Gå til innhold

B230A starter ikke

Ranger emnet

VolvoMan

Anbefalte innlegg

Har en kamerat som har en B230A, som nekter å starte etter at han kjørte den tom for bensin... den har fått bensin men nekter å starte....... eier av bilen sier at det ikke er antydnig til tenning...

han har kjørt motoer lenge på start motoren...... HVA ER PROBLEMET

han har ikke filter på bensinslangen fra pumpa til gasseren, motoren nektet ved en annen anledning å gå når filter var montert....

HASTER LITT !!! JEG MÅ HJELPE HAN OVER TELEFON :D

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ofte være litt pes det der, men det er ikke verre enn at du pumper på gassen, den må være langt inne hele tiden, men pump til bunn, litt ut (ikke helt), bunn , litt ut osv til den starter.. Ike la starteren gå mer enn 10 sekund av ganger når du holder på, da svir den.

Dersom det ikke går så får han se om det kommer bensin frem, sjekke at den tenner, osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det er gasseren! Prøv å ta den ut å rens den! Trykkluft e.eks? Prøvd å få liv med start gass? Er aldr bra å kjøre tanken tom men. hvis du har noe dritt i tanken din så drar du med deg det igjnnom systemet. Lykke til!

You wash your VOLVO like it was your firstborn child,

you tend to its needs like it was your own body,

you protect it like it´s your family,

then you drive it like you stolet it

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke dette min bil men en en kamerat av meg... han skulle nå på en ukes skoletur så han skulle ta å se på forgasseren når han kommer hjem "han går på skole ca. 20 mil fra meg" så jeg gidder ikke å reise ned å hjelpe han.... Han skal hjem til jul i Volvoen....

ER NOK FEIL / SKIT I FORGASSEREN SIDEN DEN TENNTE VED BRUK AV STARTGASS

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tankmåleren min viste litt feil (Tenkte jeg klarte å komme hjem og tilbake til bensinstasjonen med det den viste) så det ble bomstopp 400 meter unna huset.. I 30 kuldegrader.. Det var festlig det skal jeg si.. Fikk ringt fattern som kom å taua.. Så lete hele fuckings gården over etter ei bensinkanne og ei trakt for å fylle på med i den kulda.. Trudde satan jeg skulle få koldbrann å miste fingrene.. ikke særlig gøy nei..

Moralen.. Alltid ha bensin på tanken i godt monn :D

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Knuta

Kjørte tom en gang jeg også, var ikke god å få starta igjen.Var nok kondens til meg, så etter å ha taua bilen 500m med traktor ble det omsider :D

Hehe.. Den funker alltid :) I vårt tilfelle så var det en Land Rover som fikk samme behandling :D

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok meg som har den vanskelige 240'en stående hos meg. Nyss hjemme fra Vilnius, gasserern er ute av bilen og klar til sjekk. Bare så jeg ikke skaffer meg unødig arbeid (jeg er lat see) - tingen er å skru løs bolten midt under på gasseren, mellom en masse skruer? Eller skal disse også av?

And for the record - selv sørger jeg alltid for å ha nok bensin på doningen. Men idet en er snill og låner ut bilen sin til venner som ikke sørger for suppe (eller betaling, knurr) og en skal ut og kjøre på en allerede tom tank kan det som kjent bare gå en vei. :rolleyes:

'98 9-5 2.0T - steg1

'09 MB E200CDI (lnr W41)

Lenke til kommentar
Del på andre sider