Gå til innhold

danseband/country-tråden!;=)

Ranger emnet

merce-123

Anbefalte innlegg

Blir litt feil for meg å blande danseband og country altså. Det er riktignok en del artister som kanskje kan regnes som crossover her på berget (les Hellbillies), men moderne amerikansk country har da mer til felles med pop/rock enn med dansband.

Når det er sagt så må jeg faktisk innrømme at jeg hører en del på country når jeg jobber. Går litt i perioder, men i det siste har det faktisk blitt mye. Blir enten det eller hardrock, litt avhengig av hva jeg jobber med. Om jeg skal vær kreativ så funker det med hardrock og om jeg slave med kode så trenger jeg litt country. Da går det gjerne i Brad Paisley, Garth Brooks, Trace Adkins, Toby Keith, Kenny Chesney, Gretchen Wilson og Miranda Lambert...

Om jeg mot formodning skulle rote meg til å sette på dansband så må det i så fall være noe gammelt svensk. Type Sven Ingvars eller noe. Men da av rent nostalgiske grunner da fatter'n hadde en kassett i bilen når jeg var snørrvalp.

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 162
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe. Tokio Hotel er da helt ok det også. Ble litt imponert når jeg så liveversjonen av Monsoon fra EMA. Før det visste jeg ikke en dritt om dem annet enn at de ble hypet ganske voldsomt. Men som sagt, fett liveshow på EMA...

Men tilbake til country. Country har jo fremdeles litt harrystempel, men det er kanskje ikke helt fortjent. Litt vel amerikansk kan det nok fort bli, men det samme kan jo sies om samtlige sjangere innen musikk. Det er ikke bare country artister som synger om livet i USA sett med amerikanske øyne, for å si det slik. Det jeg har lagt merke til i senere tid er at uansett hvordan man vrir og vender på det så er nå engang country en av få sjangere der man fremdeles setter pris på dyktige vokalister og låtskrivere.

Så mye drittmusikk som finnes på markedet for tiden så er det godt å høre at noen fremdeles lager musikk for musikkens skyld. Er så møkk lei alle disse hip hop og r'n'b artistene som lirer av seg noe samplet dritt og kaller det musikk.

Her er noen videoer for fordomsfrie sjeler som ikke lar seg skremme av en banjo eller cowboyhatt, men som kanskje ønsker å få et inntrykk av hva de kanskje går glipp av ved å snu ryggen til alt som går som country:

Trace Adkins - Honky Tonk Badonkadonk

Gangster country...

Big & Rich - Save a Horse (Ride a Cowboy)

Morsomt...

Gretchen Wilson - Redneck Woman

Drømmedama!

Miranda Lambert-Kerosene

Et godt andrevalg...

Cowboy Troy - Chicken with the Train

Litt usikker på hvilken sjanger dette egentlig går under, men han har cowboyhatt...

Brad Paisley - Mud on the Tires

Sanger om bil er heller ikke uvanlig...

Rascal Flatts - Take me there

Dyktig vokalist...

Skulle likt å høre to popartister som sang så bra og rent live!

PS. Ønsker meg cowboyhatt til jul :D

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 months later...

contrazt - ikke gråt om det er vinter og det snør

joe bjørnars - østerdals swingom? eller noe:S

må ikke glemme rune rudberg - åpen chevrolet

- hotell cæsar

osv osv.

har jeg vel glemt å nevne

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

County er best! Bygdrock au då, bli nesten det sama.

Såg E-76 var nevnt, dei er frå Tokke/Vinje. Eg er i frå Tokke og har hørt mykje på dei. Kjem snart med ny cd, forresten.

Høyrer mest på:

Alan Jackson- Drive, http://www.memory, little man, it's five o'clock somewere, it must be love osv osv

Hellbillies- det meste

Sie Gubba- mykje bra, kjem ikkje på navnet på sangane.

E-76 au då- Puben, tinnruta, byturen osv

Er mykje anna bra au.

Gledar meg til lappen, då blir det crusing med country på spillaren!!

Old Kadetts never die!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gløymde desverre Vassengutane' date=' knall bra. Var på konsert med dei for 2 år sida, det var liv då ja.[/quote']

åssen bil skal du ha? håper du skal ha mercedes 123? hold deg vekke fra 124 i hvertfall!

nuverende bilpark:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åssen bil skal du ha? håper du skal ha mercedes 123? hold deg vekke fra 124 i hvertfall!

Blir nok ikkje Merce nei, desverre. 99% sikkert på Opel Kadett C, tenkte å sette i 2,0i eller 2,2i motor. Og 60mm senk. Kanskje ikkje den ultimate rånebilen, men skal vel funke. Diggar dei bliane. Regnar med at du har Merce 123 eller tar eg feil..?

Sorry for off topic. Men me er vel på off topic forumet...

Old Kadetts never die!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok ikkje Merce nei' date=' desverre. 99% sikkert på Opel Kadett C, tenkte å sette i 2,0i eller 2,2i motor. Og 60mm senk. Kanskje ikkje den ultimate rånebilen, men skal vel funke. Diggar dei bliane. Regnar med at du har Merce 123 eller tar eg feil..?

Sorry for off topic. Men me er vel på off topic forumet...[/quote']

ja, har 5 stk. en 200, to 300tdt,en 230te og en 230e.

er i Notodden noen ganger og presser runder, skal vel til bø snart.

hørær på e76 - ungkarsfestivalen nå<3

nuverende bilpark:

Lenke til kommentar
Del på andre sider