Isakine Skrevet Desember 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2007 Jeg holder på å sette en B21AT i min 142 69 mod... Og er litt usikker på girboxen jeg skal bruke...trenger noen råd/annbefalinger på hvilken box jeg skal bruke. Jeg har en M40,41,45,46,47...hva skal jeg bruke?:hello: :hello: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakhjulboogie Skrevet Desember 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2007 Du kan bruke M40en som den er, da blir motoren rettstilt. Du har vel langspak i 69 modellen din, så med mindre du bygger om tunnelen går det ikke med M45/M46/M47. Er forøvrig ca 342 tråder om dette ;) Siter I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Isakine Skrevet Desember 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2007 Stemmer, det er en med lang spak, og hvis jeg skal ha motoren på skrå med M40 så må jeg ha clutch huset fra en 75mod? Hvor store inngrep er det rundt girboksen...sier BT noe på å modde tunnelen, skal godkjenne motoren i bilen til våren:kiss :ssip:Du har helt rett i att det er mange tråder om dette evnet, men det er like mange meninger også:hello: :hello: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blikseth Skrevet Desember 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2007 vanskelig å få tak i clutch hus som går bra b21 til m40.. hvis du skal ha tak i det vil jeg anbefale å ta kontakt med noen som kjører volvo orginal.. du bruker disse kassene forde de har lavere utveksling..men de tåler mye mindre enn ei m45 kasse.. Siter Team Laban Klubbmester NMK Gjøvik Audi 100 2.5 TDI Volvo 240 b230E bilcross bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakhjulboogie Skrevet Desember 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2007 Vil du ha den skrå, må du ha clutchhus fra 240 med M40/B21. Om dette var 75 eller 76 er jeg ikke helt sikker på... Skal ikke være problem å modde tunnelen så lenge det er skikkelig sveist. Viser jo ikke det hvis det er fint gjort. Kappe ut av en bil med kortspak og sveise inn. Om jeg ville skjært sund en sånn bil er jo en HELT annen sak! La gamle biler være gamle mener jeg. Men du gjør selvfølgelig som du vil! :) Siter I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Isakine Skrevet Desember 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2007 "Om jeg ville skjært sund en sånn bil er jo en HELT annen sak! La gamle biler være gamle mener jeg. Men du gjør selvfølgelig som du vil!" Det har selfølgelig rett i, jeg gjør som jeg vil med det,og det har jeg tenkt også :hmmmmmmmmm: :hmmmmmmmmm: Jeg skal skråstille AT motoren før BT og modde etter BT Det enkleste er nok som du sier kappe ut fra en nyere bil og sveise inn for å få bedre plass...... hva med 164 kassene?er det mye som skal til for å få di på plass Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyggern Skrevet Desember 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2007 Du kan bruke M400 kassene, men det krever at du lager deg en overgang eller sveiser sammen to clutchhus. Det beste kassa er nok M45, bygg om til kort spak, det er jo ikke uorginalt i nyere 140ier. du kan da umulig være orginal fanatiker når du skal ned en så moderne maskin. eller bare rettstil den og bruk orginal clutchus fra B20 Siter Tyggern:04 V70N titanium sport edition 96 945 turbo(bruks kjærre) 01 VW polo 6n2 colour concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Isakine Skrevet Desember 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2007 :hello: Er ingen orginalfrik, og bilen har jeg berget fra hugger'n, en rusthaug uten like,:win ikke var det motor i bilen heller,(men girboks) Det enkleste er å rettstille motor, men jeg har laget motorfester for skråstilt allerede,det er derfor jeg lufter alternatver her inne på forummet.:???: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Isakine Skrevet Desember 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2007 vanskelig å få tak i clutch hus som går bra b21 til m40.. hvis du skal ha tak i det vil jeg anbefale å ta kontakt med noen som kjører volvo orginal.. du bruker disse kassene forde de har lavere utveksling..men de tåler mye mindre enn ei m45 kasse.. Ligger 2 slike clutch hus på finn.no fortiden Og jeg har fått tak i et slik clutch hus, så da kan jeg kjøre med lang spak og skråstilt AT motor:partyon: :partyon: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Desember 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2007 er dette ett slikt clutchhus det er snakk om her? Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Isakine Skrevet Desember 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2007 :hello: Det er nok det, er det du som selger det på finn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Desember 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2007 nei er ikke det. kan selges vis det er interesse for det.. jeg har ikke brukt for det. bare komme med ett bud. Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet Desember 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2007 Er jo mye penere å rettstille motoren spør du meg men... Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bosolhaug Skrevet Desember 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2007 det clutchus er til en skakking med m45-m46 og m47 og ikke til b20 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Desember 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2007 okei. fint du sier ifra. jeg vet ikke derfor jeg spør :) Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.