Gå til innhold

Har Audi og VW mye feil ?

Ranger emnet

kimmen^

Anbefalte innlegg

Hold deg langt unna vag og audi, men hvis du har masse gryn og klarer deg i lange tider uten bil, så er det sikkert fint med tyskere. Jeg har bare hatt kødd og drit med de jeg har eid.. har selv hatt golf 2, golf 3, og en siste bilen jeg hadde var en Audi 90 coupe 2.3 20v.. Har bare vært kødd med de tyske jeg har hatt. Jeg skal ALDRI ha tysk igjen.. nei.. holde seg til 240 og japsebiler.. de holder ihvertfall...

Xbox Live Nick: ScRuCkY84 Nor

Bli med på Onlinespillet Travian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er ikke for ingenting at møller er oppe til 11 om kvelden vet dere ... vag er og blir no drit! rett bak franskmenn og koreanere. Mercedes er vel heller ikke til å rope hurra av, men gud så mye deiligere å kjøre ihvertfall. neei skal man ha noe som fungerer så er vel japansk veien å gå, selvom det er jævla mye kipt å få derifra å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare svare litt på dette... selv om jeg kanskje er litt innhabil. ;)

Ja ok, Audi er ikke verdens beste biler, ei heller billige. Men, det er ikke langt unna. :p

Det finnes da værre biler og billigere biler, å skru på - Saab 9000 turbo (f.eks). Prøv å bytte girkasse på en sånn en...

Noen Peugot utgaver er grusomme (605 2,1TD er bra bil - godt fornøyd og lite feil... etterhvert jaffal).

Som nevnt tidligere, de nye Mercene er visst ikke helt gode biler heller. Spør taxieierne...

Hele cluet med hvilken bil man velger/kjører er vel følelsen man får og interressen for bil og bilkjøring.

Jeg kjører Audi fordi jeg liker Audi sin Rally/Racing-historie og måten Audi tenker på hvordan bilene deres skal være.

Jeg liker at bilene er "familie"-biler med mye krefter, uten at det synes inntil man trykker pedalen i bånn.

Og quattro-systemet er jo noe av det beste som finnes av 4x4-systemer.

Jeg er også tilhenger av: "gamle biler er best". Litt skeptisk til de nyere "made in Taiwan"-biler.

Veldig fornøyd med min 17år gamle Audi. Noe rep har det blitt, meste er selvforskyldt og brukerfeil.

Slitedeler regner jeg ikke. Sånt må byttes når ting brukes...

Det som også er at japsebiler er generelt dårligere lydisolert enn de tyske bilene. Det er også en årsak til at jeg velger Audi.

Den 17år gamle Audien min danker ut mange av nye "moderne" biler, enda den dag i dag.

Jeg kjører drosje å har kjørt nye Mondeoer, Avensiser, Hyundaier, Kiaer, Chevrolet, Passater... de har noe å se opp til, samtlige.

Mercene er jo flotte biler og grei å kjøre, synd dem er litt plaget med de nye.

Kjørte den nye Passaten, en 2,0 TDi med DSG kasse. Fin kasse men elendig motor, når den fikk noen mil bak seg. Resulterte i at hele motoren måtte byttes før 100.000km. Saftig oljeforbruk fra 0km av. Går en A6 sedan som taxi i byen med 2,0TDi... er begynt å bli plaget med den også, sier sjåføren som kjører den.

Bilene er jo bra å kjøre.

Jeg kjører selv nå en 2007 Audi Allroad 2,7 TDi som nå har rullet 75.000. lite å utsette på den hittil. Gode seter, hærlig å kjøre, kraftig motor, suverent fremkommelighet, pen å se på... :)

Har jo seff vært inne på verksted. Men det er slike pirketing fra eieren sin side. Knirking i dører og sånt. Karrosseriet gir vel litt etter, etterhvert, så må innom å etterstrammes.

Bremseklossene går fort på denne. Tror det er byttet klosser en 6-7 ganger på disse 75.000km.

Forbruket er overraskende lavt. By-taxikjøring ligger vi nå på et snitt på 1,03 l/mil. Minste måling jeg personlig har hatt med denne er 0,58 l/mil, etter landeveien i 7mil. Vel tilbake i byen igjen, viste kjørekompen 0,6 l/mil (ca. 14mil t/r).

Jeg er bilgal og en "masseprodusert" bil, klarer jeg bare aldri å leve med. Sånn er det bare. I så fall, må jeg ha et leketøy ved siden av. :) Men, selv tanken på dette nå, skurrer stygt akkurat nå.

Folk er forskjellige og man må bare respektere det. Syns det er for lite av det i dag.

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle biler er noe dritt.. men vag!! orker ikke komentere..

feilen begynte når adolf fikk en ide.

lukk opp baki bilen å se på klistre lappene ved siden av reserve hjulet.. der står det merket av fabrikk feil som er utbedret..

07 passaten har hatt 3 innkallinger. blir som oftest utbedret på service å gidder ikke fortelle kunden om det engang..

og for å ikke snakke om caravelle t5. alle som jobber med vw vet at svinghjulet har en defekt: ny clutch, svinghjul og gir kasse..

å så for å ikke snakke om rust.. drar av dørlister på 07 modeller og lakken følger med lista og rusta tyter ut..

di fleste som kjører vag har opplevd at airbag lampa begynner å lyse..

MYE elektronikk feil, bremser, dårlige konstruksjoner og generelt lite igjennom tenk..

den nye golfen er et resultat av at dem har begynt å tenke litt føre konstruksjon.. dvs. det er bare å skru av dør plata di gangene vindus heisen ryker.. å det hender jo at den gjør siden dem har mekka en fin funksjon på nøkkelen, som du kan holde knappen inne litt lenge å da åpner alle vinduene seg..

litt trist når bilen gjør det på egenhånd.

men.. nå blir det masse grining ifra vag eiere som benekter dette, så drop det.. bare hør med bransje folk om hva dem har vært borti så får dere tilsvarende svar..

er en grunn til at if sin brukbil garanti ikke gjelder div vag biler..

WORD!

Jeg vet om folk som jobber hos VAG som fraråder kjente ifra å kjøpe VAG! Når det er SÅ ILLE, ja nei, da vet ikke jeg! Har selv også jobbet hos VAG, jobber nå hovedasaklig med Ford, MYE bedre.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere er fan meg dummere enn det dere ser ut til å være, les HELE TOPICEN!

svaret står de...

jeez ass, noen av dere må nesten dra hode ut av ræve og våkne opp litt...

tror du det er en grunn til at de fleste presidenter og rikmansfolk kjører tysk og ikke japansk eller svensk eller hva fan nå enn det skullevære, selveste Gorge Wfakin BUSH ankommer med tysk bil ,

nei det nytter ikke å komentere her lenger , folk har blitt hjernevasket og ser ikke på fakta ( noe sikter jeg ikke til alle som er aktiv i dene tråden )

.:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bush blir vel kjørt rundt i amerikanske produkter. Kongen blir forresten kjørt rundt i en Volvo S80 blant annet. Og grunnen til at ingen slike kjører japanske biler er rett og slett at japanerne holder sine biler for seg selv, Toyota Crown og Nissan President for eksempel, biler vi aldri har fått (eller biler de fleste aldri har hørt om).

Vet ikke helt hvem som er hjernevasket jeg. Hyggelig å høre at du ikke generaliserer (alle) iallfall ;) (sålenge det var det du mente med den siste setningen).

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere er fan meg dummere enn det dere ser ut til å være, les HELE TOPICEN!

svaret står de...

jeez ass, noen av dere må nesten dra hode ut av ræve og våkne opp litt...

tror du det er en grunn til at de fleste presidenter og rikmansfolk kjører tysk og ikke japansk eller svensk eller hva fan nå enn det skullevære, selveste Gorge Wfakin BUSH ankommer med tysk bil ,

nei det nytter ikke å komentere her lenger , folk har blitt hjernevasket og ser ikke på fakta ( noe sikter jeg ikke til alle som er aktiv i dene tråden )

Skjønner du har klart å knekke koden her ja :hello:

Hvis dette er de fakta du har å slå i bordet med, så tror jeg du får dra ditt eget hodet ut av ræven og se deg rundt.

Hvor mange "presidenter og rikmannsfolk" tror du er ansvarlig for sitt eget bilhold? De fleste av dem kjører ikke bilen selv engang. Stort sett kunne de vel ikke brydd seg mindre om bilen er tysk, engelsk, japansk eller svensk, så lenge den befinner seg i øvre sjiktet hva angår luksus og status!

Audi/VW er greie biler å kjøre, men driftsikkerhet og holdbarhet er bortimot fraværende, dessverre. Greit nok at det meste går på garanti, men man må jo likevel stresse til verksted og gjerne være uten bil i lang tid mens reparasjon pågår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å kvotere en her: "..ikke rart vag har åpent til 11"

Vel, jobber skift? fin ordning.Vet at mange andre merkeverksteder gjør det samme.

Mye jåss i denne tråden.

Bil er bil, feil er feil. Når man jobber på et verksted er det fort å si at det og det merket er dårlig, da man står å skrur hele dagen, realiteten er at samme mann ikke er innom hver dag, fordet om merket du skrur på er det samme. Skjønner?

kjør den bilen du selv vil og bruk penger deretter:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ditt grunnlag er? Har du jobbet med VAG?

Du som moderator burde ihvertfall passe deg. Må man ha jobbet med vag for å uttale seg? Isåfall har jeg desverre ikke noe jeg skulle sagt her.

fyren skrev "holdbarhet er bortimot fraværende". Jeg skrev en liten frekk komentar tilbake mot det nogså overdrevne utsagnet hans og moderator angriper MEG.

Og grunnlaget mitt? jeg har hatt 4 stk 80 talls audier. Hadde disse hatt "fraværende holdbarhet" hadde de vel vært skrota for 10-15 år siden

men som sagt. ifølge deg må man jo ha jobbet med VAG for å uttale seg så da tipper jeg at mine 4 80-talls audier er den ene prosenten som faktisk var litt holdbar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som moderator burde ihvertfall passe deg. Må man ha jobbet med vag for å uttale seg? Isåfall har jeg desverre ikke noe jeg skulle sagt her.

fyren skrev "holdbarhet er bortimot fraværende". Jeg skrev en liten frekk komentar tilbake mot det nogså overdrevne utsagnet hans og moderator angriper MEG.

Og grunnlaget mitt? jeg har hatt 4 stk 80 talls audier. Hadde disse hatt "fraværende holdbarhet" hadde de vel vært skrota for 10-15 år siden

men som sagt. ifølge deg må man jo ha jobbet med VAG for å uttale seg så da tipper jeg at mine 4 80-talls audier er den ene prosenten som faktisk var litt holdbar..

Når man har jobbet hos merkene, ser man og vet man gjerne mer enn kunden, davi får vite ALLT gjennom leverandøren, siden det er vi som utfører alle utskiftingene, og også får kurs innen de tingene. En eier får ikke alltid vite om dette. Vi får vite om dette om alle modellene merkene har, og da ser man fort hva som er feil med hva, gjengangere osv. Og siden jeg har jobbet med div merker, ser jeg fort hvordan endel merker kan sammenlignes, og ikke. Og selv om en person har eid 1 eller 2 biler og har kjørt problemfritt i 5-10år, trenger ikke det bety at merket er SUPER bra..

Men klart, jeg har kjørt endel vag jeg å, allt fra s6 til trege lupoer osv. De er gode å kjøre, ikke noe å si på det.

Men, som flere har sagt; Alle biler er noe dritt, man må bare finne den dritten som passer seg best.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider