Gå til innhold

Fukt / Erfaring ?

Ranger emnet

titus41

Anbefalte innlegg

Sliter med fukt i golfen min noe som er sykkt kjipt nå som nesten hele baksetet er våt!!!!!

har hørt at hvis man borrer i kanalen og setter inn olje og sveiser igjen så vill det funke :) er dette fakta?

noen som kan gi noe tips til å få fjerna fukta? har sjekket under teppet osv og det er ikke noe hull ell noe har lufta baksetet en uke nå og virker ikke som om noe renner inn.

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med fukt i golfen min noe som er sykkt kjipt nå som nesten hele baksetet er våt!!!!!

har hørt at hvis man borrer i kanalen og setter inn olje og sveiser igjen så vill det funke :) er dette fakta?

noen som kan gi noe tips til å få fjerna fukta? har sjekket under teppet osv og det er ikke noe hull ell noe har lufta baksetet en uke nå og virker ikke som om noe renner inn.

Steg 1 på alt som har med vann i bilen å gjøre er; Å finne lekkasjen..

Hjelper lite å tørke hvis det kommer mer vann senere:)

Skålmatter med avispapir under som du bytter regelmessig.

Vask vinduene innvendig, skitne vinduer dugger fortere..

:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har tørka vekk alt men finner ikke stedet der det kommer vann og leiter etter hvor det kommer fra men finner ingen steder.. er også vått i gulvet bak ! sikker de renne punktene etter syrebehandling der det kommer fra.. er litt vanskelig å jobbe nå som det er 12 minus grader :)

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

^^

noen som har noen erfaringer med dette hvorfor det danner seg noe så inni granskauen med vann i hjulbrønnen.

hva kan jeg gjøre for å forhindre dette ?

ny drennerings propp? og skjønner ikke helt hvor det kommer fra heller.. men iallefall der det havner!

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^^

noen som har noen erfaringer med dette hvorfor det danner seg noe så inni granskauen med vann i hjulbrønnen.

hva kan jeg gjøre for å forhindre dette ?

ny drennerings propp? og skjønner ikke helt hvor det kommer fra heller.. men iallefall der det havner!

Hjulbrønn sier du, litt treg på morran, altså i bagasjerommet ja?

Sjekk under baklyktene om det er vått der.

Er nærmest vanlig feil at det lekker gjennom lyktene, var plaget med det på to sett lykter jeg hadde på min 3`er:(

Kuren er silikon rundt glasset på lyktene, se om blir tett eller andre lykter..

Det verste problemet er nok ikke at du får litt vann inn og dugg på vinduene, men at under høyre baklykt sitter styreenheten til sentrallåsen, og den vil du ikke ha våt:uhhmmwhat?:

Hvis det mot formodning ikke skulle komme fra lyktene så kan det være fra pakningen rundt låsen til bakluka:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tørka alt fra før men tviler på at det har kommet fra lykta men kan jo ta en ekstra tetting der det skader jo ikke hehe

skal ta ut alt av lister og dritt i morra og rengjøre hele shitten og hvis ikke det med lykta funker da vet ikke jeg hehehe.

for det virker som det kommer fra drenerings plata som ligger der og bare danner et badekar.

og fuktighet i bilen er aldri bra. og lukter dritt etterhvert.

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider