Gå til innhold

Kjøpt meg "ny" VW Passat 2,0 16v 93-modell:)

Ranger emnet


Ravo78

Anbefalte innlegg

Hei,

har fått kjøpt meg en Passat 2,0 16V 93-modell, GT-variant(opprinnelig tysklands-import). Er forholdsvis fersking når det gjelder bilhold så her får dere virkelig mulighet til å øse av deres kunnskap;)

 

Men som fersk bileier er det selvfølgelig noen ting man vil fikse. Og som jeg håper jeg kanskje kan få hjelp til her:)

 

For å begynne med det mest irriterende, bensinmålern går rett til himmels når tenninga vris om, dvs den viser alltid full tank. Den går ned til null ved parkering. Leste på et engelsk forum at det gikk an å prøve å koble fra batteriet og la de to batteriledning-endene røre ved hverandre - for så å "utlade" kretsene i bilen. Slik var det ihvertfall jeg oversatte det..

 

Kan dette være noe å prøve på, uten at det skader noenting?

 

Ellers håper jeg bilen er i forholdsvis god stand, den er noe spesiell da den er en GT variant. Den er noe senket, stive og gode støtdempere og har orginale bøtteseter, orginalt styling-skjørt og grill. Lakken er "som ny", funnet litt stygg rust på bakluken, men har utført førstehjelp med rustmaling og ducktape.. Blir fiksings når jeg er hjemme og har en garasje å jobbe i.

 

Ellers er den litt nøkkete på tomgang og lave gir, mulig den er det på høye også men da merkes det ikke så godt. Noen tips om hva dette kan skyldes, og event hva en kan gjøre med dette?

 

Det var vel det viktigste i første omgang, mer fiksings får en ta etterhvert som kontoen sier ja;)

 

Erlend

Passat stv 2,0 16v GT-variant 1993 modell

Hang on to your IQ:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid stas med nye "leketøy";) Hadde den inne til service og det dukket opp en del nye utfordringer - ingen kritiske heldigvis, men såpass at om jeg setter den inn på verksted kommer vi opp i en 12-13 høvdinger..

 

Regner altså med å gjøre en god del selv, og spørsmål jeg møter på håper jeg å kunne få hjelp til her:)

 

Må gå over bilen i jula, plukke ut setene og gjøre litt rent - setejusteringa sitter omtrent helt fast på grunn av drit.

Bremsewire til håndbrekket er utslitt og også full av drit, og fryser for et godt ord, så denne tør jeg ikke bruke før utbedret, er dette noe jeg har mulighet til å gjøre selv...?

 

Gå over steinsprang og generelt vedlikehold må vel også til.

 

Noen som har et tips på hvordan jeg skal gå fram for å feilsøke meg fram til hva som er feil med tankmålern min? Event. step-by-step tas imot med stort smil:D

 

En ting til...

Tomgang og kjøring på lave turtall er ujevnt og nøkkete og bilen har en tendens til å slokne når den går på tomgang når den er kald. Turtallet ved oppstart ligger rundt 1000, men den kan plutselig falle og bilen stopper, ikke noe problem å få start igjen.

 

 

Det var vel alt for denne gang. Snart jul nå, det blir stas:w00t

Passat stv 2,0 16v GT-variant 1993 modell

Hang on to your IQ:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår