Gå til innhold

Har Audi og VW mye feil ?

Ranger emnet

kimmen^

Anbefalte innlegg

• Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Når man har jobbet hos merkene, ser man og vet man gjerne mer enn kunden, davi får vite ALLT gjennom leverandøren, siden det er vi som utfører alle utskiftingene, og også får kurs innen de tingene. En eier får ikke alltid vite om dette. Vi får vite om dette om alle modellene merkene har, og da ser man fort hva som er feil med hva, gjengangere osv. Og siden jeg har jobbet med div merker, ser jeg fort hvordan endel merker kan sammenlignes, og ikke. Og selv om en person har eid 1 eller 2 biler og har kjørt problemfritt i 5-10år, trenger ikke det bety at merket er SUPER bra..

Men klart, jeg har kjørt endel vag jeg å, allt fra s6 til trege lupoer osv. De er gode å kjøre, ikke noe å si på det.

Men, som flere har sagt; Alle biler er noe dritt, man må bare finne den dritten som passer seg best.

Rart at VAG/Møller nekter på alt av problemer ikke merkeverksted finner av feil på disse. Noe dere ikke får kurs i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg jobber med skoda og vw på et merke veksted.

t5 og turan har en del problemer med sittt flermasse svinghjul, men det er en garanti sak. en del webasto feil på turan og passat med det er jo ikke noe vw kan noe for. skoda fabia har en del problemer med vannlekasje i bakdørene. men dette er nå tatt opp med fabrik så dette kommer det nok en løsnig på! den nye passaten har en del aksjoner på lys, parkerings varslere, el parkbrems. men dette er også en garantisak. passaten og en del andre diesel biler har problemer med at turboen ryker.

5 golfen er det lite problemer med, litt med bremsene foran, at det kommer stein å gnisser innatt skiva.

det er også meg bekjent at det er en del problemer med dårlig kontakt til airbag til setene i vw.

jeg tror ikke at vag er noe bedre eller dårligere enn andre biler. men jeg vet at vw er norges mest solgte bil i øyeblikket! så det må jo være en del mennesker som liker produket.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bush blir vel kjørt rundt i amerikanske produkter. Kongen blir forresten kjørt rundt i en Volvo S80 blant annet. Og grunnen til at ingen slike kjører japanske biler er rett og slett at japanerne holder sine biler for seg selv, Toyota Crown og Nissan President for eksempel, biler vi aldri har fått (eller biler de fleste aldri har hørt om).

Vet ikke helt hvem som er hjernevasket jeg. Hyggelig å høre at du ikke generaliserer (alle) iallfall ;) (sålenge det var det du mente med den siste setningen).

Eirik

Så kan man jo spørre seg hvorfor så mange av Kina/Japan og resten av den verdensdels diktatrene har fått seg Mercedes limo hvis de selv har hatt så forbanna fine biler de har holdt for seg selv. Det forklarer også hvorfor Mercedes måtte lage en egen S(L) versjon til rike japser, vell det må vell simpelthen være fordi de lager så forbanna gode biler selv at det ikke er noe å tjene for Mercedes ved å lage en slik bil til akkurat det spesifikke markedet du har merket/stemplet og uthevet som "holder sine gode biler for seg selv" marked.

Når det er sagt så er det vell svært vanskelig å diskutere en slik sak som om VAG produkter har mye feil fordi vi som bileiere glatt overser en del småplukk fordi det er jo godbilen vår.

Men det jeg kan si er at fra mitt ståsted, så blir det aldri ett VAG produkt om jeg ikke vinner i lotto og bestemmer meg for at Carrera GT, det må man ha vettuh. Da sverger jeg heller til tyskere ellers og jappisch biler. Og svenskene de utelater jeg glatt fra tanken min da de har blitt så avansert de siste 8 årene at man må ha doktorgrad for den minste lille elektriske feil.

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vw og audi er ikke dårligere enn andre biler. når jeg jobba på møller så spurte jeg er par selgere om det var mye klager på f.eks den nye passaten. har nesten ikke vært noen klager sa de iallefall. jeg, mine foreldre, alle mine søsken og mange fler i familien min kjører vw/audi og alle er stort sett fornøyde:) inkl meg som kjører en 91mod audi 100 med 265 000km på telleren. er kunn bare noe småplukk som f.eks bryteren til takluka.

et lite minus er jo at det er litt dyre deler da.

audi er noe drit, kort sagt... fy faen så mange det står etter veiene, og kjenner en million folk som har sine erfaringer med ringopel-dritet.. dyre er dem også

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg jobber med skoda og vw på et merke veksted.

t5 og turan har en del problemer med sittt flermasse svinghjul, men det er en garanti sak. en del webasto feil på turan og passat med det er jo ikke noe vw kan noe for. skoda fabia har en del problemer med vannlekasje i bakdørene. men dette er nå tatt opp med fabrik så dette kommer det nok en løsnig på! den nye passaten har en del aksjoner på lys, parkerings varslere, el parkbrems. men dette er også en garantisak. passaten og en del andre diesel biler har problemer med at turboen ryker.

5 golfen er det lite problemer med, litt med bremsene foran, at det kommer stein å gnisser innatt skiva.

det er også meg bekjent at det er en del problemer med dårlig kontakt til airbag til setene i vw.

jeg tror ikke at vag er noe bedre eller dårligere enn andre biler. men jeg vet at vw er norges mest solgte bil i øyeblikket! så det må jo være en del mennesker som liker produket.

ts

desverre altfor mange sosser og folk som ser kun på utseendet:ssip:

nuverende bilpark:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke for ingenting at møller er oppe til 11 om kvelden vet dere ... vag er og blir no drit! rett bak franskmenn og koreanere. Mercedes er vel heller ikke til å rope hurra av, men gud så mye deiligere å kjøre ihvertfall. neei skal man ha noe som fungerer så er vel japansk veien å gå, selvom det er jævla mye kipt å få derifra å!

så du mener at japanske biler er bedre kvalitet enn mercedes? sier litt om kjennskapene du har til bil... :ssip:

nuverende bilpark:

Lenke til kommentar
Del på andre sider