Gå til innhold

Clutchhus

Ranger emnet


Isakine

Anbefalte innlegg

Stemmer, det er en med lang spak, og hvis jeg skal ha motoren på skrå med M40 så må jeg ha clutch huset fra en 75mod?

Hvor store inngrep er det rundt girboksen...sier BT noe på å modde tunnelen, skal godkjenne motoren i bilen til våren:kiss

 

:ssip:Du har helt rett i att det er mange tråder om dette evnet, men det er like mange meninger også:hello: :hello:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanskelig å få tak i clutch hus som går bra b21 til m40.. hvis du skal ha tak i det vil jeg anbefale å ta kontakt med noen som kjører volvo orginal.. du bruker disse kassene forde de har lavere utveksling..men de tåler mye mindre enn ei m45 kasse..

Team Laban

Klubbmester NMK Gjøvik

Audi 100 2.5 TDI

Volvo 240 b230E bilcross bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du ha den skrå, må du ha clutchhus fra 240 med M40/B21. Om dette var 75 eller 76 er jeg ikke helt sikker på... Skal ikke være problem å modde tunnelen så lenge det er skikkelig sveist. Viser jo ikke det hvis det er fint gjort. Kappe ut av en bil med kortspak og sveise inn. Om jeg ville skjært sund en sånn bil er jo en HELT annen sak! La gamle biler være gamle mener jeg. Men du gjør selvfølgelig som du vil! :)

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Om jeg ville skjært sund en sånn bil er jo en HELT annen sak! La gamle biler være gamle mener jeg. Men du gjør selvfølgelig som du vil!"

 

Det har selfølgelig rett i, jeg gjør som jeg vil med det,og det har jeg tenkt også

:hmmmmmmmmm: :hmmmmmmmmm:

Jeg skal skråstille AT motoren før BT og modde etter BT

 

Det enkleste er nok som du sier kappe ut fra en nyere bil og sveise inn for å få bedre plass......

hva med 164 kassene?er det mye som skal til for å få di på plass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke M400 kassene, men det krever at du lager deg en overgang eller sveiser sammen to clutchhus.

Det beste kassa er nok M45, bygg om til kort spak, det er jo ikke uorginalt i nyere 140ier.

du kan da umulig være orginal fanatiker når du skal ned en så moderne maskin.

eller bare rettstil den og bruk orginal clutchus fra B20

Tyggern:04 V70N titanium sport edition

96 945 turbo(bruks kjærre)

01 VW polo 6n2 colour concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanskelig å få tak i clutch hus som går bra b21 til m40.. hvis du skal ha tak i det vil jeg anbefale å ta kontakt med noen som kjører volvo orginal.. du bruker disse kassene forde de har lavere utveksling..men de tåler mye mindre enn ei m45 kasse..

 

Ligger 2 slike clutch hus på finn.no fortiden

 

Og jeg har fått tak i et slik clutch hus, så da kan jeg kjøre med lang spak og skråstilt AT motor:partyon: :partyon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår