Gå til innhold

Har Audi og VW mye feil ?

Ranger emnet

kimmen^

Anbefalte innlegg

• Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vag har litt tvilsom kvalitet, det kommer man ikke utenom. Trikset er da å kjøpe en bil som har gått langt, da er det meste skiftet:) Kjøpte min g3 når den hadde gått 279, gått 303 nå, og ikke ett feilslag:)

helt riktig. du har forstått det..

men det er veldig viktig å passe på påkjørs retten også... helst i en syklus hvor du får bytta sida på bilen annent hvert år.

for da slipper du å se rusta på bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren til en venn av meg har en '06 A6, tror det er 2.7 TDi, den er ut og inn av merkeverksted hele tiden for diverse feil. Får inntrykk av at det alltid er noe galt med den, de bytter bil neste år. Har sikkert gått et sted mellom 30' og 40' km. Fars Yaris Verso har vært problemfri i snart åtte år. Gått 75' nå, har nettopp byttet bremseskiver. Batteriet streika for et par dager siden, så da måtte jeg jo bytte dette. Utover det har det vel ikke vært et eneste problem med den over de åtte årene. Dugga mye i et tåkelys en gang og pære slutta påfølgende å fungere. En uke senere var dette i orden igjen, ikke spør meg hvordan. Men det er ikke noe rart at Toyota er kjedelige biler - vi har jo ingenting å klage over :D

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt eksempel på dårlig kvalitet..

I dag: audi A6..2004 mod 1,8T. bytte vannpumpe på garanti, da skovlene har løsnet fra aksel,, PS, skovlene er av plast!!

Vis du jobber på merkeverksted så sier deg seg sjøl at vw/audi kommer inn med feil. Bilene kommer som regel ikke inn når di virker...

Sånne eksempler finnes på alle bilmerker.

F.eks har okså bytta minst ti coiler på renault megane k4m motor. Lodda ledninger i dørtrekk på minst 2 v50. Bytta motor på 3 stk frelander 1 osv.....listen er lang.:rockets

Det som er heilt sikkert er att alle biler er noe drit.

Er bare om å gjøre å finne ut hva som er minst drit:hello:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hatt en audi, 3x Volkswagen, 2x Bmw, Ford og Daihatsu.

Og de bilene jeg har hatt minst problmer med er volkswagene. Arbeidsbilen er en 99mod Lt som har nå rulla 329.000km nesten ute problemer. Men service og vedlikehold har mye og si, på den bilen blir det bytta olje vær 10.000km. Den har fulgt all servicer og får en grunndig gjennomgang en gang i uka. Så volkswagen er ikke dårligere enn andre biler...

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NETTOP!

hvis man ikke vedlikeholder bilene sine så er alle biler bossa om ikke lenge,

men na er spørsmålet vilken biler er lettest å veldlikeholde ?

Tror nyere Volkswagen er vanskeligere å vedlikeholde enn nyere Toyota, for eksempel. Men du har faktisk et godt poeng. Jøss, jeg er enig med deg for første gang på.. noensinne. Gamle biler er stort sett like, nye biler er stort sett like. Alle biler ruster, de som blir tatt dårlig vare på ruster fortere. De bilene som blir dårlig vedlikehold går fortere i stykker, og trikset er å ta vare på bilen. Hvis man ikke gjør det, spiller det vel liten rolle hva som står i grillen.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal godt gjøres å slå toyota på kvalitet.

Fadern har en toyota Hiace/Hiclass som han har hatt siden ny, i 11år nå. Eneste feilene på bilen er en låssylinder som har gått sunn, irr-på kontakten til starteren, og ødelagt trekk på det ene setet. Bilen har overlevd tre øvelselskjørere, blitt brukt og misbrukt daglig, vasket en gang i blant, og kjørt inn på service, mer eller mindre når serviceboka krever det.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider