Gå til innhold

Kostnader for å få bil på veien!

Ranger emnet


ActiveX

Anbefalte innlegg

Har stående en Mazda 626 84 mod. som jeg vil prøve å få på veien.

Ettersom den har stått nå vel og merket ca 1 år uten skilt, lurer jeg på hva som må til for å få den på veien.

 

Først og fremst, tenker jeg at jeg skal få den på eu godkjenning, og sjekke om den går igjennom der. Det blir vel ca 600,- etter det jeg har hørt.

 

Men hvis bilen så går igjennom den, uten noen ekstra kostnader som må til, for at den skal bli godkjent, må jeg få skilt på den. Årsavgiften lurer jeg derfor på hvor mye det blir på en 84 modell bil..

 

Er det ikke noe nytt angående dette nå, etter hvor gammel bilen er?

Er det noen som vet noe om dette?!

 

 

Også etter dette, må jo forsikring til.

Noen som vet noe spesifikk om dette? Blir det dyrt for meg som 18 åring og fersk bak rattet i forsikring?

Og fungerer det med å feks, få skrevet forsikringen på fatteren, imens jeg bruker den?

 

 

Og det er da ikke noen generelle utgifter og "tester" som må til, for å få den på veien, utenom det jeg skriver ovenfor?

*86 Mercedes BenQ 190 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du skal ha den på veien nå før nyttår må du ut med 3150(??)kr i årsavgift, 472kr for å produsere nye skilter, omregistreringsavgift på 1447kr om den ikke allerede står i ditt navn. pluss forsikring. forsikringa kommer helt an på bonus, navnet ditt/faren din sitt navn....

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du skal ha den på veien nå før nyttår må du ut med 3150(??)kr i årsavgift, 472kr for å produsere nye skilter, omregistreringsavgift på 1447kr om den ikke allerede står i ditt navn. pluss forsikring. forsikringa kommer helt an på bonus, navnet ditt/faren din sitt navn....

 

Ah.

Men hvis jeg venter til over nyttår med å få skilt på den, må jeg også betale for 2007??

For får lappen i Januar, så trenger en midlertidig bil.

 

Forsikring ja.. Han har full bonus..Men, det finnes vel ikke noen fasit svar på ca forsikring eller?

*86 Mercedes BenQ 190 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det beste og enkleste for deg er å høre med biltilsynet.da får du eksakte priser og du får da vite hvordan du skal gå fram for å få skilter på den.du kan evt få utsettelse i 1 mnd på godkjenning om du registrerer den først.men hør med dem.da får du vite alt..

 

Ah, så det er generelt Diesel bile som går opp i årsavgiften?

Forstått det sånn at bensin også skal gå opp endel.. Men, vet ikke helt. :P

 

årsavgiften er den samme på ny eller gammel bil, hvertfall bensin..som forresten går litt ned fra nyåret mens diesel bil avgiften går opp...

 

Ja, bør nesten ta en tlf til de, og få eksakt pris. :)

*86 Mercedes BenQ 190 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg og brodern skulle få vår aero uten skilter på veien i år, kan jeg ikke tenke meg at det gikk med 10 000 kroner på avgifter... vi ga tilsammen 1500 for to eu-kontroller og en godkjenning av senkesett, halv årsavgift (under 1000 kroner) og omreg på 1447,-

 

altså under 4000 kroner i avgifter, pluss forsikring på noen hundringser i måneden på fattern :)

saab 9000 2.3T

saab 900 aero

BMW e28 518, vinterbil 09/10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk skilt på mæsja mi 21 august med følgende utgifter:

 

*årsavgift: 2915,- (halveres etter 1 juli)

*omregistrering: 1447,- (siden bilen er ''gammel'')

*utstedelse av skilt: 470,- (sikkert noe jeg ikke husker i forbifarta også :P)

 

I tillegg kommer forsikring og eu-kontroll (må være unnagjort før du får skiltene (logisk nok!).. Eventuelle reparasjoner på bilen trengs siden den har stått en stund..(nye dekk, oljeskift, filterskift osv osv) =)

 

Alt i alt brukte jeg 15.000 på alt som er nevnt ovenfor!

Lykke til!

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også må du ha prøveskilter for å kjøre til å fra eu evt til etterkontroll.

 

Monga masse med det der i slutten av Juni da jeg skulle ha skilter på bilen min.

 

Hadde egentlig vært like greit å hatt skilter på den hele tida. Avskilta den i et års tid for å spare penger på forsikringa, men det ble dyrt til slutt for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og hvordan har du kommet frem til det?

 

Hoderegning?

 

Forsikring på en gammal bil, når personen er under 23, ikke har for mye bonus osv. ca 4-5000,-. Omreg. ca 1500,-. Årsavgift ca 3000,-.

 

Det ble vel nesten 10K gjorde det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår