Gå til innhold

hjelp, blir ikke kvitt oppkast luk fra bilen

Ranger emnet


aqua702

Anbefalte innlegg

På bilpleie senteret mitt bruker jeg et produkt som heter A/C Cleaner, som fungere veldig bra mot fjerning av vond lukt. Man må rense bilsetet/teppe først, men selve lukta vil forsvinne med bruk av dette produktet. Et veldig enkelt og effektivt produkt, og er ikke dyrt (275 kr på webshop).

 

Et klimaanlegg bør generelt renses ca 1-2 ganger i året. Dette er for å eleminere bakterier og hin dre sopp- og muggdannelser.

 

Det var dagens reklame;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen.

 

nå har setet endelig tørket, og til min store glede så er også lukta borte.

 

men burde kanskje gå over med en tepperenser evt. ozonbehandling?

 

mustan95: hvor lenge må ozon maskinen stå i bilen?

Vet ikke, har ikke prøvd, men den tar vond lukt ganske fort ihvertfall.

Er ikke store klumpen, men den klarer å rense lufta i et ca 200kvm stort rom. Bare å guffe opp maskina og få den til å blåse ut mot stedet så kan det ikke ta lang tid tenker jeg.

Kommer ihvertfall til å lukte svømmebaseng inni bilen hehe

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på gutta som har sagt rensemaskin/tepperenser...

Tok for meg en bil som sikkert ikke hadde vært vasket innvendig siden det kom ut fra fabrikken. Altså da var det omtrent 18 år med dritt og lukt i den bilen. Ikke spesielt godt. Jeg skrudde ut alle setene og renset de inne. Så tok jeg bare å kjørte ivei på dørtrekk og dørkmatte. Satt en slik en elektrisk vifteovn på ett par tusen watt inn på guffe og satt ett par vinduer på gløtt. Var godt og varmt inni bilen og fukta slapp ut.

Ble bare fin lukt i bilen etterpå;)

PS: Hade også vært bikkje i bilen de siste 10 årene, gikk fortsatt bare knall;)

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Jeg vet at tråden er utgammel=)

Dersom noen fler skulle få samme problem eller lignende som trådstarter, ta kontakt med meg. Jeg har industriell ozongenerator, tekstilrenser, steamer o.s.v..

Jeg kan helt sikkert være behjelpelig med å ta en innvendig rens og kjøre en rask ozonering av bilen. Har god erfaring med dette fra tidligere og kan anbefale det til alle.

I tillegg til at bilen blir helt luktfri (lukter klor et par dager pga. ozonmaskinen)blir klimaet i bilen mye bedre og luften sunnere og friskere å puste inn=)

Bare send meg en pm, holder til i Oppegård, 20 min fra Oslo sentrum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår