Gå til innhold

Alder på blokka mi?

Ranger emnet

Hans

Anbefalte innlegg

American Car Club har jeg skrevet negative innlegg om her på forumet før (forgubbing, treige klubber osv).

Men den tekniske avdelingen er GOD.

De har hyllemetere med infostoff + pluss de to guruene som jobber med disse tingene.

De er omtrent umulige å treffe på telefon (opptattsignal hele tiden) men de svarer på mail.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke enkelt dette. Kjedet meg og trykte litt rundt, og kom frem til følgende: (Garanterer ikke på NOEN måte at alt stemmer, men det er morsomt å prøve å dekode slikt)

T0824CKH7

T=TONAWANDA (Assembly plant)

08= August

24= Dato (24 August)

CKH= Årstall, Motorstørrelse og hva slags gearkasse som originalt hører til motoren. I dette tilfellet finnes denne koden i 1972, 73 og 74. Om bilen din er en 75 modell, er motoren altså sannsynligvis en 350, produsert den 24 August 1974 og hadde originalt 3 eller 4 trinns manuell gearkasse. I 72 står koden for 307 med Powerglide, i 73 for 350 med 4trinns manuell.

Det siste tallet finner ikke jeg noen steder, kan muligens være en kode for at blokka er laget for en bil som skal eksporteres, men dette er jeg ikke sikker på.

Den andre koden, 17R413636 er jeg heller ikke sikker på, men 1 står i alle fall for at det er en Chevrolet, 7tallet skal egentlig bety 1977, men det rimer jo ikke med hva jeg har skrevet tidligere.......

R står for Arlington (assembly plant) og 413636 står for "production sequence of vehicle". Hjalp det eller ble dette BARE rot??

Trykte litt mere rundt, men jo mer en kikker, jo mer forvirrende blir det. Denne siden har det meste du trenger/ikke trenger å vite om camaro. For motoren må du se på 1974, fant jeg ut til slutt...........http://www.nastyz28.com/camaro/camaro75.html#spotter

Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kubbikkåre

Er ikke enkelt dette. Kjedet meg og trykte litt rundt, og kom frem til følgende: (Garanterer ikke på NOEN måte at alt stemmer, men det er morsomt å prøve å dekode slikt)

T0824CKH7

T=TONAWANDA (Assembly plant)

08= August

24= Dato (24 August)

CKH= Årstall, Motorstørrelse og hva slags gearkasse som originalt hører til motoren. I dette tilfellet finnes denne koden i 1972, 73 og 74. Om bilen din er en 75 modell, er motoren altså sannsynligvis en 350, produsert den 24 August 1974 og hadde originalt 3 eller 4 trinns manuell gearkasse. I 72 står koden for 307 med Powerglide, i 73 for 350 med 4trinns manuell.

Det siste tallet finner ikke jeg noen steder, kan muligens være en kode for at blokka er laget for en bil som skal eksporteres, men dette er jeg ikke sikker på.

Den andre koden, 17R413636 er jeg heller ikke sikker på, men 1 står i alle fall for at det er en Chevrolet, 7tallet skal egentlig bety 1977, men det rimer jo ikke med hva jeg har skrevet tidligere.......

R står for Arlington (assembly plant) og 413636 står for "production sequence of vehicle". Hjalp det eller ble dette BARE rot??

Trykte litt mere rundt, men jo mer en kikker, jo mer forvirrende blir det. Denne siden har det meste du trenger/ikke trenger å vite om camaro. For motoren må du se på 1974, fant jeg ut til slutt...........http://www.nastyz28.com/camaro/camaro75.html#spotter

Det var den siden jeg leita på også, ble bare floke i hode på meg.... :rolleyes:

Men blokka er ikke orginal, den har jeg bytta.... Det er derfor jeg lurer på når den er fra..

Men takk for info`n

:usa:

242 V8

*Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T = Tonawanda plant (New York)

0824 = 24. August

CKH = 350 m/auto (bl.a for en 1977 camaro)

7 = ???? Kan ikke finne noe sted at det skal være et tall etter suffix koden...

Del av originalbilens VIN nummer.

1 = Chevrolet

7 = 1977

R = Arlington (hvilken fabrikk bilen motoren satt i ble produsert)

413636 = "serienummer" for bilen produsert på denne fabrikken

Så, denne motoren kan originalt ha vært i en 1977 Camaro m/automat, produsert i Arlington, Texas. Motoren var produsert 24. august 1977.

Nå går det selvsagt an at koden CKH også brukes av andre modeller en Camaro, så det er uansett ikke helt 100%, men hvis du har et støpenummer og vet om det er en 2 eller 4-boltet blokk kan man kanskje si det sikrere...

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider