Gå til innhold

Ta av dempere..

Ranger emnet

ActiveX

Anbefalte innlegg

Hører når jeg svinger at det lager forferdelig lyd utav ene demperen...Merker også at den ikke er like god når jeg legger motstand på den.

Så rett og slett tenkt å ta den av, men er det noen forhåndsregler jeg bør strekke meg til når jeg skal ta den av?

Er det sånn at det er et helvete å få den på igjen etterpå?

Evt, trykk på den. At den sitter som juling.

Er forøvrig Mazda 626, 84 mod. det er snakk om. :)

*86 Mercedes BenQ 190 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror da ikke det er noen forholdsregler her, jekk opp bilen, skru ut nederste festene, skru av de øvre festene og ta av hele fjærbenet. Dette er vel relativt enkelt, og nå har du løsnet selve benet. Hvis du skal bytte hele ben (til coilovers, eller senkefjærer med oppgradere dempere og nye toppfester) er det bare å gjøre dette og legge de gamle et trygt sted.

Derimot hvis du skal ha av fjæra må du løsne det øverste festet fra demperen og da må du ha festet en fjærklemme fast i fjæra på forhånd, ellers kan du risikere at den kommer mot deg i grei fart.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror da ikke det er noen forholdsregler her, jekk opp bilen, skru ut nederste festene, skru av de øvre festene og ta av hele fjærbenet. Dette er vel relativt enkelt, og nå har du løsnet selve benet. Hvis du skal bytte hele ben (til coilovers, eller senkefjærer med oppgradere dempere og nye toppfester) er det bare å gjøre dette og legge de gamle et trygt sted.

Derimot hvis du skal ha av fjæra må du løsne det øverste festet fra demperen og da må du ha festet en fjærklemme fast i fjæra på forhånd, ellers kan du risikere at den kommer mot deg i grei fart.

Eirik

Ja, skal bare ta av selve demperen.. Fjøra vil jeg ikke ta av..

Så da siden det ikke er i trykk skal det vel gå bra :)

*86 Mercedes BenQ 190 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider