CrazyLoff Skrevet Desember 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2007 Tenkte jeg skulle få litt mer futt i min Golf mk3 1.8GL.. Holder det og ta av toppdekslet når man skal skifte kammene? Har jeg hydrauliske eller mekaniske kammer? Tenkte på en av disse piper kammene: Kenth Auto & Tuning AS Må man få justert tenninga etter dette ? Siter __Volkswagen Golf 3 1,8GL 90Hk__ <--- SOLGT! __Volkswagen Golf 4 1,9TDI 130Hk__ <--- RIP! __Volkswagen Passat 1,8T 150Hk__ <--- SOLGT! __Volkswagen Passat 1,9TDI 130Hk <--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2007 Tenkte jeg skulle få litt mer futt i min Golf mk3 1.8GL.. Holder det og ta av toppdekslet når man skal skifte kammene? Har jeg hydrauliske eller mekaniske kammer? Tenkte på en av disse piper kammene: Kenth Auto & Tuning AS Må man få justert tenninga etter dette ? Ja, du trenger kun ta av toppdekselet for å skifte kam. Imidlertid må du sette kamdrevet over på den nye kammen, tightes med 80 Nm. Du må også løsne opplagringene på kammen, tightes 20 Nm. For enklere tilkomst må kanskje luftfilterboks fjernes (alt eller motortype). På motorer etter medio 1985 er det hydrauliske løftere. Av de kammene du har linket til, er det kun 270 graders kam som er brukende på din motor om resten er originalt! De andre er totalt overkill, dyre er de også! Kjøp heller kam av Velox Motor til nesten halve prisen med kvalitet som originale kammer, (eller andre med normale priser). Går ut i fra at det er 1.8 liter, 8 ventiler og 90 hk du har fra før. Om alle drev står likt som før når registerreima er satt på igjen, trenger du strengt tatt ikke justere tenningen. Dette gjelder spesielt drevet til fordeler og oljepumpe! Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg