Gå til innhold

Verdi på bakaksling med 80% lamellsperr

Ranger emnet


Harek

Anbefalte innlegg

Har ei bakaksling ståanes på ein 240 som bare står å ruster, kor masse er ei bakaksling med 80% sperr, (lamell), verdt?

dette blei overhalt for mindre enn 500km siden. husker ikkje utvekslingen på denne. er også polyterenforinger rundt om på denne.

1986 Volvo 240 2.3 Stv

1982 Volvo 360 2.3 Rcn u/2.4

1986 Volvo 360 2.3 Bilcross

1999 Hyundai Galloper 2.5 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei bakaksling ståanes på ein 240 som bare står å ruster, kor masse er ei bakaksling med 80% sperr, (lamell), verdt?

dette blei overhalt for mindre enn 500km siden. husker ikkje utvekslingen på denne. er også polyterenforinger rundt om på denne.

 

ja stemme.. e kje verdt no når det e skamkjørt på banen i vikedal :D :wank

Opel kadett b Fastback 1968 prosjekt,

corrado g60, kadett c 75, escort mk1++

 

OPEL 4EVER!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme har jeg også lurt på.. Har aldri skjønt hvordan man har sperre i % form.. Kan tenke meg til at den % står for at den drar med seg det andre hjulet i 80% av tilfellene? :p

 

 

Uansett, tror ikke det er store pengene å hente fra en slik aksel.. Så nettopp en komplett en med polyforinger og grov mellomaksel til salgs for 2000kr..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den akslingen er ikkje brokt i bilcross, men kjøre bilcross ja.

kjøre ikkje kvite 240 på kvadrat og rundt der.

 

e kanskje 75% sperr då, e ikkje heilt sikker på det. Det dere % greiene har nåke med kor masse det eina hjulet kan rotera i forhold til det andre før det slår inn. 75% vil slå fortare inn enn ei sperr med 50% viss du e med her.

1986 Volvo 240 2.3 Stv

1982 Volvo 360 2.3 Rcn u/2.4

1986 Volvo 360 2.3 Bilcross

1999 Hyundai Galloper 2.5 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får garantert 5000,- får den

 

5lapper for en haugammel aksling, med en gammel brukt overhalt lammellsperre, kontra 5lapper for en nyoverhalt aksling med drevsperre, som en veit en aldri klarer å knekke..? å åssen kan en slik være noe bedre å drifte med enn en truetrac? med en gang et hjul mister grepet låser den jo 100%, mer optimalt kan en vel egentlig ikke få det? i tillegg til holdbarheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår