Gå til innhold

Kjøpt nye lykter. Hva er hva?

Ranger emnet

Bjørgvin

Anbefalte innlegg

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har jeg laget to løsninger basert på det jeg har lest. En av de fikk jeg bra resultat med. Følger noen bilder.

48010a4a2482ae5c5c98e59cdcdd8e06.jpg?ts=1199396696

Her har jeg koblet alt slik jeg forstod det. Men kan ikke være riktig i det hele tatt. Litt lys på park. Ingen på kjøre og lang. Langlyssymbolet lyste svakt hele tiden i tillegg.

deac0257562b7a559106f8cc72bff3ea.jpg

Her koblet jeg ikke den hvite og svarte ledningen sammen igjen. Resultatet ble kun ringer på park, bra lys på kjøre og langlys.

Så da er siste løsning riktig eller? Noe mer jeg skal koble?

A4 avant 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var de montert! Var enkelt og greit. Skal få tatt noen bedre bilder i dagslys. Ser at du sliter med å få de til å sitte skikkelig al3x. Jeg hadde samme problemet helt til jeg oppdaget at den "tappen" som sitter på lykten ikke satt skikkelig i det hullet. Glapp utav så og si. Tok da et skrujern og bendte det litt til. Sitter tight og fint nå.

Så at det var en som lurte på hvordan man tar av originallyktene. Her er oppskriften:

1. Koble fra kontaktene fra hovedlykten. Vanskelig å komme til blinklykten nå.

2. Blinklykten må nå av. Denne løser du ved å vippe tilbake en liten stang, press ned platen under og skyv lykten ut. Nå er det enklere å koble fra kontakten.

3. Hovedlykten kobles fra ved å skru ut tre skruer. 2 på toppen og 1 inn fra siden hvor blinklykten satt.

c5063bb185e2692448145ada38c78661_1ec.jpg

A4 avant 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var de montert! Var enkelt og greit. Skal få tatt noen bedre bilder i dagslys. Ser at du sliter med å få de til å sitte skikkelig al3x. Jeg hadde samme problemet helt til jeg oppdaget at den "tappen" som sitter på lykten ikke satt skikkelig i det hullet. Glapp utav så og si. Tok da et skrujern og bendte det litt til. Sitter tight og fint nå.

Så at det var en som lurte på hvordan man tar av originallyktene. Her er oppskriften:

1. Koble fra kontaktene fra hovedlykten. Vanskelig å komme til blinklykten nå.

2. Blinklykten må nå av. Denne løser du ved å vippe tilbake en liten stang, press ned platen under og skyv lykten ut. Nå er det enklere å koble fra kontakten.

3. Hovedlykten kobles fra ved å skru ut tre skruer. 2 på toppen og 1 inn fra siden hvor blinklykten satt.

c5063bb185e2692448145ada38c78661_1ec.jpg

Se der ja:thumb Bli kjempebra det der:)

Med vennlig hilsen

Crusty

Lenke til kommentar
Del på andre sider