Gå til innhold

V8 i volvo

Ranger emnet

Volvopower<3

Anbefalte innlegg

får å gi et enkelt svar, så er vel bmw's 3ltr V8 på 218 hk den enkleste og mest moderne motoeren det går ann å få inn i bilen. 2 hk under effektgrensa, forholdsvis lett å skremme den opp til 250-260 hk. kjøp en bil fra tyskland med manuellgir, 740 mellomaksling og en truetrack, så er du der.

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får å gi et enkelt svar, så er vel bmw's 3ltr V8 på 218 hk den enkleste og mest moderne motoeren det går ann å få inn i bilen. 2 hk under effektgrensa, forholdsvis lett å skremme den opp til 250-260 hk. kjøp en bil fra tyskland med manuellgir, 740 mellomaksling og en truetrack, så er du der.

det er ikke lov med manuell i 240 - 740 v8, det blir alt får mye dreimoment, så får og holde den nede må du ha automat, den runden har jeg hadt med BT, og det er dumt igjen og ha BMW v8'er

på tanke med du får kjøpt ferdig motor fester til chevy 350, og det er mye mye dyrere deler til motoren med BMW motor og mye El piss, jeg sier bare enkelt og greit 350 motor i volvoen,

prisene og delene er drit billige og lett og få tak i

blir nesten kasta etter deg, og 1 ting til man får

kjøpt helt nye v8'ere som ikke har rulla 1 km å!

-- Har 242 med V8-- Prosjekt

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hæ? ikke manuell i 240 med V8? hvorfor det? hva er poenget med V8 da? slaskete amerikansk automat kommer aldri inn i min bil, ikke heller en gammal støtstangsvråtter fra tidlig 40-tall.

elmekk er ikkeno problem, for min del iallefall, er jo en betydelig mer driftsikker og økonomisk motor med en fra bmw, det med manuell får vi omgå på et eller annet vis!

er man seriøs, monterer bremsene fra donorbilen og får go'snakka med bt i forkant, skal vel det med dreiemoment/effekt løses på en smidig måte?

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hæ? ikke manuell i 240 med V8? hvorfor det? hva er poenget med V8 da? slaskete amerikansk automat kommer aldri inn i min bil, ikke heller en gammal støtstangsvråtter fra tidlig 40-tall.

elmekk er ikkeno problem, for min del iallefall, er jo en betydelig mer driftsikker og økonomisk motor med en fra bmw, det med manuell får vi omgå på et eller annet vis!

er man seriøs, monterer bremsene fra donorbilen og får go'snakka med bt i forkant, skal vel det med dreiemoment/effekt løses på en smidig måte?

det med at den er mer økonomis osv kan godt hende ja,

men mer jobb og dyre deler gjør det uaktelt,

pss du kjører volvo må jo regne med at den bruker litt suppe da!

det er jo halve morro'a. men jeg har snakka med de ang akkurat dette greit de kan være litt runde i kantene med HK, men når det er snakk om Dreimomente så er strenge som faen! og se har bett volvo'er som skulle godkjenne med v8 som kom med manuell og bare snu og dra igjen, fordi man får fårmye Dreimoment i en manuell kasse, så de sier kun automat.

men de 350 motoren får man masse snæks til så får min del er man bare sta og tullete vis du tar en annen motor da vis ikke 305.

den kasse jeg bestiller til min nå tåler 600hk, med shiftkit

og er lagt får julig og girer mye mye fortere en en manuell kasse gjør, og koster ikke mye i det helle tatt, og den kjører jeg med 100% lovlig.

også du kan godt få den godkjennt med v8 manuell men da må det blir en så drit liten motor får og ikke gå over krava at det er ikke vist og bytte motor i det helle tatt haha.

så det med hva HPfreak skrev på tåden sin stemmer ikke helt,

kunne sikkert retta på ett par ting der men gidder ikke.

den 244 han hadde med v8'er og manuell var ikke godkjennt

også smeller du ned noen så sitter du der uten lapp på lanngg tid

og er gjelds slave ;)

så dette er mitt råd da, trenger ikke å høre på det men jeg ambefaler det sterkt! ;)

-- Har 242 med V8-- Prosjekt

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider