfall når det er i orden.. Men, skal jo kjøres helt over målstreken også.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja prøv for all del! Jeg liker Taunus jeg, syns det er stilige biler. Om du lager en Tunus har du en bil du får beholde nesten samma hvor bra den går! Trur ikke så mange vil kjøpe Taunus på bud. Bortsett ifra Ronny og Ragge da :p

-1996 Opel Omega B1 Caravan 2.5 TD

-1970 Opel Kadett B

-1994 VW Golf 3 VR6 (bilcross)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel ikke mer enn en gang sett en Taunus som har hevda seg i løp. Det var en enda eldre med V6 som gikk nede i Kristiansand. Gikk fælt når det var tørt, men når det ble vått ble han sist.

En i klubben har en Taunus med Volvo motor. Aldri fått fullført ett løp pga problemer, men det er ikke med motoren!

Hadde jeg vært deg hadde jeg styrt unna Taunus! Har tilgode å se en til som hevder seg!

 

og det kom fra en som kjører opel? hahahaha:???:

 

har taunus sjøl(riktignok 1.6) og det er den beste kvaliteten du kan få på en bensinbil, det hadde alle vært enig i hvis dere hadde visst hva den har gått igjennom... går sitt 5 år på jorde nå.. så kjøp taunus og lett den maksimalt, legg i 40kg vekter i ræva og kapp fjørene... så setter du inn kvass kam på 1.6 toppen(har med kompresjonsforhold å gjøre) og vips så kan du kjøre i åresvis.. skal du satse er det nok noe mere jobb som skal til, men du kan hevde deg med det jeg skreiv... hvis du i tillegg setter 1.6 kardangen så tømmer du alle gira før du er i første svingen(sinnsyk bra utveksling på dem)...

 

bare å få kjøpt! de som sier noe anna har nok ikke vært borti bilen.. jeg har vært borti mye rart.. opel er det siste jeg skal ha, hadde kadett c med b20, bytta 4 kardanger før jeg fikk starte i det første løpet mitt, makan til søppel, karosseriet var så dårlig å rette ut også.. forden går det ihvertfall an å rette ut, hjulstillinga spraka i alle retninger og forstillinga vil jeg ikke uttale meg om en gang..:ssip:

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Taunus er synonymt med kvalitet kan vel diskuteres, men man kan jo være heldig.... ;-)

 

Gikk ei oransje Taunus Stasjonsvogn på Frontmestermøtet på Gardermoen for noen år sia. Tror den kjørte på 16" eller 17" felger. Gikk som faen den bilen, og den hadde da kjøreegenskaper også, om jeg ikke husker helt feil her... Så den senere på Vendkvern på Hamar. Da var den grunningsgrå, og begynte å bli rankete.. Hvor er den nå? Har den blitt spiker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Taunus er synonymt med kvalitet kan vel diskuteres' date=' men man kan jo være heldig.... ;-)

 

Gikk ei oransje Taunus Stasjonsvogn på Frontmestermøtet på Gardermoen for noen år sia. Tror den kjørte på 16" eller 17" felger. Gikk som faen den bilen, og den hadde da kjøreegenskaper også, om jeg ikke husker helt feil her... Så den senere på Vendkvern på Hamar. Da var den grunningsgrå, og begynte å bli rankete.. Hvor er den nå? Har den blitt spiker?[/quote']

 

Som faen å som faen Rune :-P Den gikk da, holdt hele helga gjorde den å faktisk. Trur den bare står jeg nå. Tok motoren senere på året på Lyngås å han som har den har ikke kjørt noe siden. Men Rune, ikke få lyst på den bilen av den grunn!

 

Men du som startet denne tråden! Bygg Taunus! Selvom jeg er riktig skeptisk i mine forrige innlegg så er det tøff bil å de er ikke så populære på bud :-)

-1996 Opel Omega B1 Caravan 2.5 TD

-1970 Opel Kadett B

-1994 VW Golf 3 VR6 (bilcross)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og det kom fra en som kjører opel? hahahaha:???:

 

har taunus sjøl(riktignok 1.6) og det er den beste kvaliteten du kan få på en bensinbil, det hadde alle vært enig i hvis dere hadde visst hva den har gått igjennom... går sitt 5 år på jorde nå.. så kjøp taunus og lett den maksimalt, legg i 40kg vekter i ræva og kapp fjørene... så setter du inn kvass kam på 1.6 toppen(har med kompresjonsforhold å gjøre) og vips så kan du kjøre i åresvis.. skal du satse er det nok noe mere jobb som skal til, men du kan hevde deg med det jeg skreiv... hvis du i tillegg setter 1.6 kardangen så tømmer du alle gira før du er i første svingen(sinnsyk bra utveksling på dem)...

 

bare å få kjøpt! de som sier noe anna har nok ikke vært borti bilen.. jeg har vært borti mye rart.. opel er det siste jeg skal ha, hadde kadett c med b20, bytta 4 kardanger før jeg fikk starte i det første løpet mitt, makan til søppel, karosseriet var så dårlig å rette ut også.. forden går det ihvertfall an å rette ut, hjulstillinga spraka i alle retninger og forstillinga vil jeg ikke uttale meg om en gang..:ssip:

 

kommer fra en som kjører opel og har gjort gode resultater ja. . er nå ikke kadett c han kjører heller men kadett c er nå virkelig en bil man hevder seg med lettere enn en taunus så den diskusjonen der kan vi stenge av med en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg ble lurt litt av Lyden, og det faktumet att det faktisk var noen som stilte på løp med Taunus.. Hehe

 

Men, jeg syntes den gikk greit jeg! Kunne fint lakt inn bud på den.. Isteden la jeg bud på noe annet jeg slettes ikke fikk jeg.. ;-) Kjempesmart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår