Gå til innhold

Funker det å bruke denne forsterker'n?

Ranger emnet

Turbokassa

Anbefalte innlegg

Kjære trådstarter.

Denne tråden er i ferd med å sette ny verdensrekord i uoversiktlighet.

Hvilken forsterker er det du spør om er for kraftig?

Leste du innlegget mitt om at du linket til en 4 kanaler og at du bare har en stk. bass?

Eller har du fler?

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 119
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

spørs hvilken forsterker du mener, men skal ENDEL til for at det blir for kraftig :) kjører selv 6000w på 2 150w rms subber :p

de tåler somregel juling..:P

Mener den jeg har skrevet data om i første innlegg. Den forsterker'n som fulgte med har jeg ikke skrevet noe om, ligger bare en link til den pakka jeg kjøpte der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke skjønner jeg hva som egentlig er trøbbelet her for: there is no such thing as too much power!

Såsant du ikke tar ut høytaleren i telefonen din og kobler den til for eksempel JBL GTI6000 forsterkeren (you get the picture)så går det sikkert fett

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så du lurer på om 4*60w GAS er for kraftig?

ja, eller om det betyr at den gir 60 Watt når det bare er koblet til en sub?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter.

Denne tråden er i ferd med å sette ny verdensrekord i uoversiktlighet.

Hvilken forsterker er det du spør om er for kraftig?

Leste du innlegget mitt om at du linket til en 4 kanaler og at du bare har en stk. bass?

Eller har du fler?

Mvh

Dag Johansen

Ble nesten litt stolt jeg nå :D

hehe

Er bare en sub ja.

Det jeg prøver å spørre er om den forsterkeren som fulgte med i pakken (sub og fortserker):

Spes:

150watts ampfilter

Justeringskrue: 50Hz - 250 Hz

er "kraftigere" enn den jeg har koblet til sub som fulgte med?

Spes på ny forsterker:

60watts x 4 channel RMS

Man kan justere:

Sub woffer: on - off

Vri justering på:

x-over freq. fra 40 til 200

level fra max til min

Med den forsterkeren som kom i pakken lager subben en "lys dunk" lyd noen ganger.

Med den nye fortseterkeren lager den ingen "dunk" lyd.

Er usikker på om jeg hører noen spes forskjell, eller at den nte er bedre/kraftigere, men slipper hvertfall at det sier "dunk".

Hjalp dette? bare spør så skal jeg fortelle alt jeg kan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uansett, så er ingen av de for kraftige :p faktisk ikke i nærheten engang :p

men en 4 kanaler er jo ikke beregna for sub da..

det er sub av og på osv på forsterker :P

nei, begge forsterkerne har amnge watt og Ohm igjen før de nærmer seg grensa til subben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp deg denne forsterkeren: JBL SLUTSTEG

Den vil passe bra med subben din.

Denne forsterkeren vil gi 300W rms ved 2 ohm, subben din tåler 200W rms, men det er ingen problem å bruke en litt kraftigere forsterker.

Så den forsterkeren og din subb vil passe bra sammen.

hva er forskjellen på watt rms og watt max?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Watt rms er kontinuerlig watt. Dvs, det meste forsterkeren kan gi konstant.

Watt max er det maximalt watt. Dvs, det meste forsterkeren kan gi i et kort øyeblikk.

Det du bør se på er selvsagt Watt rms.

aha:D

Så det vil si at jeg helst skulle hatt en forsterker med 200watt rms? og ikke maks watt over 600(siden det er det subben tåler)?

Hva har det å si/hva betyr det at det er 50oz magnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

maks watt, kan du glemme helt. Ikke tenkt på det i det hele tatt.

Men ja du trenger en forsterker som enten gir 200W rms ELLER mer.

Du må tenke at alle produsenter lyver litt om hvor mye forsterkerne gir. Med det så må du tenke at en forsterker hvor det står at den gir 300W rms, vil gi mest sannsynlig rundt 250W rms under de ideelle forhold. Og ideelle forhold er vanskelige å skape. Så du vil nok få 230 EKTE watt rms.

Og noen watt over tåler en sub fint. jeg f.eks. har en forsterker som gir 600W rms til en sub som tåler kun 400W rms, men det går helt fint. :)

Så den jeg linket til er helt kurant for din sub! ;)

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

maks watt, kan du glemme helt. Ikke tenkt på det i det hele tatt.

Men ja du trenger en forsterker som enten gir 200W rms ELLER mer.

Du må tenke at alle produsenter lyver litt om hvor mye forsterkerne gir. Med det så må du tenke at en forsterker hvor det står at den gir 300W rms, vil gi mest sannsynlig rundt 250W rms under de ideelle forhold. Og ideelle forhold er vanskelige å skape. Så du vil nok få 230 EKTE watt rms.

Og noen watt over tåler en sub fint. jeg f.eks. har en forsterker som gir 600W rms til en sub som tåler kun 400W rms, men det går helt fint. :)

Så den jeg linket til er helt kurant for din sub! ;)

ja, takker for den. Men saken er den at jeg, som jeg før har sagt i denne tråden har noen gavekort og havner oppi 2 lapper jeg fint kan bruke på ny forsterker. Men da må jeg handle på spaceworl som er i det sentret jeg har gavekort på ;P

Men det hadde vært best og funnet en tilsvarende forsterker som den i den linken du sendte?

Hva med Omh og alt detta andre, bare gi faen i det å? RMS som er viktigst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider