Gå til innhold

Startproblemer! HASTER!

Ranger emnet

LangFørr

Anbefalte innlegg

Fikk problemer med å få starta volvon(B21E)nå.

Den bare kjinner å kjinner. Holdt tennpluggen på toppen, men ingen gnist. Bytta til ny coil. Fortsatt ingen gnist. Gjort reint fordeler spolene. Så ikke ut som det var noe galt der. Men har ikke så peiling. Kan virke som om fordeler er gåen, siden målte at coilen gir fra seg strøm i hvertfall, så må jo være noe etter coilen. Kan det være hjernen som er gåen? Skal det ikke sitte en sensor i hjernen som styrer ett eller annet i fordelern? Kan få tak i fordeler fra en B230A i morgen, men vet ikke om dette går overens? Noen som har peiling? Trenger svar fort!!

Mvh stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en tur på biltema(forøvrige så har biltema ansatte ekstremt liten kunnskap om bil, annet enn å bla opp i biltema-katalogen sin) ble følgende handlet inn:

-pluggledninger

-plugger

-fordeler lokk

-rotor

-tenningsmodul

-motorvarmer

Bytta først plugger, pluggledninger, rotor å fordeler lokk.

Resultat: Ingen gnist på tennpluggene

Dro så på torshov å kjøpte ny coil.

Resultat startet ikke.

Da tenkte jeg at det måtte være tenningsmodulen. Så jeg koblet fra eksisterende, å skulle koble på den nye. Tennigsmodulen biltema solgte meg var selvfølgelig feil, så den passet ikke.

Så jeg fikk tak i en kompis som jeg visste hadde en 240 med 21ET motor ståanes i hagen. Så da bytta jeg til den som satt i den.

Resultat: Fyrte med en gang. Og jeg slapp å ta buss til jobb:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ofte litt generelle svar i forhold til problemet over nett..

Og på en bil så er det ikke så ofte et fasitsvar, hvertfall ikke via noen setninger på et bilforum.

:)

Men er jo greit som en pekepinn og for å komme på ting som man har glemt å sjekke selv!

Og så fikk du bytta en del slitedeler, noe som ikke er så dumt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sant. Bedre med for mange svar enn for få:)

Var veldig greit å få bytta noe slitedeler ja. Måtte sikkert gjort det seinere i vinter:)

Å en annen ting, kjøpte jo en motor varmer på biltema. Men de hadde ikke til 244 med 2,1 liter, de hadde bare til 240 2,3 liter fra 91-93. Men han sa den skulle passe.

Noen som har prøvd dette?

(Dette er varmekolbe i blokka, ikke sånn t-stykke man monterer på slangen mellom blokk å radiator)

Lenke til kommentar
Del på andre sider