Gå til innhold

Har Audi og VW mye feil ?

Ranger emnet

kimmen^

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har hele tiden hatt oppfatningen av at mye av de japanske bilene har vært de som hatt minst feil , gått lengst og vært mest driftsikre. Jeg har lenge vurdert en nybil , men er veldig usikker på hva jeg skal velge. Aller mest har jeg lyst på en A4 1,8T ( 98-2000? ) eller en nyere Golf 5.

Jeg bare lurer på hvor mye feil det egentelig er på de tyske bilene idag , er meget lite interisert i og kjøpe en bil som ruller et par tusen km før jeg må koste på mange mange tusen.

Er det spesielle modeller , årserier jeg bør holde meg unna ved A4?

Tusan takk for svar , hilsen en som er litt ny i gamet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

feil nei ...

hvor i all verden fikk du det fra?

det er o blandt dem beste biler i verden!

så hvis du har penger og lyst så er det bare til å kjøpe ;)

kjørte G5GTI kan trygt si at det var spesiell følelse =)

og øvelseskjørte i Audi A4 1.6 ... virket litt ustabil me org dempers, men med riktig senk er bilen en drøm

.:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei altså , kan være dyrt med nye deler på de nye tyske bilene, men det er ikke ofte du trenger å kjøpe nye deler med mindre du kjøper en bil om er blirr rævakjørt

men på dem eldre biler er det som å kjøpe godteri når man skal handle nye deeler ,

nå tenker jeg generelt på tyske biler =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vw og audi er ikke dårligere enn andre biler. når jeg jobba på møller så spurte jeg er par selgere om det var mye klager på f.eks den nye passaten. har nesten ikke vært noen klager sa de iallefall. jeg, mine foreldre, alle mine søsken og mange fler i familien min kjører vw/audi og alle er stort sett fornøyde:) inkl meg som kjører en 91mod audi 100 med 265 000km på telleren. er kunn bare noe småplukk som f.eks bryteren til takluka.

et lite minus er jo at det er litt dyre deler da.

2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent jobber hos Bertel og Steen og han fraråder faktisk sine venner å kjøpe Mercedes. Selv nyere Mercedes ruster mye og rusten oppdages ikke før alt av deler må skiftes. De starter nemlig å ruste innenfra. Han hadde flere eksempler hvor han hadde byttet samtlige karosserideler på siste generasjon E-klasse.

Har erfaring fra både Volkswagen og BMW og det er 2 biler jeg er fornøyd med. Har en 2005 Golf V 1.6 med 30 000km på telleren og den er det ikke gjort noe med, annet enn å bytte batteri til den ene nøkkelen. Min tidligere 2004 BMW 520iA E60 hadde gått 65 000km og den gjorde jeg ingenting annet enn å byttet xenonlykten 2 ganger (reklamasjon) pga. dugg. Har nå en ny 2008 BMW 520dAT E61 som jeg er strålende fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt 40000 ca med min 2004 Golf 5 2,0L Sportline, har gått litt over 60000 totalt nå. Feil så langt er ødelagt mekanisme til solbrille holder, vippe-/skyvefunksjon på setet og sikring til viskerene foran :D

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle biler er noe dritt.. men vag!! orker ikke komentere..

feilen begynte når adolf fikk en ide.

lukk opp baki bilen å se på klistre lappene ved siden av reserve hjulet.. der står det merket av fabrikk feil som er utbedret..

07 passaten har hatt 3 innkallinger. blir som oftest utbedret på service å gidder ikke fortelle kunden om det engang..

og for å ikke snakke om caravelle t5. alle som jobber med vw vet at svinghjulet har en defekt: ny clutch, svinghjul og gir kasse..

å så for å ikke snakke om rust.. drar av dørlister på 07 modeller og lakken følger med lista og rusta tyter ut..

di fleste som kjører vag har opplevd at airbag lampa begynner å lyse..

MYE elektronikk feil, bremser, dårlige konstruksjoner og generelt lite igjennom tenk..

den nye golfen er et resultat av at dem har begynt å tenke litt føre konstruksjon.. dvs. det er bare å skru av dør plata di gangene vindus heisen ryker.. å det hender jo at den gjør siden dem har mekka en fin funksjon på nøkkelen, som du kan holde knappen inne litt lenge å da åpner alle vinduene seg..

litt trist når bilen gjør det på egenhånd.

men.. nå blir det masse grining ifra vag eiere som benekter dette, så drop det.. bare hør med bransje folk om hva dem har vært borti så får dere tilsvarende svar..

er en grunn til at if sin brukbil garanti ikke gjelder div vag biler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke så bra ut det der kai_G! Nyere golf fikk jo skryt der da. Men Audi fikk pryl , lurer på hvordan A4 ligger der , som en av værstingene som drar ned merket eller en av de bedre modellene.

Jeg må uansett la VAG få en sjangse , synes ikke man skal forhåndsdømme. Hva tror dere om den A4 her da , såfremt den ser like pen ut som på bildet og er i meget god teknisk stand , er 115.000 ok for en 99' modell med den km da ?

Audi Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns den var litt dyr, kjøp helle av private , forhandlere skal punge ut vær eneste krone av lomma di

her har du en litt dyrere med desidert bedre valg

mod.2001 : km : 96 000 kr. 155 000

AutoDB.no

mod. 1999 km . 150 000 kr. 95 000

AutoDB.no

mod. 2000 km: ukjent . kr 120 000

( denne ser VELDIG strøken ut )

AutoDB.no

mod 2001 km: 143000 kr : 130 000

( følger med fine felger )

AutoDB.no

mod 2002 . km : 145 000 pris . 159 000

( denne var veldig strøken også- hadde jeg hatt pengene ville jeg gått for denne )

AutoDB.no

8 har ikke tid til å se etter flere, men kan gjerne hjelpe deg mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men på en annen side så vil det vel gi mer trygghet av og kjøpe av en aut. Audi forhandler ? En bil som leveres med bruktbilgaranti og verkstedsjekk.

Litt mer sier du , synes 40-50k opp er endel jeg da :-)

Planen er og kjøpe en rimelig og god A4 , se om jeg liker det og muligens etterhvert sette igang et større 1,8T prosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider